Inlägg från: pågmamman |Visa alla inlägg
  • pågmamman

10-månaders går ej upp i vikt, någon mer?

men 450 g på två månader e väl helt ok i hans ålder?!

• pågmamman

Men är han pigg, glad & nöjd - så e ju det den viktigaste måttstocken...... Så ta det lugnt - så det inte blir en ond cirkel..... 

• pågmamman

Tro mig - jag har upplevt det i kubik - & med barn som mått dåligt av strejkande magar och matvägrat av hälsoskäl...

Vår & läkarnas måttstock har alltid varit att då de går upp, om än lite, och e pigga och mestadels nöjda, så e allt frid och fröjd även om de e picky..... Men om de dessutom visar andra tecken på dåligt mående - då e det en annan 5.a!

Därför försöker jag bara peppa och uppmana till att så länge barnen inte visar fysiska eller psykiska tecken av att må dåligt av att vara små i maten - ligg lågt - annars kan man göra mer skada än nytta och komma in i en ond cirkel....

Men där av inte sagt att det inte e ångestladdat med "picky" barn - men försök för barnet skull se det som ditt problem och bearbeta det bortan för barnet.....

Styrke kramar

• pågmamman

Men e den lille oxå förstoppad? Förstoppning e lurig - inte alls alltid så lätt att fatta att det är så... Så har våra killar varit & matproblemen har helt klart hört ihop med magens mående......

Svar på tråden 10-månaders går ej upp i vikt, någon mer?