Inlägg från: HerrNilsson |Visa alla inlägg
  • HerrNilsson

Föräldrarna vägrar låta mig ta ett sabbatsår, snälla hjälp!

Jag har inte läst hela tråden, men TS situation påminner väldigt mycket hur det var för mig när jag var i din ålder. Tyvärr kunde jag inte stå emot trycket och började en "fin" utbildning direkt efter gymnasiet. Eftersom jag inte var så motiverad blev studieresultaten därefter, jag brydde mig inte om att lära känna mina studiekmarater och allt blev bara fel och tråkigt.
    Idag är jag en jävligt bitter person, utan någon egentlig karriär med en problematisk relation till mina föräldrar. 

Om jag hade fått gå tillbaka i tiden med den erfarenhet jag har idag hade jag sagt åt mig att läsa en kurs i tex statistik eller engelska på halvfart, jobba några timmar i veckan, fixa körtkort och passa på att träffa människor som pluggar olika saker och få inspiration av dem. Ge mig tid att fundera och drömma men samtidigt kunna säga att jag pluggar och inte behöva ta av CSN veckorna.
    Jag vet inte om en kurs på halvfart hade accepterats av mina föräldrar men de hade aldrig slängt ut mig ur hemmet heller.

Vet inte om det här hjälper dig på något sätt men hoppas du hittar ett bra sätt att hantera situationen.   

Svar på tråden Föräldrarna vägrar låta mig ta ett sabbatsår, snälla hjälp!