7 månaden med försök.. Fler?
Ebba skrev 2013-01-31 17:15:06 följande:
Nu har jag fått tid för äggledarspolning. På måndag redan. Känns skönt att få det gjort, men också nervöst efter alla skräckhistorier man läst om hur ont det gör. Nu hoppas jag bara att detta kan hjälpa oss lite på traven till det där fina lilla plusset vi alla längtar efter!
Spännande Ebba! Men vad konstigt att de agerade som de gjorde när ni ju redan hade betalt för detta. Har hört både om smärtsamma och väsentligen problemfria spolningar. Verkar göra ondast om man har stopp så det hoppas vi väl att du inte har. Och har du det hoppas jag verkligen att spolningen ger effekt!! Du får berätta mer sedan! Ska tänka på dig imorgon!
Anonym (samma.) skrev 2013-02-01 11:52:57 följande:
Är idag på dag 12 i min cykel. Och shit vilka ägglossningsflytningar jag har fått. Har aldrig lagt märke till dessa flytningar som alla pratar om. Har ofta funderat på om avsaknaden kan försvåra för mig att bli gravid. Men nu alltså. Munkpepparn har gjort något bra med min kropp iallafall. Så jäkla synd bara att jag inte hinner få till det denna månaden. Tror att det hade varit bra chanser. Hoppas att munkpepparn gör så att jag får likadant nästföljande månader. Så än så länge gör jag tummen upp för munkpepparn. :)
Låter bra! Jag blir mer och mer nyfiken på den där Munkpepparn. Blir nog snart att prova för mig/oss med. Det är bara kvinnan som äter va?!
Själv är jag lite låg idag. Borde varit ÄL så det bara sjöng om det men denna månad verkar bli en "upp-och-ner"-månad. Hoppas bara att allt är försenat. Så brukar ju aldrig jag vara men det där med att sova mer och stressa av har ju spelat mig spratt förut. Konstiga kropp! NI får hålla tummarna att de reder upp sig för ett försök vill jag ju i alla fall få till denna månad. Det där med anovulatoriska cykler gör mig gaaaalen!! Annars går livet sin gilla gång. Två nya bebbar i bekantskapskretsen förra veckan och en ny graviditet. Jättekul, men, som ni vet, lite prövande också. Vi fortsätter jobba på i det tysta:)
Har börjat fundera lite på djupare saker i livet. Vet att vi pratat om det förut i tråden. Någon som också är inne på det nu? Borde jag ändra på saker i mitt liv för att lättare kunna nå det mål jag/vi vill nå? Svåra frågor som känns nog så viktiga i detta långlopp, men där funderandet kanske är viktigare än slutsvaret. Jobba mindre? Stressa mindre? Sova mer? Byta jobb? Mycket i mitt lilla huvud
Skickar ett hej till Blomma om du kommer in här något längre! Går allt bra?! Du får skicka lite grav-hormoner till oss andra!