Inlägg från: mollyalessia |Visa alla inlägg
  • mollyalessia

Föräldrarna vägrar låta mig ta ett sabbatsår, snälla hjälp!

Hej,

Molly heter jag och jag går nu sista året på gymnasiet och vet redan nu att jag vill plugga vidare, men inte direkt efter utan ta ett sabbatsår, jobba och samla nya krafter och plugga SEN. Jag har även svårt att välja vad jag vill plugga till då det finns så många alternativ och jag har många intressen, och jag vill helst inte välja fel. Mina föräldrar, är helt emot detta. För dom så SKA jag plugga vidare samma höst som jag tar studenten och det finns inget mer att diskutera. Inga men finns och sabbatsår kan jag bara glömma enligt dom. Jag har sagt att jag inte vet vad jag vill, att jag helst vill jobba och resa i ett år innan jag pluggar men svaret jag får tillbaka är att jag kan resa och jobba efter jag fått min högskoleexamen samt att jag är för ung för att jobba direkt efter gymnasiet. (Vill även nämna att mamma tidigare sagt att det är läge för mig att hitta jobb så att jag får en fot in i arbetslivet, så jag vet inte hur hon tänker nu)