Inlägg från: Lady D Taylor |Visa alla inlägg
  • Lady D Taylor

Rävar som attackerar

En väldigt konstig sak hände när min sambo var ute med våra två hundar i natt.

Han hade dem lösa utan koppel när han var ute och gick. Vi bor i en stad och han var ute och gick på en cykelväg med lite skog omkring. Han ser då hur vår jack russel börjar morra.
    Han går och sätter på henne kopplet och hon fortsätter morra ut mot "ingen stans". Plötsligt ser han att en räv kommer springandes i mot vår jack russel. Den morrade och visade tänder. Vår andra hund (en amstaff) kommer springandes i mot dem efter räven men viker av mot en annan räv som var på väg mot min sambo. Amstaffen får tag om rävens hals och får ner den på marken. Min sambo drar undan vår jack russel och sparkar till räven som var på väg mot hunden. Den gnyr till och vänder om. Sambon ropar till sig amstaffen som släpper räven och sambon kopplar amstaffen. Den räven springer också i väg.

Har aldrig varit med om något sånt, inte hört om det heller. Någon som möjligtvis vet varför de var så agressiva och attackerade? Undrar om kanske var inne på deras territorium eller nått? 

Ska man ringa polisen och berätta vad som hänt eller ska man ringa någon annan? Är ju inte så bra om någon mer släpper sina hundar där. Berättar i alla fall för grannarna runt omkring.

Svar på tråden Rävar som attackerar