Inlägg från: Antilopen |Visa alla inlägg
  • Antilopen

Förstoppad, går ner i vikt men äter jättemkt?

Låter lite oroväckande, kanske be BVC om remiss för att kolla upp ämnesomsättningssjukdomar...? Just det där att han äter jättemycket men går NER i vikt låter ju verkligen inget bra. Vad säger BVC, är de oroade?

• Antilopen

Bra att ni är under utredning, då verkar de ju ha tagit er på allvar iaf! Jag är ingen expert, men en sak jag reagerar på är att han började gå ner i vikt i samband med att han började med fast föda. Även läkaren verkar ju tro att han har omogna tarmar. Ni kanske kan återgå till helamning ett tag, medan han utreds, istället för att hålla på med laxermedel? Det måste vara väldigt jobbigt för en sån liten bebis att vara förstoppad hela tiden.

• Antilopen

Viktnedgången har säkert en bakomliggande orsak, jag menar bara att det kanske är bättre för bebisen att ammas mer under tiden han utreds, för att slippa förstoppningen. Om ni blev beordrade fast föda pga dålig viktuppgång, men den fasta födan inte gör att han går upp utan bara ger honom förstoppning, varför fortsätter ni ge honom massor med mat?!

Svar på tråden Förstoppad, går ner i vikt men äter jättemkt?