Sambon missbrukar porr.. vad kan man göra?
Tramsan01 skrev 2012-11-23 12:16:00 följande:
Jag vet precis vad du pratar om, jag har varit med om samma sak. Mitt ex var extremt beroende av porr. Eller egentligen allt som handlade om tjejer. Han kollade tidningar på gymmet och runkade. Gick upp mitt i natten och satte sig vid datorn. Kollade MTV och runkade. You name it! Och detta heeela dagarna! Jag konfronterade honom och sa att det inte känns bra att han är så besatt då det även påverkade vårt sexliv. Han lovade att sluta! Flera gånger.. Men det hände aldrig! Han gick i terapi som jag betalade år honom (han var arbetslös). Och han tackade så mycket och berättade hur skönt det var att han lyckats sluta! Det hade han inte! Han ljög! Tyvärr ingår lögner i ett beroende så det är ingen ide att du frågar honom. Han kommer säkert ljuga! Jag klarade inte av alla lögner och allt smygande! Kändes som ett stort svek! Vi bestämde oss för att gå i parterapi! Vi gick en enda gång och först då insåg jag att det var han som hade problem och inte jag! Jag insåg också att jag aldrig skulle kunna lita på honom igen och att jag blivit enormt sviken av allt som hänt! Jag lämnade honom första dagen efter våran terapi! Jag är nu fem år senare med en man sedan tre år tillbaka som också kollar på porr. Men bara någon gång i månaden, och han smyger och ljuger inte om det! Känns underbart! :)