Ensamhet!
Skulle så gärna vilja lära känna folk i Stockholm. Jag kommer inte ifrån stan och känner inte många här. Det finns inga öppnaförskolor i närheten av där jag bor och inga mammagrupper för omföderskor på min BVC tyvärr.
Så vem är jag? Namnet är Petra och jag är 22 år gammal och har två barn. Det äldsta barnet heter Felicia och är 4år och det yngsta heter Caspian och är ca 2 månader. Jag bor strax söder om stan, Älvsjö/Hagsätra för att vara mer exakt. Jag bor här med min underbara sambo och mina två barn.
Jag skulle vilja träffa andra föräldrar som man kan umgås med om dagarna när man är föräldraledig och förhoppningsvis träffa någon/några som man får en riktigt bra kontakt med och som man umgås med även efter mammaledigheten.
Göra saker som tex, fika, promenera, bjuda varandra på lunch/middag, gå på stan och kika lite, träffa andra föräldrar, byta tankar och ideer osv.
Gärna någon som inte är allt för ung och inte heller allt för gammal utan någon som är ganska så jämngammal som mig, 20-27?
Finns det någon där ute som också känner för att lära känna nya människor? Kanske du också tycker att det är ensamt om dagarna?
Hör av dig!