Inlägg från: Ramborg Persdotter |Visa alla inlägg
  • Ramborg Persdotter

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 18:36:53 följande:
    Man slår upp "Pippi Långstrump".

För en bild av dig slår man upp "Viktigpetter".
  • Ramborg Persdotter
    Gramma skrev 2012-11-20 20:05:28 följande:

Enligt mig så finns det bara en ras dvs människorasen. Men jag vet att alla inte delar min mening där då frågan är väldigt omdiskuterad. Vad anser du?
    Det anser jag också. Jag använder ordet etnicitet för att beskriva skillnader hos människorna.

Vad är rasism för dig?
  • Ramborg Persdotter
    Gramma skrev 2012-11-20 20:28:17 följande:

Vad skönt att höra att du delar min mening i den här frågan ordet etnicitet använder jag också av samma anledning. Rasism för mig kan vara hat mot en slags typ av människor baserat på deras hudfärg eller på deras sexuella läggning osv.
    Jag tycker att ordet "rasism" ibland kan bli problematiskt. En sexuell läggning har för mig inte ha med "rasism" att göra. Vidare anser jag att det ska vara en självklarhet att få tycka illa om, till och med hata, tex homosexuella. En åsikt får alla ha. Naturligtvis ska dessa inte utsättas för våld eller diskriminering. Demokrati och yttrandefrihet är mycket viktiga för mig. 

Jag upplever att ordet har fått en alltmer svårdefinierad innebörd av många olika saker - företrädesvis allt som är inte är det politiskt korrekta. 
  • Ramborg Persdotter
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 17:41:28 följande:

Hur många är dem? INTE MÅNGA! De flesta från mellanöstern har en högre utbildning än vad en del har här i Sverige. Ändå är dessa utbildningar likvärdiga och bygger på ungefär samma grund.
    Intressant! Det vill jag läsa mer om. Länk och källa?
  • Ramborg Persdotter
    Marlean skrev 2012-12-14 14:05:52 följande:
    Expo behövs ju inte för att vara "experter" på att se vilka SD är. Det kan vemsomhelst göra. De är rätt bra på att visa sitt rätta jag när de kallar tjejer för horor och slåss med sina järnrör.
    Vem blev misshandlad med järnrör? Har jag missat något?
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!