Bergtuva skrev 2013-04-03 22:09:11 följande:
Jag kollade lite på tradera och hittade Gravitation där så jag funderar på att kanske skaffa den serien först...om det kan vara bra att börja med den...:) Hittade iofs Border på bokus så man kan ju skaffa båda så småningom kanske..:) Vad menar du med att författaren till Border har fastnat? Kommer det inte fler böcker eller vad?
Jag älskar fantasy oxå så jag ska kolla upp Nightrunner oxå... Tack för alla tips!! Har bara hunnit kolla som hastigast hos dig på det du har skrivit, men jag ska kika mer på det sen...är lite dålig på att läsa på engelska men det kan ju kanske bli bättre om man övar..:)
Ja, det är väl tyvärr så att Gravitation har gått ur tryck..... undrar om det var Tokyopop som hade Gravitation..... de drog in sin internationella avdelning..... Det är lite lustigt, nästan alla som läser yaoi börjar med Gravitation. Den är bra... Border kommer förhoppningsvis mer böcker, det är VÄLDIGT många lösa trådar i slutet av 3an. Författaren/mangakan har dock inte legat på latsidan, andra projekt finns det gott om. Det är inget ovanligt att en mangaka släpper ett projekt för att ta upp något annat ett tag. Ta en paus... Minns inte vilken serie det var nu, men en mangaka virrade bort sig bland allt hon gjorde och kom på typ 5 år senare att "just fan, den här...."
Är ont om yaoi på svenska tyvärr. När du läser mitt så kan du alltid köra det genom google translate. Bara kopiera texten och ha sen båda sida vid sida på translate. Inte perfekt, men det funkar. =)