Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....

Åh, älskar manga och anime, lägger dock alldeles för lite tid på det nu. När jag var yngre så både läste och tittade jag massor!

Har väl inga direkta frågor mer än vilka serier du kan tipsa om?  

• Winterfell
    Aniiee skrev 2012-11-26 19:09:53 följande:
    oj..... ja, var ska jag börja.... där jag brukar naturligtvis: Black Butler. Heter Korushitsuji 黒執事 på japanska. Handlar om en föräldrarlös adelspojke i 1800-talets england som har en butler som egentligen är en demon. Jag brukar säga att det är en övernaturlig serie med deckar-inslag. Jag skulle rekomendera att inga barn under tolv ser den dock, om de inte är lite tuffa för den är lite blodig i vissa avsnitt. Finns både som manga och som animé. Mangan finns översatt till både engelska och svenska, animéserien finns dubbad till engelska om man inte vill höra japanska. (skulle dock rekomendera att se den på japanska, då demonen spelas av japans bästa voice actor.)

Sen får man absolut inte glömma Death Note.... En shinigami (dödsgud) tappar sin dödsbok där han skriver upp vilka som ska dö. High school-eleven Yagami LIght hittar den och börjar använda den. När grova brottslingar börjar dö till höger och vänster träder den mystiske L fram för att hitta mördaren....... Finns både som animé, manga och 2 live action filmer (death note och death note the last name), med en spinn-off (L change the world)

Jag har så mycket mer, (mycket yaoi som är jättebra). Om ni letar efter något i en speciell genre eller till en viss åldersgrupp så hojta till.
    Åh, Death Note älskar jag! Har både mangan, animén och live action filmerna
Svar på tråden Jag är en (yaoi) animé/manga otaku, fråga mig vad du vill....