Inlägg från: johanna5678 |Visa alla inlägg
  • johanna5678

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Gramma skrev 2012-11-20 09:57:05 följande:
    Hej!

Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.

Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:

* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
    * Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
    * Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
    * Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp

Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.

Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
    Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!

Tack för visat intresse!
    Nej det har inte alls legat några "trollaktörer" bakom! Vi är många som INTE gillar olika. Väldigt många har fått nog av daltet med invandrare och det särskilt nu när det är hårda tider och man drar in allt man kan på vård-skola-omsorg. Man drar tex ned på personal på fritidshem och förskola  medan 30 ensamkommande flyktingbarn kräver 30 anställda på barnhemmet!  En personal per barn! Men man tror man drömmer. Och så handlar det ju inte om blöjbyte och potträning utan det handlar om fullvuxna män.
  • johanna5678
    Queenie70 skrev 2012-11-20 15:31:47 följande:
    Tyvärr kommer "vi" aldrig att vinna en sådan nätfight. De flesta av de mest aktiva hatarna har ju inte mycket annat för sig än att sitta och göra inlägg (helst om nätterna) då de är arbetslösa bidragstagare.

Se där! "arbetslösa bidragstagare" ! Ingår det invandrare i den gruppen som du ser det eller är det bara svenskar? 
  • johanna5678
    Inkontinental skrev 2012-11-20 15:44:55 följande:

Jag förstår fortfarande inte vad trådstaren vill åstadkomma - att bemöta alla rastistiska inlägg innan moderator tar bort dom? Eller bemöta sånt som moderator inte bryr sig om, men som ändå är rasistiskt?
    Instämmer! Försöker begripa i vilkens ärende TS går!  
  • johanna5678
    Inkontinental skrev 2012-11-20 17:24:14 följande:

Här står det: nyheter24.se/nyheter/internet/730313-da-slar-...

Nu blir nog alla rasisterna rädda!

Sverigdemokraterna tackar så mycket för en fin kampanj till deras fördel - dom kommer att fortsätta att äga debatten om Sveriges invandring. Ingen annan vågar ta den, tydligen. Debatten ska fördrivas från alla forum, med alla medel.
  • johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-20 22:41:33 följande:

Och det här inlägget vill jag gärna lyfta fram. Tack! Mycket välformulerat!

Men vad är det här för larv? Får man betyg också magistern?
  • johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 06:24:49 följande:
    Jag är mest emot detta undantryckande av sanningen. Om 80 procent av somalierna, och nästan alla somaliska kvinnor, är arbetslösa, så ÄR det ju så. Om Elin Krantz mördare var etiopier, så VAR det ju så. Om "Skuggan" som mördade Nancy Tavsan var somalier, så VAR det så. Om mannen som slog och knuffade en 73-årig svensk tant till döds på en parkeringsplats i Landskrona för ett par år sedan var muslim, så VAR det så. Om de åtta (?) männen som gruppvåldtog en ung, svensk kvinna i Mariannelund var afghaner, så VAR det så.

Detta måste man ju få säga! Man är inte fördomsfull eller rasist för att man säger SANNINGEN! Tvärtom är det "omvänt rasistiskt" av PK-media att låta förstå att de som begår sådana här fasansfulla brott är svenskar. DET om NÅGOT är väl "hets mot folkgrupp" i så fall!

För att ta bara ETT exempel: efter den hemska våldtäkten i Mariannelund, så skrev den första reportern på Expressen att den hade skett "i migrationsverkets lokaler" i Mariannelund. Så att läsarna skulle kunna tro att det var en personalfest som gått snett, typ. Några timmar senare hade de antagligen fått bassning av chefredaktören, för då var till och med uttrycket "migrationsverkets lokaler" bortredigerat ur texten. Då stod det bara "i en lägenhet i Mariannelund".

Det är bara löjligt att påstå, att det här undertryckandet av sanningen inte pågår hela tiden. Tack och lov finns Avpixlat och Flashback - men särskilt många människor över 50, och människor som inte har råd med internet, hittar ju aldrig dit... Och då har de inget riktigt underlag inför valet 2014.    
    Mycket intressant.
  • johanna5678
    EnAnonumius skrev 2012-11-21 07:04:48 följande:
    Sverige har tyvärr gått från demokrati till demokratur. 

Fick googla ordet! Du har alldeles rätt.
  • johanna5678
    Mrs Onedin skrev 2012-11-21 08:21:44 följande:
    Grejen är ju - och jag VET att det är så - att majoriteten av dem som sitter på sexbrottsanstalterna är invandrare från MENA. Ändå har jag sett flera reportage om dessa anstalter, och då är det alltid Anders, Niklas och Niklas som visas upp. "Så här lever Anders på anstalten". Man får aldrig ens se en mörkhyad eller svarthårig fånge skymta fram i ett hörn...

Och JO, jag förstår att det är obehagligt om tidningen får en massa rasistiska mail när de visar en mörkyad gärningsman. Men det måste väl vara ÄNNU värre att bli anklagad för att förvränga sanningen - om man påstår sig vara journalist!!! För idag vet ju många människor hur de ska ta reda på gärningsmannens identitet och etnicitet ändå... Att undertrycka sanningen väcker bara MER misstänksamhet och hat.

Och de har ALLTID en ursäkt! Jag minns när vi några stycken, på den tiden då Expressen hade ett community, brukade ta upp olika saker med chefredaktören i hans spalt. När vi frågade varför de inte hängde ut muslimen i Landskrona, så blev svaret att "han var så ung - man måste ta hänsyn". Ragnar Nilsson, som efter en svår uppväxt dödade sin styvfar och sina styvsyskon, hängdes däremot ut SAMMA DAG SOM DÅDET SKEDDE. Det vill säga: det var inte ens säkert då att det var han! Muslimen var 23, och Ragnar var 21...

Vid ett annat tillfälle mörkade de ett otäckt dåd - minns inte vilket nu - av en invandrare, med att han var "psykiskt sjuk - man måste ta hänsyn". Men när svenska Lenita, som var MYCKET svårt psykiskt sjuk, hängdes ut med namn och bild i samma veva, så "var fallet en så bra illustration av problemen i psykvården"...      
  • johanna5678

Något jag inte kan bli klok på är hur infödda svenskar blir kränkta om någon är lite osaklig i en invandrar-debatt!
    Jag är lite äldre och i min generation blir vi inte kränkta hela tiden. Och vi blir framför allt INTE kränkta å andras vägnar som vi inte känner!

Och Gramma kan du förklara varför man här på FL kan kalla svenska för feta, slöa, odugliga, arbetsskygga socialfall, dålig förälder och/eller fullblodsidiot! osv osv Men näthat för dig är alltså något som bara drabbar invandrare?

Jag börjar också fundera på om det är så klokt att ståta med att man röstar på SD här på FL. Börjar kännas lite kuslig åsiktsregistrering. Men det har ju hänt förr.

• johanna5678
    Gramma skrev 2012-11-21 10:16:56 följande:
    Men det finns ju bara en ras dvs människoarten. Det pratade vi ju om igår kväll, inte sant?

Men "Gramma" du är väl tillräckligt skolad för att känna till att det alltid är bäst med en repetition av det man lärt? Särskilt när man undervisar skolbarn.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!