Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

längtareftermiraklet skrev 2013-02-10 07:47:10 följande:
    omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg jag skakar söönder!

jag fick ett plus!!! jag är gravid!!!!!
    omg omg omg

Största grattiset!!! Vad roligt! Då finns det hopp för oss andra med:D Isen är "bruten" på riktigt! 2 plus i tråden!

Lätt att säga så här i efterhand men av det du skrev lät det verkligen som att så kunde vara fallet;)
  • Anonym (tvålen)
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-10 09:39:25 följande:
    testade nyss med digitalt och genast kom det upp ett annat streck! Åh jag är så LYCKLIG!!! JAG KAN INTE FATTA ATT DET HÄR FAKTISKT HÄNDER!!

TITTAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Min ständiga fråga kommer såklart. Har ju en hang-up på det i och med min egen ålder och min partners ålder; hur gamla är ni nu när ni plussade? :)

• Anonym (tvålen)
    Anonym (J) skrev 2013-02-10 10:40:17 följande:

Ja jag bryr mig inte alls, men däremot gör sambon det han bryr sig inte alls att det tar tid att jag blir gravid, han tycker bara jag är jobbig när jag bryr mig...
    Detta blir vårt 9e försök, det är ju egentligen ingen tid och ja vi har ju redan 2 barn men man får ju ändå den jobbiga känslan när det tar tid. Vad har blivit fel liksom.
    Hur länge har ni försökt?
    Nu blir jag kanske väääldigt analyserande (ursäkta i så fall) men ligger det inte något i de där orden du skriver "att det tar tid när JAG blir gravid". Vi hade lite det problemet förut när jag ville att vi skulle försöka få barn. Det tog nästan 3 år innan VI ville ha barn från det att jag började önska... Känns lättare nu när vi båda vill, som tur är, men jag tror fortfarande att denna väntan på plusset är värre för oss tjejer i allmänhet åtminstone när man har barn sedan tidigare. Man ska absolut inte dra alla över en kam men generellt är det ofta vi som kollar dagar, stickor, ser gravidmagar överallt, får frågor osv. Många män verkar så coola (min inkluderad)! Och möjligen är de inte lika barnönskande då de redan har barn  som vi tjejer kan vara trots att vi redan vunnit högvinsten förut. Vet inte om det är ännu jobbigare när det gått lätt innan. Man har en helt annan referens att utgå från. Min vännina har 4 barn och alla utom det senaste/sista har det tagit nästan ett år att få till och hon säger att det var rätt jobbigt ändå varje vända men hon hade ju en annan referens än jag i och med att det var trögt så gott som varje gång. Så jag ska inte klaga men det är jobbigt ändå. Och hon har ju sina fyra godingar. Jag/vi har ju tyvärr åldern emot oss och jag misstänker att det är det som ligger oss i fatet. Vi har försökt i ett knappt år (men ett par anovulatoriska cykler) och jag försöööker vara cool som min sambo. Det jobbiga är dock att vi båda har inställningen att blir det så blir det, annars var det inte meningen, men den känslan är stundtals svår att leva med för jag vill ju så mycket (och nog mer än min sambo)
  • Anonym (tvålen)
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-10 14:16:59 följande:
    TACK så jätte mycket alla ni som grattat! uppskattas jäätte mycket verkligen!!

Jag är 25 och min man är 35, hur gamla är ni då? Jag tycker inte du ska hänga dig på det här med ålder! alltså jag känner jätte många som är rund 40 och blivit gravida! så det är ju inte omöjligt, nu vet jag ju inte hur gamla ni är men men.. jag önskar er alla ett jätte stort lycka till och likaså som blomman slänger jag massor med gravidhormoner åt er!

kram
    Tack snälla! Jag är dinosaurien härinne;) men jag försöker ta det med ro så gott det går!  Är 38,5. Fyller 39 till sommaren.  Jag erkänner att jag tror jag är närmre mitt "bäst-före-datum" än majoriteten av er andra. Men sedan är det ju inte alltid den kronologiska och den biologiska åldern går hand i hand-  fast jag har gäckat klockan länge nog nu;) Känner att "driften" inte är densamma som vid 30 men jag hoppas och tror på oss ändå. Jag har 40+-mödrar i flera generationer bakåt så jag hoppas på turen!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 17:42:22 följande:
    Nej, man vet ju inte vad som inverkar. Kanske hon fortfarande var så fertil när hon blev med de första, då var hon 30 och lite över, så ingen "hjälp" av orgasmer behövdes. Men sen när vi fick vår tredje när hon närmade sig 40 så hade fertiliteten sjunit så mycket att det aldrig skulle ha blivit något utan orgasmen. Så kan man ju också fundera.

Tack för att du delar med dig!

Sedan kan man ju undra om det där med orgasm är en skröna helt och hållet. Jag tror åtminstone andra faktorer spelar större roll personligen.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-02-11 13:14:48 följande:
    Grattis till plusset............... Vilket försök var ni på?

Jag tillhör väl också en av de äldre. 36 år och mannen är 38 och vi jobbar på första barnet. Missade ägglossningen denna månaden med. Så tradigt.

Men munkpepparn har gjort något med min kropp. Jag hade rikliga ägglossningsflytningar som jag aldrig haft. Och nu har jag jäkla mkt pms. Iofs inte så positivt, men iom att munkpepparn ska reglera hormonerna så är det kanske positivt, jag har aldrig pms.  Jag och mannen kan ha en ganska rå attityd till varandra, rå men kärleksfull. Igår sa han något och jag satt och grät hela jäkla dagen. :) En kommentar som jag aldrig brytt mig om annars.  
    Kram till dig! Vi kör hårt nästa cykel. Då har jag också fått mitt munkpeppar:)
  • Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-02-11 19:42:13 följande:
    Nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.
    Åh vad jobbigt för dig/er. Hoppas han hinner tänka lite till nu de dagar ni har innan ni ska dit. De kanske kan "ta det lite lugnt" med honom. Prostatan tror jag inte de känner på men däremot kommer han nog få lämna spermaprov men det gör han ju inte där och då så han "köper sig" ju lite tid. På flera ställen kan man "fixa det" hemma och sedan komma in med provet. Hoppas han kan slappna av så det känns okej för er båda!
  • Anonym (tvålen)

Lite positivt i livet i övrigt idag. Känns välbehövligt. Och så en sak till: jag älskar min man. Har verkligen gått och känt mig glad över detta ikväll Känns bra att DET är ett faktum hur denna resa än slutar. Kram och god natt på er alla. Lycka till nu kommande dagar med det ni har framför er: ÄL, BIM och olika besök - och så livet i stort!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (Man) skrev 2013-02-11 17:42:22 följande:
    Nej, man vet ju inte vad som inverkar. Kanske hon fortfarande var så fertil när hon blev med de första, då var hon 30 och lite över, så ingen "hjälp" av orgasmer behövdes. Men sen när vi fick vår tredje när hon närmade sig 40 så hade fertiliteten sjunit så mycket att det aldrig skulle ha blivit något utan orgasmen. Så kan man ju också fundera.
    En kort fråga till... Hur lång tid tog nr 3 att få till?? *nyfiken*
  • Anonym (tvålen)
    Blobba skrev 2013-02-15 13:20:30 följande:
    Jag är på BIM -3, 7 försöket.
    Är det vad jag hoppas?! Känns så i kroppen Glad

Nejmen grattis! Håller alla tummar för att den stannar denna gång!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?