Inlägg från: Punkster |Visa alla inlägg
  • Punkster

Vet du något om: Trollhättan, Örebro, Karlstad eller Linköping?

Född i Linköping (som jag flyttade ifrån för att jag inte trivdes) och bor i Örebro sedan ca 7 år. Att Brickebacken skulle vara ett dåligt område är bara sladder från människor som inte törs besöka det eller litar på rykten. Jag har bott här under hela min vistelse i stan och aldrig trivts bättre. 

Jag gillar att stan är lagom stor. Det finns det man behöver och vill ha utan att man behöver tillbringa halva dagarna i kollektivtrafiken som i Sthlm. Vill man finns allt inom cykelavstånd. Innerstaden är fin, speciellt på sommaren och kring Svartån. Det finns caféer och restauranger i olika kategorier och prisklasser, men utelivet är inget att hurra för. Finns mest krogar där det antingen hänger fulla 18-åringar eller tråkiga 30+-are. Inga riktiga klubbar om man vill dansa.

Jobbmarknaden är lite kärv, tror det har med universitetet att göra. Jag sökte jobb utanför stan, då blev det genast lättare att få napp och dessutom blev lönen högre.

Ang. Linköping så bor min lillsyrra kvar där och trivs som fisken i vattnet, så alldeles värdelös kan väl staden inte vara... Flört 

Svar på tråden Vet du något om: Trollhättan, Örebro, Karlstad eller Linköping?