Sambon missbrukar porr.. vad kan man göra?
För att göra en lång historia kort så har jag kommit på honom med att titta på porr, vilket i sig inte är något fel med, men han säger själv att han missbrukar porr. Han kan inte sluta titta och han har nått slags begär. Han tittar porr och runkar på toan på jobbet flera gånger i veckan och även på toan hemma när jag är hemma och sitter i soffan och tror han gör nått helt annat där inne.
Dagen jag kom på honom grät han flera timmar, var helt hysterisk.. nu har han lämnat ifrån sig mobilen till chefen (jobbmobil som han även använder privat), och bett om en ny som inte har internet. Han ska även börja gå i KBT.
Jag har ju länge misstänkt att det var något eftersom han så sällan vill ha sex och även för att han var inne på toa så länge så ofta men jag ville ju inte fråga, ifall han inte gjort något sånt. Ville ju inte anklaga honom.
Jag kan absolut inte lita på honom längre, känner mig så sviken och det känns som det kommer bli en lång process innan han är fri från detta beroende.
Som sagt detta är en lång historia som jag kortat ner, det är värre än vad jag skriver här men jag har inte tid att skriva mera just nu, kanske gör det sen. Bör väl tillägga att vi har två barn tillsammans, en på två år och en på 3 månader. Undrar nu helt enkelt om någon annan varit med om något liknande..
Och jag poängterar nu igen att det är inte porren jag är förbannad på, alla tittar på porr ibland, det är lögnerna och smygande på toan. Sen att han riskerar sitt jobb, han har fått flera varningar för att han har onormalt höga mobilräkningar (pga det han gör) och även för att han verkar frånvarande och inte sköter sitt jobb, dom kan inte lita på honom och dom har en känsla av att det är något fel har dom sagt. Han riskerar att få sparken pga detta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 10:30
Borde nog lagt detta under relationsproblem istället.. hur kan man flytta tråden?