Inlägg från: johanna5678 |Visa alla inlägg
  • johanna5678

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Gramma skrev 2012-11-23 17:52:49 följande:

Låt oss säga att invandringen faktiskt begränsas. Trots det så kommer rasism och hat att fortsätta. Om man stryper invandringen och genomför en stenhård politik så kommer nästa grupp att hatas. Gränserna flyttas och mer och mer rasism blir acceptabelt. Ger man lillfingret så tar de hela handen. Det är inte invandrarens fel att rasism finns. Det var inte judens fel att Hitler kollektivgasade i koncentrationslägren. Dåtidens Tyskland är nutidens Sverige fast i mindre skala på en lägre nivå. Förstår ni hur farligt det är att leka med elden? Det är år 2012 och vi tänker fortfarande i liknande banor som de gjorde då i Tyskland. Världen har ju redan gått igenom det här en gång. Inte igen! Tror du att det som skedde i nazityskland bara hände över en natt? Det handlar om en lång process och tankeförändring som tillslut gjorde gaskammare till verklighet. Den här gången är jag osäker på om det ens kan gå så långt för det finns en motståndskraft starkare än stål. Förändras inte rasismen i samhället illa kvickt så tror jag att ett inbördeskrig är nära. Eller om vi ska se det globalt så kan detta vara början på ett tredje världskrig. Jag kanske låter överdriven och löjlig men tänk på att det är vi "vanliga" som kommer komma i kläm för dårenskapen.
    Men herregud människa! Försöker du skrämma småungarna här på FL?
  • johanna5678
    Inkontinental skrev 2012-11-23 18:04:33 följande:

Aha - din stånddpunkt: Diskutera gärna invandring och problem. Diskutera gärna rasism och främlingsfientlighet. Men att begränsa invandring är otänkbart, för då har rasisterna vunnit.

Sverige måste fortsätta ha obegränsad massinvandring (Tio gånger större än snittet för EU!). Rasism och främlingsfientlighet har inget samband med invandringen.  

Massinvandringen måste fortsätta och rasismen måste bekämpas. Men koppla aldrig ihop rasism med invadring? 

• johanna5678
    loki skrev 2012-11-23 18:20:14 följande:
    Jag tror också att inbördeskrig börjar närma sig, dock inte på grund av "rasism" snarare som en respons på det barbariska våldet landet utsätts för.

Jag sätter också cit.tecken kring rasism!  Jag skulle kalla det självbevarelsedrift!!
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-23 19:12:32 följande:

Men varför är det så svartvitt? Självklart har rasismen ökat i takt med att invandringen ökar. Nu finns det ju fler att hata än vad det fanns innan och därför har rasismen ökat. Även om invandringen begränsas kraftigt så kommer man ju hata de som finns kvar. Eller andra generationens invandrare. Eller hur gör vi med dom? Ska dom slängas ut också trots att de föddes här?

Ursäkta att jag lägger mig i. Är det någon som ska "slängas ut"!? Har aldrig stött på någon här på FL som uttrycker sig så!  Att begränsa invandringen en aning tills de som redan är här fått jobb och bostad! Är det rasism?

• johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-23 19:16:41 följande:

Så du tror att Sverige aldrig kommer att drabbas av krig för all evig framtid? Eller är det ett tredje världskrig du inte tror på. Många idag spekulerar om att det är just det som håller på att hända i mellanöstern nu. Ingen vet men det pratas om det.

Världskrig? Jag tyckte du var inne på inbördeskrig! Vi svenskar har inte en tradition att ta till vapen så om det blir inbördeskrig i Sverige så är det mellan rivaliserande  invandrargrupper och det är mycket troligt.  Men världskrig? Ja vem vet. Om det blir det så inte hänger det på att några medlemmar här på FL försöker diskutera högt och lågt.

• johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-23 19:33:27 följande:

Jag tror som sagt att det då skulle finnas färre att hata men att hatet mot de få som skulle finnas här skulle vara lika starkt och se ut på samma sätt.

Ja vem vet? Det vet vi ju inte förrän det prövats? Eller har du redan facit?
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-23 19:41:00 följande:

Nej det kan jag inte säga direkt att det är men det beror ju också på vilket sätt det skulle begränsas. Men sen finns det dom som inte stoppar vid att bara begränsa. Vissa vill stoppa helt. Vissa är även så extrema att de är emot "rasblandning" osv, osv.

Just det "extrema" var ordet sa Bull. Resonemang kring "rasblandning" är då inget som jag stött på här på FL.
    Jag tycker du slår in öppna dörrar. Du kan säkert göra mycket större nytta i verkligheten än här på FL.
  • johanna5678

TS tänker att han ska "bekämpa rasisterna en gång för alla"? Känns som om någon tagit på sig en väldigt stor kostym!  Det TS missat? är att idag är det inte en liten grupp "elaka skinheads" med noll iq som är rasister. Vår regerings helt sjuka politik när det gäller invandringen har gjort att en rasist idag hittar man precis överallt i alla läger. Men ingen säger något (högt) utan vi inväntar valdagen.

• johanna5678
    Quintus Zebra skrev 2012-11-24 13:20:57 följande:

Nja, jag länkade ovan till forskning som visar att intolerans och rasism faktiskt har minskat sedan "massinvandringen" startade.

Jo men tjena mittbena
  • johanna5678
    Errol Flynn skrev 2012-11-24 16:14:18 följande:
    Invandringen behöver minskas av ekonomiska skäl. Oavsett allt babbel om rasism och sen kommer "rasisterna" ge sig på nästa grupp och bla bla bla. Det är nästan oväsentligt just nu. Vi måste minska kostnaderna. Det är inte okej att det dras ner på skolor, sjukhus och äldreomsorg samtidigt som skattkistan för invandring är oändlig. 
    Blir det inbördeskrig så är det förmodligen inte svenskar som drar igång det utan det kommer brisera av alla problem vi importerat. Klankrig, släktfejder och olika tolkningar av islam. Folk byter inte inställning bara för att dom landar på svensk mark. Naivt att tro det. Problemen tar dom med sig. 
    Skrev samma sak för några inlägg sedan att blir det inbördeskrig så inte är vi svenskar inblandade för vi har inte en tradition att ta till vapen.  Men risken är stor att det blir, som du säger, klankrig och släktfejder bland invandrarna. Det är väl redan nu en hel del skottlossning i Malmö? Det kan ju vara svenne banan som skjuter men vi har ju i det här landet enormt stränga regler kring ägande av vapen
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!