Inlägg från: Thomas 66 |Visa alla inlägg
  • Thomas 66

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

GangsterKermit skrev 2012-11-20 21:20:32 följande:
    Media och SD har fått dig att tro på att invandringen är Sveriges största problem. Men det det inte faktiskt. Om du bara visste vilken kris vi har. Breivik var ju bara galen och helt insöad. Att du bara nämner honom närjag själv är SSUare och känner starkt för alla dessa AUfFre som förlorade sitt bliv på grund av en man som vill ha makt. Låter som Hitler i min öron!

Nä, jag vet att inte invandringen är det. Utan ni har kostat Sverige så otroligt mycket pengar genom åren, bara för att ni ska få styra. Hoppas att det verkligen att det görs en studie på det
  • Thomas 66
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 21:23:27 följande:
    Ditt tänk är extremt onyanserat. Du vet heller inte i vilka sammanhang detta skett.

Både du och jag vet att det inte finns någon statistik på hudfärg i relation till sexualbrott.
    Sedan råder det en nolltolerans på FL vad gäller ordet "neger". 

Klart att du vet att det är så, varför är det så farligt att diskutera vissa problem som finns ?
  • Thomas 66
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 21:39:54 följande:
    Jag älskar att diskutera problem, påstår du annat har du inte läst vad jag skrivit på FL.
    Faktum kvarstår, det finns ingen statistik som sammanbinder hudfärg och brott.
    Enligt statistik är väl män från Nordafrika och ME något överrepresenterade vad gäller just överfallsvåldtäkter.

De flesta är nog rörande överens om att det inte finns så många "negrer" i varken Nordafrika eller ME. 

Antagligen inte generellt, Här är  är det nog mera folk med andra värderingar, så visst har du en poäng. Men då hamnar man ju vid folk som är inflyttade, om vi nu inte ska klumpa ihop problemen med dom som våldför sig på sin fru, som då tydligt är väldigt vanligt.Vilket dock är tragiskt men kanske behöver tas med en nypa salt, då iaf jag inte vet hur frågeställningen är sagt
  • Thomas 66
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 22:00:23 följande:
    Va?
    Jag förstår inte alls inlägget. 

Du hävdar ju att det inte alls beror på hudfärgen? Va lite dit jag ville komma, men ändå folk med andra värderingar, förstår du nu ?
  • Thomas 66
    Lisa 779 skrev 2012-11-21 19:30:39 följande:
    Okej, jag kan erkänna att jag kanske tog i en gnutta. Rasism handlar dock till en stor del om ignorans och okunnighet. Jag håller med dig om att osanningar måste bekämpas åt båda hållen och ber därför om ursäkt för mina påhopp. Att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken är dock en osanning likaså att invandrare har sett till så att vi inte längre kan ha skolavslutning i kyrkan eller att vi inte får sjunga nationalsången i skolan. Osanningar som dessa sprids ofta från mun till mun och det är ett problem. Anledningen till att jag anklagade alla rasister för att vara lågbegåvade är för att jag anser att en vuxen normalbegåvad människa bör besitta kunskaper såsom kritiskt granskande och kanske också en gnutta skepsism... någonting som rasister eller människor med rasistiska åsikter inte tycks ägna sig åt. Detta är ett problem.

Jag skulle också vilja dela med mig av kunskapen om att invandrare inte är överrepresenterade i brottsstatistiken utan att invandrar gruppen är en av de större grupperna inom gruppen "låg socioekonomisk status" som man inom kriminologi kollar på och tror ni inte liksom många kriminologiskt kunniga att en av de största anledningarna till att en stor grupp invandrare har en låg socioekonomisk status för att det är svårare för en invandrare att komma in på arbetsmarknaden och att det är svårare för en invandrare att komma in i samhället? Jag skulle också vilja dela med mig om kunskapen om att det är en ytterst liten procentenhet av alla invandrare som begår brott just därför att de är invandrare, nästan inga faktiskt så varför inte sluta sprida den osanningen om invandrare som överrepresenterade inom brottsstatistiken?

Jag tror att problemet med invandringen i Sverige liksom i många andra delar av världen beror på okunnighet och en ovilja att ta till sig det nya. Att anklaga invandrare för att vilja göra om sverige till de länder de flytt från är helt enkelt fel. De människor som befinner sig i Sverige och som flytt från sina, ofta diktaturiska, hemländer har alla flytt av en anledning. Jag tror att om vi kunde tala om dessa problem på ett intelligent vis så skulle vi kunna slå hål på alla fördomar och på så vis ta ett steg i rätt riktning men det går inte alltid att resonera med rasister. Jag upplever att man som rasist ofta är alldeles för satt i sina åsikter och ideer om invandrare.

Någonting som skrämmer mig är att man ofta stöter på människor med rasistiska åsikter som aldrig ens talat med en invandrare. Har man då rätt till en åsikt?
    Undrar bara vart i från din sanning kommer? Kolla efterlyst så kanske du förstår, Träffar/ känner både syrianer juggar och greker, om du bara visste hur dom skrattar åt sådana som dig
  • Thomas 66
    Gramma skrev 2012-11-21 20:33:31 följande:

Sånt där ska man försöka undvika att säga för att inte generalisera. Jag känner också några somalier och de har alla arbete samt talar flytande svenska men det bevisar ju inte att ALLA gör det eller hur?
    Definitivt, men att inte ha en aning om att vissa saker stämmer % tuellt, vad det nu än beror på är ju lite komiskt.Blir ju lite svårt att lösa problem om man inte vågar se/ prata om det, men rätt skönt med folk som kör raka rör. Dom bryr sig inte vart ifrån folk kommer, utan konstaterar mest vad som händer , och hur allt för många är. Tror du mig om jag säger att nästan alla Ryssar och polacker i Sverige är här för att bygga vårat välstånd ?
  • Thomas 66
    GangsterKermit skrev 2012-11-21 20:57:55 följande:
    Kolla efterlyst? Baserar du din fakta på ett program som vill se invandrare som farliga människor. Man tar oftast den gruppen som är mest utsatt i samhället. Kanske därför?

Mest utsatt ? Trodde att dom tog upp aktuella brott, eller menar du att vita brottslingar inte får vara med ?
  • Thomas 66
    GangsterKermit skrev 2012-11-21 21:21:58 följande:
    Varje gång man klickar upp på efterlyst är det ALLTID en invandrare som har förgripit sig på unga flickor. INGET om etniska svenskar. Kan man inte vara vit om man är invandrare eller?

Klart man att man kan, är väl med lite öststatare ibland och några sk svenskar. Men hoppas att du förstår att det speglar verkligheten?
  • Thomas 66
    Gramma skrev 2012-11-21 21:11:53 följande:

Jag förstår inte vad och vem du syftar på här? Om du menar att jag inte har koll på alla siffror i procent så är det inte så konstigt för vilken privatperson kan allt om precis allt? Jag arbetar inte med politiska budgetar. Och vem är det som inte vågar se

Är det verkligen så att du inte ser/förstår att mindre lyckade sociala grupper har problem och står för en större kriminalitet ? Vart bor du?
  • Thomas 66
    GangsterKermit skrev 2012-11-21 21:32:03 följande:
    Verkligheten är att man inte kan definiera människor beroende vad man kommer ifrån. Det är kulturen som speglar hur man agerar. Inte på hudfärgen!

Är det någon som sagt att hudfärgen spelar någon roll? Tror inte att många/ några kulturer lär dig att bli kriminell, utan mera omständigheter, och det får vi dras med
  • Thomas 66
    GangsterKermit skrev 2012-11-21 21:49:35 följande:
    Det är tyvärr så. Att människor som lever under dåliga omständigheter hamnar oftast i de kriminella banorna. Det är oftast så att unga killar som lever i pressade miljöer hamnar i kriminella gäng. Detta är oavsett etnisk bakgrund!

Vilka är det då som vi inte tar/ kan ta hand om som hamnar där ?
  • Thomas 66
    Gramma skrev 2012-11-21 22:09:01 följande:

Jag hänger inte ens med i vad du syftar på alls från första början. Och vilka grupper syftar du på som är "mindre lyckade sociala grupper"? Narkomaner?

Förstår att du inte förstår, kanske folk från ytterområden i större städer. Som ni nu inte vill hjälpa. usch för sådana som bara släpar hit folk, som man mer eller mindre kidnappar bara för att få röster
  • Thomas 66
    GangsterKermit skrev 2012-11-21 23:08:47 följande:
    Kidnappar? Vänta nu? Använder vi en bil och tvingar med folk hit till Sverige? De väljer ju själva att flytta hit, inget vi tvingar dem till.

Nä då, man ger folk lite pengar så att dom överlever( och då givettvis lite mera än va andra länder ger). utan att ge dom möjlighet att komma med i samhället, sedan lossas man att  dom kan/ om dom nu vill spelar ingen roll iof, men ändå att dom kan få vara med i samhället ,villket antagligen inte kommer att hända.
  • Thomas 66
    overdose skrev 2012-11-22 18:09:13 följande:
    Migrationsverket har ju som prognos att det kommer över 200 000 under 2012  och 2013. Vad gälller utbildning är det så att utbildningarna inte är desamma. Det är därför som vissa yrkesgrupper från dessa länder inte kan få jobb här. Sverige har dock inga problem med att ta in yrkesutbildade. En vän till mig är till exempel dotter till ett polskt läkarpar i Sverige. Hon har ett bra liv här, med tydliga rötter hemifrån, exempelvis hennes katt som har fått följa med på resan. Denna unga dam pratar vid detta lag förstås svenska ungefär som en svensk, och har vänner som hon hälsar på, både i Tyskland och Frankrike. Kort sagt, det är skillnad på invandrare och invandrare.

Hoppas bara att hon inte är släkt med dom Polska läkarna som skrev på dödsatesster ,så att ambulans personalen kunde sälja deras organ när dom bara va lite döda/ eller iaf kunde ha dött
  • Thomas 66
    EnAnonumius skrev 2012-11-22 21:49:36 följande:
    "om dom var bara lite döda"? Hur kan man vara"Lite död"? "kunde ha dött". Är det begreppet hjärndöd du syftar på?
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.

Nejdå, va ju några som körde det som affärs ide tror att någon i parlamentet va inblandad. Kanske 5 -10 årsedan kolla det, ångående att alla Polacker är bättre. Givettvis inte alla men skapligt bisarr affärs ide iaf att ta organ från dom som inte va döda. Så krockade man där va det smart att åla sig iväg fortast möjligt
  • Thomas 66
    Gramma skrev 2012-11-23 00:25:22 följande:
    1. Jag är inte på uppdrag från SSU. Jag är inte ens medlem där. I övrigt är jag glad över hur tråden har varit hittills. Ett och annat onödigt inlägg men annars har det varit rumsrent och över min förväntan. 2. Här pratar vi alltså om rasism så jag själv har väl inte bidragit med så mycket hårddata och fakta utan diskuterat med hjärtat.Jag känner med hjärtat att rasism är fel och där behövs inga diagram eller staplar Eftersom jag varken har lust eller tid att sitta och googla en massa resultat hit och dit så kan jag dessvärre inte svara på majoriteten av din frågor. För nej jag kan inte allt det där på rak arm. (Vem kan det?) 3. Rasism bygger i grund och botten på rädsla för något okänt och ofta också på okunskap. Därför är det ju bättre att förändra synen hos rasisten än att allmänheten ska vara uppdelad i svart och vit för sig. Världen kommer allt närmare idag. Vi flyttar och influeras mer och mer av kulturen i övriga världen än lilla Sverige.

Ibland är du lite rolig du! Umgås med en del med kristna Syrianer , dom får definitivt förslag om med vem dom kan/ bör gifta sig med, men vissa / vill eller vill inte. Är lite som när mina föräldrar gifte sig ( man ligger inte med sina damer och gör man det och hon blir gravid så gifter man sig) typ som för 50 årsedan . Vissa tycker att det är ok vissa inte, Men att alla skulle tycka / vara som vi( på gott och ont stämmer inte )
  • Thomas 66
    Gramma skrev 2012-11-23 19:30:10 följande:
    Sjukt! Hur kan det ens vara tillåtet att publiceras sånt? Grejen med SD är: Nej alla som röstar på SD är inte rasister med de som är rasister röstar troligtvis på just SD för att vara strategiska. Att lägga en röst på Svenskarnas parti är ju egentligen meningslöst för de är inte tillräckligt accepterade och stora i samhället som SD är. SDs politik är inte rasistisk till 100% men viss typ av uttalanden (som ovan) samt vissa delar är främlingsfientlig. Fientlig mot främlingar, alltså invandrare. Alla partimedlemmar kanske inte är fullblodsnazistrasister men det finns även de som är rasister bevisligen.

. Oj, vad konstigt att dom få rasister som finns skulle rösta på sd, är det överraskande att Afa röstar på V?
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!