Anonym (J) skrev 2013-02-10 10:40:17 följande:
Ja jag bryr mig inte alls, men däremot gör sambon det
han bryr sig inte alls att det tar tid att jag blir gravid, han tycker bara jag är jobbig när jag bryr mig...
Detta blir vårt 9e försök, det är ju egentligen ingen tid och ja vi har ju redan 2 barn men man får ju ändå den jobbiga känslan när det tar tid. Vad har blivit fel liksom.
Hur länge har ni försökt?
Nu blir jag kanske väääldigt analyserande (ursäkta i så fall) men ligger det inte något i de där orden du skriver "att det tar tid när JAG blir gravid". Vi hade lite det problemet förut när jag ville att vi skulle försöka få barn. Det tog nästan 3 år innan VI ville ha barn från det att jag började önska... Känns lättare nu när vi båda vill, som tur är, men jag tror fortfarande att denna väntan på plusset är värre för oss tjejer i allmänhet åtminstone när man har barn sedan tidigare. Man ska absolut inte dra alla över en kam men generellt är det ofta vi som kollar dagar, stickor, ser gravidmagar överallt, får frågor osv. Många män verkar så coola (min inkluderad)! Och möjligen är de inte lika barnönskande då de redan har barn som vi tjejer kan vara trots att vi redan vunnit högvinsten förut. Vet inte om det är ännu jobbigare när det gått lätt innan. Man har en helt annan referens att utgå från. Min vännina har 4 barn och alla utom det senaste/sista har det tagit nästan ett år att få till och hon säger att det var rätt jobbigt ändå varje vända men hon hade ju en annan referens än jag i och med att det var trögt så gott som varje gång. Så jag ska inte klaga men det är jobbigt ändå. Och hon har ju sina fyra godingar. Jag/vi har ju tyvärr åldern emot oss och jag misstänker att det är det som ligger oss i fatet. Vi har försökt i ett knappt år (men ett par anovulatoriska cykler) och jag försöööker vara cool som min sambo. Det jobbiga är dock att vi båda har inställningen att blir det så blir det, annars var det inte meningen, men den känslan är stundtals svår att leva med för jag vill ju så mycket (och nog mer än min sambo)