Föräldrarna vägrar låta mig ta ett sabbatsår, snälla hjälp!
Jag tycker det är jätteviktigt att du tar ett sabbatsår om du känner att du behöver det.
Som sagt, du kan komma tillbaka med stora krafter sen du gjort det.
Jag tycker också du verkar behöva frigöra dig från dina föräldrar.
Jag blir lite beklämd när jag ser hur unga är fastlåsta vid sina hem nuförtiden, iallafall i Stockholm är det ju så, då det inte finns bostäder.
Jag höll på och flyttade hemifrån när jag var 17. Jag gjorde PRECIS som jag ville. Detsamma med mina systrar. Vi tog väl sabbatsår och allt möjligt allihopa och även strulade med gymnasiet och sånt. Men det var inga problem att ta igen på komvux och så. (tyvärr så är väl de möjligheterna sämre idag?) Men DU har gått klart gymnasiet då du vill ta sabbatsår. Grattis!! Du har kommit långt.
Du vet redan att du vill plugga vidare på högskola. Grattis en gång till. Du vet vad du vill också.
Kan inte dina föräldrar förstå att uppskatta hur långt du har kommit? Jag begriper inte det.
De borde vara intresserad av att få en självständig dotter. Arbetslivserfarenhet är dessutom väldigt viktigt idag, det är ju ett problem att regeringen vill slussa in för många på högskoleutbildningar, när dessa studenter egentligen just BEHÖVER jobb. De skaffar sig utbildning utan att få jobb helt enkelt. Du är intresserad av att bemästra båda grejerna i ditt liv.
Du vill ta ett sabbatsår, men du vill jobba under detta år om jag har förstått det rätt? Det är GULD värt. Det borde dina föräldrar förstå