Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....

Bergtuva skrev 2013-04-02 11:33:11 följande:
    Hej!

Om man aldrig har läst yaoi förr...vad ska man leta efter och var? Vad är bäst att börja med?  Vart hittar man det som du har skrivit själv? Oj...nu blev det många frågor här men är nyfiken på det här...:)  
    Jag skulle rekomendera att börja läsa eller se Gravitation om du vill läsa manga. Den är ganska vanilj. Min egna favvo är Border, den är vääääldigt pang på. Första bilden i första volymen är sex, men det är karaktärerna jag älskar. Välskriven, författaren verkar dock ha fastnat.

Tycker du om fantasy kan jag föreslå att du läser Nightrunner-serien, Inte manga, skriven av en amerikansk tjej, tror jag. Jag har lästa halva nu, på en månad. Ett missförstånd på bokhandeln gjorde attt två böcker glömdes, så jag får vänta =/. 

Vill du läsa vad jag skriver får du gärna kika in på min blogg:  thisiswhereidumpmyyaoi.blogspot.se/
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee

Puffar lite här också....

• Aniiee
    Bergtuva skrev 2013-04-03 22:09:11 följande:
    Jag kollade lite på tradera och hittade Gravitation där så jag funderar på att kanske skaffa den serien först...om det kan vara bra att börja med den...:) Hittade iofs Border på bokus så man kan ju skaffa båda så småningom kanske..:)  Vad menar du med att författaren till Border har fastnat? Kommer det inte fler böcker eller vad?

Jag älskar fantasy oxå så jag ska kolla upp Nightrunner oxå... Tack för alla tips!! Har bara hunnit kolla som hastigast hos dig på det du har skrivit, men jag ska kika mer på det sen...är lite dålig på att läsa på engelska men det kan ju kanske bli bättre om man övar..:)  
    Ja, det är väl tyvärr så att Gravitation har gått ur tryck..... undrar om det var Tokyopop som hade Gravitation..... de drog in sin internationella avdelning..... Det är lite lustigt, nästan alla som läser yaoi börjar med Gravitation. Den är bra... Border kommer förhoppningsvis mer böcker, det är VÄLDIGT många lösa trådar i slutet av 3an. Författaren/mangakan har dock inte legat på latsidan, andra projekt finns det gott om. Det är inget ovanligt att en mangaka släpper ett projekt för att ta upp något annat ett tag. Ta en paus... Minns inte vilken serie det var nu, men en mangaka virrade bort sig bland allt hon gjorde och kom på typ 5 år senare att "just fan, den här...."

Är ont om yaoi på svenska tyvärr. När du läser mitt så kan du alltid köra det genom google translate. Bara kopiera texten och ha sen båda sida vid sida på translate. Inte perfekt, men det funkar. =) 
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 22:26:25 följande:
    Only the ring finger knows

Yaoi eller inte ? 
    Knivigt, för den har jag inte hunnit läsa (vet att den är gammal). Men Juné har gett ut den i USA, så yaoi eller BL/shounen ai...... Den ligger på listan över allt jag ska läsa när jag hinner.
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 22:15:12 följande:
    Varför har Naruto morrhår ?
    Bra fråga, den får du ställa till Naruto's mangaka.
  • Aniiee
    Bergtuva skrev 2013-04-03 22:32:21 följande:
    Aha det förklarar varför jag bara hittade dem på tradera, men så länge de går att få tag i så är det ju bra i alla fall...:) Mangaka...är det samma som författare? Okej, då får vi hoppas att hon som skrivit Border får för sig att fortsätta skriva på dem igen sen så att det blir något avslut...
    Skulle vara kul att lära sig lite japanska också...men det får bli ett senare projekt känner jag...hahaha  Du pratar japanska också eller hur?

Ja jag har insett det att det nog inte är genomförbart att hitta på svenska, men jag behöver öva min engelska så det gör inget...men det var ett bra tips att använda translate...:) 
    Jupp, mangaka betyder i princip serieskapare. 

Finns några gratisappar på google play som du kan pilla lite på skoj med om du vill. Bara på skoj, liksom. Ja, japanska kan jag, och läser, som tur är. Annars skulle jag missa mycket bra yaoi =)

• Aniiee
    Anonym (yaoi) skrev 2013-04-03 22:42:06 följande:
    Okej, jag har en fråga, behöver yaoi-tips! :-P

I så gott som alla yaoimanga och yaoianime-serier som jag har läst/sett så är killarna olika stora och oftast så är en dominant och en lite undergiven, vilket jag tycker är oattraktivt. Jag vill att de ska vara lika stora, lika gamla och helst lika dominanta (eller undergivna) också. Känner du till någon sådan? Har sökt förgäves... =S

Tycker att det är tråkigt när en är mer maskulin med smala ögon och spetsigt ansikte och en är mer feminin med stora runda ögon och runt ansikte... vill att båda ska se ut som killar! Helt okej om de ser ut som tjejiga killar :-P Bara de är på samma nivå liksom.

Inte så här olika:

images2.fanpop.com/images/photos/7100000/Ange...

och helst vill jag inte att de är så här stora heller:

1.bp.blogspot.com/-VLXXbnVDe9I/UR_08xyUuEI/AAAAAAAABoU/D2THM_8G1-8/s 1600/manga+yaoi+toronto+ALL+YOU+NEED+IS+LOVE+NOVEL +VOL+01+%28OF+2%29.jpg

Utan hellre typ såhär:

t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7gmX2rfDimEXki5d1aYbZq7HnLwlrF7d-e4LnBSgrY _PzmnKWfg

fast yaoi Hoppas det inte var för omöjlig fråga!
    Knivigt..... de enda jag kommer på på rak arm är Hiro och Nowaki i Junjõ Romatica..... Junjõ Egoist.... Möjligtvis också Kei och Takashi i Love Control och Homura och Tõji i A gentlemans kiss..... Sephiroth och Genesis är samspelta...... 

Men sen är det ju så att alla Seme har sina små uke.... det är ju lite det det går ut på..... 
  • Aniiee
    Anonym (yaoi) skrev 2013-04-03 22:45:05 följande:
    Oj, man måste nog kopiera länkarna och klistra in dem i ett nytt fönster, de blev konstiga. Säg till om de inte fungerar ändå så fixar jag det Kan säga också att jag inte har något problem med att läsa online, fanöversättningar eller till och med oöversatta om det är bra så du behöver inte tänka på att de måste finnas på svenska
    ingen fara, google chrome är ju intelligent. Jag undrar om det finns en enda  yaoi officiellt översatt till svenska......

BTW, nästa serie jag ska leka catch-up på är Finder och Ai no Kusabi.....Ai no Kusabi har jag sett som anime... den gamla ovan, i alla fall... väldigt bra...... 
  • Aniiee
    Anonym (yaoi) skrev 2013-04-03 23:00:36 följande:
    Tack för att du försökte :-P Jag ska kolla upp de serierna Jo jag vet att det är så - illa när man älskar yaoi men inte gillar seme/ukegrejen. Jag vill ha två semes eller två ukes tillsammans Det är ju vanligare med lite yaoivibbar i vanliga serier mellan två som är mer jämställda så då hoppas jag alltid på att hitta doujinshi och sånt av dem men då ritar de om dem så att en blir seme och en uke i alla fall! Typ som i Naruto, Death note, Gundam seed etc... frustrerande :-P
    Jag vet.... själv sitter jag och pillar på en fanfic om Sephiroth och Genesis (onee-chan feeeeeeel!). Två seme som älskar att slåss..... kommer bli intressant.....
    Anonym (yaoi) skrev 2013-04-03 23:01:44 följande:
    Det är väl för att han har kyuubi (rävdemonen) inuti sig, så han får lite av hans fysiska karaktäristika
    Kanske det. Jag har ingen aning, jag är ungefär lika intresserad av Naruto som av att titta på när färg torkar, så jag hänger inte med så bra....

• Aniiee
    felix le chat skrev 2013-04-03 23:10:15 följande:
    Låna ?Jag har i alla fall dom första 2-3 böckerna
    Liger i hyllan, bara inte hunnit med.... jag läser alldeles för mycket. Men ska ta itu med ring finger nu, när jag väntar på ett bokpaket....

felix le chat skrev 2013-04-03 23:15:16 följande:
    Naruto är som ens första kärlek, oförglömlig.
    Jag har aldrig haft något till övers för naruto..... vet inte varför....... *muttrar och börjar bläddra i Uraboku....*
Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....