Vet du något om: Trollhättan, Örebro, Karlstad eller Linköping?
Bodde i Örebro ett par år i både Wasa och Baronbackarna. Staden är helt okej, finns allt man behöver, men jag som kom från göteborg höll på att bli galen på öppettiderna, allt stänger 18 (eller gjorde då) och var stängt på söndagar. Fanns inga caféer som var öppna kvällstid. Krogarna var få, men väldigt bra, så där var det ok. Restaurangerna samma sak, få, men bra. På tok för lite caféer (men så är jag kaffenörd också). Örebro är väldigt platt och man cyklar överallt och bil behövs egentligen inte och det var det jag älskade mest, man kunde trampa sig vart som helst.
I Wasa är det riktigt nära centrum och bara ett par minuters gångväg till järntorget och centrum, och det var fint. Men vi trivdes bättre i baronbackarna, ca 10-15 min cykelväg till centrum men bara 1 min från motorvägen och det var skogar och promenadstråk. Mycket grönt och fint.
Har vart i Trollhättan en hel del också, mysig stad tycker jag, men har aldrig bott där så kan inte uttala mig. Vi hade en tanke för några år sedan att flytta dit, men det blev aldrig så.
Karlstad och Linköping har jag bara vart i varje stad en gång, och kan inte uttala mig.
Varför vill du veta om just dessa städer?