Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....

Anonym (yaoi) skrev 2013-04-03 23:20:20 följande:
    Oj vad kul! Skulle vilja läsa Jag har bara skrivit fanfics om Eyeshield 21 än så länge :-P

Haha, jag tycker att den blev intressant när man insåg hur mycket yaoi som finns dolt inuti den
    =). Första sidan ligger i min blogg.... inlägget Birthday gift for Onee-chan, januari i år, om du vill läsa. Men som sagt, bara första sidan.

(Enda kommentaren på min blogg *snyft*) 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 23:26:50 följande:

La Esperanca

Dost thou know

Yellow

Någon av dom borde passa in i din beskrivning,

var säkert 5-6 år sedan jag läste dom   

Oh, yellow har jag helt glömt bort =) var ju eveigheter sen jag läste... Måste grävas fram....

*gräv, gräv.... nej, det är Yami no matsuei.... gräv, gräv....  yokan.... gräv, gräv...yurusareta uta.....* Nej, blir en tur i källaren imorrn...... 
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 23:44:12 följande:

Lika bra ordning på samlingen som jag har.
    Haha, jag hittar aldrig nånting =P
  • Aniiee

Eftersom jag ändå sitter här vaken så här dags på morgonen, så kanske man ska testa och se om man får lite roligt...... så, puff, puff.....

• Aniiee

Nu har jag tråkigt igen....

• Aniiee
    Genesis skrev 2013-08-20 13:11:43 följande:
    Vilka är dina favorit animes?
    Oj. Måste du fråga det? Eh..... Filmer: Ghost in the shell, Kite, många Ghibli-filmer. Usch! SVÅRT! Serier så måste jag säga Cowboy Bebop, Kuroshitsuji, Vampire Knight, Monochrome Factor, Death Note och OHSHC. (Lägger till Ai no kusabi, Fuju no Semi, Junjou romatica och Gravitation, men då krävs en väldigt speciell.....smak.....)

Och Sword Art online och Sekamitchi no Apollon. Och Code Geass. Och Neo Genesis Evangelion. Och DMC-Infinite. Hellsing och.... och... och...... det tar nog aldrig slut. Det enda jag inte kan med är Doraemon....
    Tashie skrev 2013-08-20 14:07:25 följande:
    Har du sett någon av de tre animes som det pratats om väldigt mycket under sommaren? (Free! Iwatobi Swim Club, Dangan Ronpa: The Animation och Shingeki no Kyojin/Attack on Titan) Om du har det, vad tyckte du om dem?
    1: Nej, den har jag inte sett, men jag läste boken. Kändes inte som att det var något för mig, riktigt. Men jag har animen på högen. Lär väl se den nästa gång jag och Onee-chansätter oss och glor på film.

2: Ska ses. Det är ju Seiji Kishi! Hans grejer är det lag på att se. 

3: Jag såg första avsnittet i förra helgen. Är inte jätteimpad än, men det tar sig säkert. Ska se resten när jag kommit iordning efter flytten. 
  • Aniiee
    Sebastian72 skrev 2013-08-20 15:29:45 följande:
    Vad i helsike snackar ni om:)
    Anime. Hur så?
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-08-21 20:56:51 följande:

Iwatobi swim club har jag sett fram till ep6, ganska kul. välgjord high-school anime.

Attack on titans däremot är RIKTIGT bra ! Känslan av att man inte kan vänta till nästa avsnitt är oslagbar.
    Rekommenderas starkt 
    Ja, jag ska se Attack on Titan. Jag var ju inte direkt impad av Kuroshitsuji första avsnittet heller =). Dum i huvet eller..... =P
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-08-21 21:29:12 följande:
    Jag är inte en fan av den " svarte butlern"

Den engelska kopplingen kändes redan i början som krystad.

Säkert exotiskt för Japaner men ..... nej   
    Jo, det känns ju lite knäppt, men det är en del av charmen. Och så Guden av japanska röstskådisar; Daisuke Ono. Har du sett Uraboku och Vampire Knight? Det är sånna som går runt här, står på medans jag spelar eller gör annat.
  • Aniiee

Tråk, fråga något då. Eller tyck nåt, eller nåt...

• Aniiee
    Anonym (Heh) skrev 2013-11-23 22:56:54 följande:
    Jag är kär i L från Death note.. och lite i tvillingarna i Ouran High School Host Club, även fast jag inte är så himla säker på om jag verkligen gillar den mangan och animén. Har du sett den och vad tycker du isånafall? :)
    L <3 Ken'ichi <3

Jag har både läst OHSHC och sett animen. Inte min absoluta favorit, men helt klart en favorit i genren. Tillsammans med Special A, Maid-sama och Fruits Basket.
  • Aniiee
    Anonym (Heh) skrev 2013-11-23 23:35:48 följande:
    Vilket är din favorit yaoi-par förresten? Jag har inte läst tråden, så vet icke om frågan redan blivit ställd. Jag älskar också att lyssna på soundtracks från animes, har du någon favorit? Glad
    Favoritpar...... Usagi-san (Fast jag kallar Usagi-san vid hans riktiga förnamn, Akihiko) och Misaki i Junjo. Kyõsuke och Yõji i Haru wo daiteita. Kei och Takashi i Love Control. Sephiroth och Vincent i FFVII (Only in my head). Kato och Sora (har jag skrivit själv) och Zidane och Kuja (har jag skrivit själv. Första jag skrev.)

Favoritsoundtracket är nog det till Death Note. Och så det till Gravitation. Annars brukar jag inte lyssna på soundtrack annat än att jag gör toplistor på mina favvo outros och intros på serier. Där är favoriterna introt till  Gakuen Heaven (för att den är så cheesy och peppy....) och outrot till andra säsongen till Kuroshitsuji (för den är så otroligt vacker....)
  • Aniiee
    Emelie 1987 skrev 2013-11-23 23:39:23 följande:
    Vad har du för favoritserier och filmer?
    Oh.... do you have a week?

Nej, men Filmer:
    Spirited away
    Ghost in the shell
    Tokyo Godfathers
    Tonari no Totoro
    Mononoke hime
    Akira
    Hotaru no haka
    Toki o kakeru shõjo
    Paprika
    5 centimeters per second

Serier:
    Cowvoy Bebop
    Kuroshitsuji (lite barnförbjuden)
    Death Note (lite barnförbjuden)
    Fuju no Semi (absolut barnförbjuden)
    Junjo Romantica (ganska.... rätt barnförbjuden)
    Gravitation (bara lite barnförbjuden... om man är homofob)
    Mirage of Blaze
    Monochrome Factor 
     Sex Pistols (Rätt barnförbjuden)
    Yami no Matsuei (ganska barnförbjuden) 
    07-ghost
     Ai yori Aoshi (lite barnförbjuden)
     Ao no Exorcist (lite barnförbjuden) 
     Deadman wonderland (Rätt barnförbjuden)
     DMC -Infinite (ganska barnförbjuden)
     Hellsing (absolut barnförbjuden)
     Tryinity blood (lite barnförbjuden)
     Uragiri wa boku no namea wo shiteiru (Uraboku) (lite barnförbjuden)
    Vampire Knight (ganska barnförbjuden)

Först skrev jag bara barnförbjuden på yaoin, men sen tänkte jag att, vad fan. Det finns grader i helvetet.....

Om du letar efter de här på IMDb så kan det vara så att IMDb är dumma i huvudet och inte kan stava. Hojta till isf.... 
  • Aniiee
    Emelie 1987 skrev 2013-11-24 00:38:40 följande:
    Haha, ja vissa titlar känner jag faktiskt igen. Särskilt bland filmerna. Var ju en del Hayao Miyazaki-klassiker där.
    =) Han kan, han. Bara att inse.
  • Aniiee

Puffar lite lagom så där....

• Aniiee

Puffar här med...

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....