Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Flash Gordon skrev 2012-11-20 13:12:20 följande:
    Jag tänkte mer på tråden i sig och alla *puffar*
    Nu hänger jag inte med i vad du menar.
  • Gramma
    Flash Gordon skrev 2012-11-20 13:17:55 följande:

Nä, jag förstår det.

Men det är kul med en meta-diskusion, eller inte?!  
    Nej det behöver det inte bli så du är välkommen att komma in med något du ser som ett problem.
  • Gramma
    johanna5678 skrev 2012-11-20 13:24:22 följande:

Spontant känner jag att det sällan är grova påhopp mot invandrare här på FL. Däremot så är det tydligen fritt fram att kalla de som röstar på SD för "fullblodsidioter som man vill spy på"  (t ex) !  Men det ligger ju i linje med denna tråd. Tänk om någon skulle skriva så om en invandrare! Då blev man väl avstängd för livet?
    Okej för att beta av det här påståendet då så:

förekommer det påhopp mot båda lägren, alltså både mot invandrare och mot sverigedemokrater som du tog upp här. Lösningen på dilemmat är ju att ingen ska behöva få den typen av påhopp som du tog i exempel: "fullblodsidioter som man vill spy på". Allt sådant hoppas jag anmält oavsett om man vill beskriva en invandrare eller sverigedemokrat.

All kritik mot invandrare såväl som mot sverigedemokrater är acceptabel så länge det inte blir personliga påhopp, kränkningar eller rasistiskt och som den sker under normala former.
  • Gramma
    Gramma skrev 2012-11-20 13:34:27 följande:
    Okej för att beta av det här påståendet då så:

förekommer det påhopp mot båda lägren, alltså både mot invandrare och mot sverigedemokrater som du tog upp här. Lösningen på dilemmat är ju att ingen ska behöva få den typen av påhopp som du tog i exempel: "fullblodsidioter som man vill spy på". Allt sådant hoppas jag anmält oavsett om man vill beskriva en invandrare eller sverigedemokrat.

All kritik mot invandrare såväl som mot sverigedemokrater är acceptabel så länge det inte blir personliga påhopp, kränkningar eller rasistiskt och som den sker under normala former.
    *rättelse! All kritik mot INVANDRARPOLITIKEN ska det stå och inte invandrare.
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 13:34:11 följande:
    Troll har inget med rasism att göra!
    Du skyller, helt felaktigt, oliktänkande för att vara troll. Sättet att föra diskussioner avgör om man är troll eller inte, inte åsikterna.

När du igen och igen beskriver oliktänkande som troll så framstår du själv som precis lika enkelspårig som de du vill komma åt, dvs du är inte ett dugg bättre än din motpol.
    Helt riktigt men det är fortfarande så att det finns organiserade nättroll som går in och kommenterar i grupper och fullständigt dominerar och det bara öser in inlägg. Men helt riktigt är det att troll som sådan inte har något att göra med rasism. Du missuppfattar.

Hur du uppfattar mig som person tror jag heller inte är en sanning för alla övriga i tråden.
  • Gramma
    Firestarter skrev 2012-11-20 13:28:26 följande:
    Välkommen in!
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 13:36:26 följande:
    Jo du gör det igen och igen.
    Om det är troll du vill åt så angriper du den företeelsen, om det är rasism så angriper du det men en gång för alla: det finns inga "rasismtroll" utan det är ett uttryck för att du inte accepterar oliktänkande.

Du vill ha en saklig diskussion: för den då, med sakliga argument och inte med floskler och sånt du tycker "låter bra".
    Jag har även tidigare i tråden påpekat det att inte alla som skriver rasistiskt på forum är organiserade nättroll utan det förekommer även enskilda personer. Självklart.
  • Gramma
    PolyPond skrev 2012-11-20 13:37:07 följande:
    Det är skillnad på grupper och grupper. Etnicitet tillhör diskrimineringsgrunderna. Politiker och politiska åsikter får man däremot tycka vad man vill om. Genom åren har jag sett det mesta skrivas om samtliga partier och deras anhängare, från höger till vänster, uppåt och nedåt.
    Det är också sant det jag försökte uttrycka. Personliga påhopp för att man är sverigedemokrat är ju aldrig okej men politiken i sig är ju något annat.
  • Gramma
    CMM skrev 2012-11-20 13:46:53 följande:
    Lite så. "Näthat" går år båda hållen, men den förment goda sidan kan alltid skylla på att de bara "ger de andra av sin egen medicin". Fullständigt obegriplig argumentationsteknik tycker jag själv - tror folk på allvar att de får bättre gehör om de kryddar sina drapor med invektiv?
    Absolut att näthatet går åt båda hållen och det är ett problem. Hur löser vi det?
    Jo genom att varken acceptera personliga påhopp vare sig man är sverigedemokrat eller invandrare eller fotbollsspelare eller förskolepedagog eller vad som helst. Men sverigedemokraternas politik samma som invandringspolitiken är ju en annan sak. Däremot kan man inte gå på "invandrarna" som grupp, mörkhyade som grupp osv.
  • Gramma
    Ellan92 skrev 2012-11-20 13:54:21 följande:
    So tell me om rasismen här på FL Johan, jag har inte sett den?
    Det förekommer precis som samhället i övrigt men inte lika ofta nu sedan Familjeliv rensade ur. Som tur är.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!