Inlägg från: Gammel Ola |Visa alla inlägg
  • Gammel Ola

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Är den här tråden något slags skämt? Haha, det finns väl igen rasism här. Däremot har jag märkt ett oerhört förakt emot oliktänkande. Det står tex i forumreglerna att propaganda inte ska tillåtas men det går knappt en dag innan man ser en hat-tråd mot SD ...

Varför tas inte dessa propagandatrådar bort?

• Gammel Ola
    EnAnonumius skrev 2012-11-20 20:10:33 följande:
    Tack..

Vill bara tillägga att det är hedervärt att få ett sådant medhåll från just "Jellybeanbaby".

För den som har hängt med när jag och "Jelly-BB" har diskuterat så har vi ibland varit så diskussionerna gått höga och man har rent ut skällt på varandra också ibland när vi varit överens. 

Jag hedra henne med min första Tack skål för idag (blunda och föreställ att sejdeln innehåller julmust ):

Så ska det låta, man är oense men sen höjs glasen och man blir sams Att försöka hitta rasism tex skapar bara osämja. Varför är en del så besatta av rasism nu för tiden?
  • Gammel Ola
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 20:09:30 följande:
    Jag har sett "ren rasism" på FL.
    Någon eller några snubbar som förkunnat den vite mannens överlägsenhet.
    Någon som gormat om smutsiga "blandbarn".
    Någon som spytt ur sig hur "negrer stinker" och så vidare.

Dessa medlemmar får dock väldigt lite spelrum och brukar stängas av, eftersom de aldrig slutar. De är därför väldigt kortlivade här på FL.

Utöver det så ser jag nog mer islamofobi än rasism på FL. Jag har själv kallats islamofob när jag kritiserat islam på FL, men nu menar jag verklig islamofobi. Inte vanligt ifrågasättande, som jag verkligen inte har något emot. Tvärtom.
    Jag har sett barnförakt på FL ...

Relax
  • Gammel Ola
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 20:19:04 följande:
    Jag är relaxed, tack för omtanken.

Någon frågade om verklig rasism på FL, så jag tänkte dela med mig av det jag personligen sett. Det var allt.

Relax  
    Jag e som alltid avslappnad

Är inte det stora problemet på FL dom vänsterextrema krafterna som fått vind i seglen? Jag har sett ett enormt hat här bara för att någon beslutat sig för att rösta på ett visst parti som inte passar dom, detta är ett verkligt problem för vår demokrati.

Om man bortser ifrån motsättningarna mellan judar och muslimer i malmö så finne det i princip inte rasism i Sverige ....
  • Gammel Ola
    mamma 86 skrev 2012-11-20 20:29:54 följande:
    Relax? Så du tycker det är okej att skriva rasistiska saker på FL?
    Nej, jag har aldrig sett rasim på FL och jag tycker det är synd att så många blandar ihop det invandringspolitik. Det förstör verkligen debatten ....
  • Gammel Ola
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-20 20:38:57 följande:
    Så bra!

Hatet är på inget sätt ensidigt.

Jo, det finns rasism i Sverige.  
    Självklart finns det enstaka individer som hyser åsikter baserade på en persons hudfärg. Men det är som sagt ett ytterst litet problem i Sverige

Åsiktsföraktet och dom antidemokratiska strömningarna som numera genomsyrar samhället är ett långt större problem då dom finns inom makteliten som tex etablerad media.

Att se en nästintill obefintlig rasism som ett hot då den egentligen tystar den  mycket viktiga debatten är farligt.

Den vägen ska vi inte gå!
  • Gammel Ola
    Marlean skrev 2012-11-20 20:52:49 följande:
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Om det med "Politiskt korrekt" innebär att man behandlar alla oavsett ursprung med respekt och har sunt förnuft, ja då är jag politiskt korrekt och stolt!
    politisk korrekthet är ett långt bredare område ...

• Gammel Ola
    Gammel Ola skrev 2012-11-20 20:55:12 följande:
    politisk korrekthet är ett långt bredare område ...

Se gärna denna video för att förstå vad PK-begreppet egentligen handlar om ... vänsterextrema strömningar utnyttjar ofta detta ..............

Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!