Inlägg från: Spartacus |Visa alla inlägg
  • Spartacus

Hur ofta läser du för ditt barn?

vilket humör någon utav oss än är på så gör en liten lässtund allt så mycket lugnare och trivsamt

att sätta på en film är INTE rogivande, tvärtom! min överenergiska son bli helt knasig efteråt och dottern
    vill hellre göra nåt annat... det gör vi snarare för en kort stunds underhållning eller om vi vuxna är helt utmattade eller sjuka kanske 

dagispersonalen på vårat förra dagis frågade oss om vi läser mycket, dom säger att det märks så tydligt på barn vars föräldrar läser, deras språkutveckling går mycket snabbare och dom har tydligen ett mognare utryckssätt (?) kanske att dom kan sätta ord på känslor osv.

dom berättade också hur vanligt det hade blivit att föräldrar bara släpper av barnen vid tv:n och i säng. en del föräldrar går inte heller ut med barnen och rör på sig... jag förstår att man kan ha mycket att göra men är det inte att prioritera att barnen får sunda vanor? och en själv också för den delen?

i smyg kan jag känna - varför skaffar ni barn då? om det bara är jobbigt hela tiden att underhålla och jobbigt att röra på sig, leka, läsa och prata med barnen?        

Svar på tråden Hur ofta läser du för ditt barn?