Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!
Gramma skrev 2012-11-20 09:57:05 följande:
Hej!Jag heter Johan och är en kille på 27 år. Är du liksom jag trött på näthatet och all den rasism som flödar överallt på nätet och speciellt på forum som Familjeliv? Är du trött på att ständigt läsa rasistiska kommentarer med hat och osanningar? Det är känt sedan tidigare att det finns en grupp rasistiska aktörer som i grupp går in på forum och trollar i trådar och i kommentarsfält så många gånger när rasismen känns överväldigande så har det varit dessa trollaktörer som har legat bakom. Har det känts som att rasisterna är så många och de rasistiska kommentarerna bara väller in? Ja då kan det vara trollaktörerna som är i farten. Det här har fått pågå allt för länge MEN NU ÄR DET STOPP, NU SKA VI TILLSAMMANS ÅTERTA INTERNET! Jag har idén om ett vänligare forum med respekt för människor där ingen ska känna sig hatat eller kränkt och därför inleds Nätfighten Familjeliv med start idag.
Projekt Nätfighten Familjeliv går ut på följande:
* Att aktivt bekämpa rasismen och hatet som sprids på Familjeliv
* Att aldrig låta en rasistisk kommentar stå oemotsagd
* Att anmäla rasistiska och hatiska kommentarer och trådar till Familjelivssajten
* Att vänligt men bestämt sprida sanningen när felaktiga påståenden och fördomar dyker upp
Ett liknande projekt Nätfight kommer också att inledas på Flashback den 25 November 2012.
Tillsammans ska vi utrota rasismen från forumen! NU ÄR DET STOPP!
Familjeliv ska inte längre vara en sandlåda för rasistiska troll!
Tack för visat intresse!