Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2013-01-05 12:28:23 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med att adoptera, egentligen. Däremot tror jag att min man skulle känna det som ett misslyckande och behöva terapi och grejer. =/
    Min man hade inte velat adoptera. Han är ok med att inte får barn. Han har sagt att han aldrig skulle känna att det är hans barn. Tyvärr. Dock så vet han min önskan och kommer att göra allt för att vi ska få egna barn. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-04 14:14:19 följande:
    Nej ni mina vänner, trots att jag haft konstiga känningar så visade testet negativt
    Nu ska jag vräka i mig en massa godis som tröst....
    Tråkigt. Nya tag nästa månad. 2013 kommer någon av oss att plussa iallafall. :)
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-06 21:19:34 följande:
    Vi ska vara undantagen som bekräftar regeln, och förresten, det ska ju bara vara "lite svårare" i vår ålder och nu har det väl varit svårt nog?! Nu kan det allt bli lite plus. Fast vi kämpar ju vidare - eller hur!! Kram!
    Lycka till med rökstoppet. Håller tummarna för att det blir ÄL ganska snart efter det maken kommit hem så att ni inte missar mer än nödvändigt!
    Maken kommer hem 3 dagar efter min ägglossning. :( Vid nästa i februari/mars kommer vi att missa 3 dagar runt ägglossningen då vi är på resande fot. 4 flygresor med mellanlandningar och väntan på flygplatsen. Lär inte bli något. Tror inte maken är så pigg på en snabbis på toaletten. :) Men men, vi får ligga riktigt mycket runt omkring de andra dagarna.
  • Anonym (samma.)

Håller alla tummarna för er som närmar sig BIM nu. 

• Anonym (samma.)

Oh vad jag är avundsjuk på er nu som sitter och känner efter symtom och hoppas. Jag har fortsatt att skriva upp mina symtom. Har inget denna månaden heller. Konstigt, jag har haft ägglossning. Eller kan man ha olika stark ägglossning och därför vissa månader få mer känningar?

Lite desperat nu. Beställde agnus cactus igår. Tänkte testa det ett par månader. Läste att den skulle göra slemhinnan tjockare och lättare för ägget att fästa. Har ju väldigt lite mens. 4 dagar varav 2 är dagar då jag knappt behöver skydd. Läste att det kunde bero på tunn slemhinna. Skadar ju inte att prova. :) 

• Anonym (samma.)

Jag har en väldans värk i mina äggstockar just nu. Brösten ömmar, bröstvårtorna ömmar. Hade det inte varit så att jag hade haft sex den 4 december senast så hade jag varit säker på att jag var gravid. Ganska skönt att slippa spekulera. :) Även om jag saknar det med. 2 mars är min nästa ägglossning då mannen är hemma. Då jäklar... Ska börja ta mina munkpeppardroppar när mensen börjar. Känns bra. Hoppet stiger lite när man prövar något nytt. 

• Anonym (samma.)

Ingen har plussat. Vad konstigt. Men vi har alla försökt ett bra tag. Längtar tills någon plussar för då visar det ju att det går att bli gravid trots att man har testat länge. 2013 är vårt år, kommer att komma många plus då hoppas jag. Jag längtar något så oehört till min ägglossning i början av mars... Jag hoppas verkligen att vi får till det då. Har missat rent för många ägglossningar nu. Men sen är förhoppningsvis mannen och jag på samma ställe resten av året. Så då ska det ta sig..

Jag drömde inatt att jag åkte bil med min man. Han hade sin dotter i baksätet en flicka på typ 3 år., ( min man har inga barn i verkligheten) . Helt plötsligt lägger hon en kudde över mitt ansikte och försöker kväva mig.  Fan vad jag har skumma barndrömmar. Aldrig att de är positiva.. 

• Anonym (samma.)
    Blomma skrev 2013-01-19 08:36:11 följande:
    Ursäkta för min frånvaro i tråden! Men jag har väntat.. Och väntat och väntat på mensen.. som aldrig kom!!!!

Trådens första PLUS är här!! :)

Så ofattbart lycklig!!
    Grattis. Gud vad roligt....... Nu hoppas vi att det smittar av på oss andra. Hur länge hade ni försökt? Fan va roligt att någon fick plus, finns hopp för oss andra nu.

• Anonym (samma.)
    Blomma skrev 2013-01-19 12:13:53 följande:
    Tackar! Känns helt fantastiskt! Tog sig på det 10e försöket!

Hoppas verkligen det smittar av sig på er andra!

Har i stort sett haft precis som vanligt innan mens.. Bara ännu mer ömma bröst och molande i ryggslutet. Men mensen kom aldrig, vågade inte testa förrän imorse på bim+4 :)

Kommer självklart fortsätta titta in här och hålla tummarna för er alla!
    Nu blev jag lite mer positivt inställd. Känns ju som om det aldrig ska ta sig när man har försökt så många gånger. Men du är ju beviset på att det funkar. :) 

Inväntar mensen idag. Har ännu inte kommit. Vilket är konstigt. KOmmer alltid 15 dagar efter ägglossning och på morgonen. Vet när jag hade ägglossning iom att jag tempar. Tur att jag inte har haft sex, annars hade jag varit nervös nu. Hoppas att den ska dröja några dagar, perfekt tillfälle för den att börja strula. Isåfall kommer ju min ägglossning också att förskjutas och mannen och jag hinner kanske med ett försök i början på februari. Kommer den idag så missar vi den med 2 dagar.  
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-01-18 09:22:18 följande:
    Mensen kom idag.

Jag har ringt kvinnokliniken och de ska höra av sig inom en vecka med en tid för utredning.
    Tråkigt. Hur länge hade ni försökt?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?