Ebba skrev 2012-12-20 19:48:35 följande:
Ånej, jag beklagar Samma! Förstår att humöret dippar... Hoppas verkligen att hans resa inte blir förlängd!! Och det finns ingen chans att du kan följa med? Vi har sagt att om den ena måste åka får den andra försöka följa med. Nu har vi iofs jobbs om gör att vi kan ta med oss datorn och arbeta lite var som helst och det kan ju inte alla...
Jag äter Mitt val kvinna som innehåller både folsyra och massa olika vitaminer, bland annat d-vitamin. Dock har det ju inget med hur lätt man blir gravid att göra utan folsyran äter man ju för att man ska ha ett bra förråd av det i kroppen när man blir gravid för det motverkar att bebisen får ryggmärgsbråck. Jag pratade som sagt med vår fertilitetsläkare, t.o.m. två st oberoende av varandra, och de sa båda två att det finns absolut inget man kan göra eller äta för att påverka chanserna att bli med barn. Mer än om man har ett uppenbart problem som kräver medicinsk behandling förstås.
Mannen är i Kina för tillfället. Har varit där och det är inte ett land jag uppskattar direkt. Sen åker han vidare till Australien, om resan blir förlängd. Jag är ju hemmafru så visst hade jag kunnat följa med. Och det hade varit skönt med lite sol. Men det är en sån jäkla lång resa. Har gjort den några gånger innan. Så det känns som ett stort projekt, 20 timmar flyg, jetlagen. Samt, vi bor ju inte i Sverige, så jag träffar inte min familj speciellt ofta. Så det är ganska skönt att vara hemma. Så även om jag hade velat träffa honom och kan göra det så kommer jag att stanna hemma med familjen istället. Men visst är det surt. 2 ägglossningar känns oehört mycket. Och tänk om månaden därpå är en månad utan ägglossning. Vill inte ens tänka på det.