• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2013-01-22 09:32:43 följande:
    Jag känner nog tvärtom. Jag tror på naturläkemedel. Det har använts i så många år innan man hade vanliga läkemedel att tillgå. I flera delar av världen är ju naturläkemedel väldigt vanligt. Har en husmorsbok här hemma med massa tips för olika sjukdomar som jag använder ibland. Det är ju vanligt bland läkare utomlands att tipsa om naturläkemedel just för att de har en annan syn på det än vad vi har. Sen kanske det inte hjälper för att man inte hade just det problemet som det är till för att hjälpa. Munkpepparn som jag testar nu är ju till för att balansera hormonerna i kroppen, att hjälpa till att balansera dem. Har man för mycket eller för lite så ska det hjälpa upp det på något sätt. Jag är villig att testa det iallafall. 

Jag tror att jag under den här perioden vi har försökt bli med barn att ägget har blivit befruktat 2 ggr. Men att det inte riktigt har fäst, eller har fäst men släppt ganska snart. Har fått väldigt svaga plus 2 ggr.  Sen har mensen kommit ett par dagar försent. Så jag hoppas att munkpepparn kan hjälpa till med att göra fästningen mer mottaglig för mina ägg. 

Vi får se om det hjälper. Så länge det inte skapar några problem med min cykel så fortsätter jag att ta dem. 
    Ja, men jag håller absolut med om att naturläkemedel kan vara bra! Det är det där med självmedicinering jag är tveksam till. Just av den anledningen att man inte vet vad det eventuella problemet man har är och då är det väldigt svårt att veta att man gör rätt åtgärd. Eller om man tar flera preparat samtidigt så vet man inte hur de reagerar på varandra och såna grejer.

Jag hoppas dock såklart att det funkar för oss alla, med eller utan egenmedicinering. :)
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-01-23 19:54:50 följande:
    Idag blev jag uppringd av en BM. Vi kommer att kallas för ett första samtal i utredningen någon gång i mars, så vi borde få ca 2 försök till på egen hand innan utredningen kommer igång. Nu är det i alla fall på gång.

Jag mår lite sämre idag. Visste att det skulle bli såhär, att det skulle ta tid att komma igång, men det känns ändå som lite bortslösad tid. Äh, vet inte. Känns lite tungt just nu.
    Men försök se det som en positiv sak! OM (!) något mot all förnmodan skulle vara fel så är det väl bättre att få reda på det så att ni kan få hjälp. Och om inget är fel så kan det ju verka lugnande och ge en lite mer tålamod. Så kände jag iaf när vi gjorde vår utredning. Dock kom de ju fram till att vi hade väldigt bra förutsättningar, men det händer inget för det. Så det är nog bara att vänta som gäller för vår del tyvärr...
  • Ebba
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-22 15:59:15 följande:
    idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
    Jag håller med de andra tjejerna, självklart är du varken en dålig människa eller vän som känner och tänker på det viset. Snarare en väldigt mänsklig människa skulle jag vilja säga! :) Jag har också en kompis som nu är gravid i 15 veckan och det är riktigt tungt, men jag försöker att inte visa det för henne. Jag menar, självklart är jag ju jätteglad för hennes skull, men jag hade ju hellre sett att vi var gravida båda två. Så du är långt ifrån ensam om att känna så!

Kram på dig!
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-23 19:11:56 följande:
    Tycker också det är jobbigt... En väninna till mig (inte mina allra närmaste men ändå) har producerat 3 barn under tiden vi samlat oss, börjar försöka och hittills misslyckats. Det suger liiiiite. Hm. Men till slut hoppas jag på högvinsten i detta lotteri. Eller, rättare sagt, jag har ju vunnit förr, men i det lotteriet med dragning nu på senare år. Kan väl inte vara bara en vinst i denna grupp...

Visst är det jobbigt att säga såna där "undanflykter" till de mer "bekanta" än vänner när frågan hänger i luften eller ställs rakt ut. Men samtidigt säger jag det mesta med rak rygg. Jag är fortfarande stolt över mig själv. Det tror jag är A och O! Vi ska inte tappa självkänslan. Fattas bara annat! Känn skönt få säga "det förbjudna" härinne dock. Mannen i mitt liv tycker nämligen jag är patetisk och orättvis när jag blir avundsjuk och jag förstår ju innerst inne att det inte är personne utan fenomenet jag mest är arg på. Men då är det skönt när ni härinne förstår.

Lite komiskt att just då du "längtareftermirakel" skrev ditt inlägg hade jag skrivit något liknande dagen innan men sedan raderat för jag kände mig så självisk och dum så jag ville inte lämna ut dessa känslor. Konstigt va?

Kram alla! Idag ska jag försöka lägga mig tidigt. Tror min sömnbrist kan vara negativ för barnalstrandet så nu ska jag försöka bättra på den kvoten!

Så fint skrivet!
  • Ebba

Jag har mer eller mindre gett upp för den här månaden nu. ÄL +13 och BIM - 3 idag och helt tikblankt test i morse.

JAG BLIR GAAAAAALEN! När kommer våra plus egentligen!?

• Ebba

Samma, jag håller tummarna stenhårt för att din nästa ÄL förskjuts några dagar så att din man hinner hem! Och resan, ska ni vara på båten hela tiden? Annars kanske ni kan hitta ensamtid då ingen annan är där eller att ni går av och hittar nåt annat ställe? Man får försöka varaktig påhittig. Då kan det bli lite extra kul också. :)

• Ebba

Här kom mensen idag, så det blev inget denna gång heller... :(

Försök tio, here we come!

• Ebba

Åh tvålen, jag känner precis som du! Nu blir jag så nere emellanåt att jag liksom tappar all ork och lust för allting. Förut blev jag ledsen när mensen kom, grät en skvätt men siktade sen framåt och såg fram emot den glada gubben på ÄL-testet. Men den här gången blev allt bara mörkt. Jag har inte fällt en tår, men känner mig så orkeslös och nere. Har aldrig känt så här förut och när jag tänker på det så blir jag så arg! Jag som sett fram emot den här tiden så mycket, att skaffa barn. Och så blir det en så utdragen och lång historia... Det är inte kul längre nu tycker jag.

Men det är tur att vi har varandra, här kan vi gnälla av oss, stötta varandra när det är tungt och glädjas med varandra när det går bra!

Jag tror, precis som du, också på oss!

Kram och styrka till er alla!

• Ebba

God morgon tjejer!

Lite uppdatering angående det här med äggledarspolningen. Vi gjorde ju en utredning i höstas där de kollade min äggreserv, sköldkörtelhormonet och min sambos spermier. Allt såg bra ut.

Jag mailade ju dem för ett tag sen och frågade kring detta om äggledarspolning och har nu fått svaret att visningen erbjudits det för att de inte ansåg att vi försökt länge nog. (Vi var där efter 6 försök). Det kan jag väl köpa, men nu fick jag reda på att undersökningen ingår i det pris vi redan betalat, men ingen har ens nämnt det för oss! Är inte det lite märkligt??

Nåja, man ska tydligen iaf göra den här undersökningen mellan avslutad mens och ÄL så jag hoppas få en tid under nästa vecka.

Spännande! Jag har läst om många som blivit gravida under de närmsta tre månaderna efter en sådan spolning. *hoppas*

Är det nån här som har erfarenhet av detta, eller känner nån som gjort det här? Alla solskenshistorier välkomnas, då jag just nu griper efter halmstrån för att få tillbaka hoppet om en liten bebis. :)

Och ja, jag vet att själva undersökningen kommer göra ont, men det struntar jag i. Det är det värt! Och att det eventuellt är stopp i äggledarna är inget jag heller tänker på. Jag försöker fokusera på att det förhoppningsvis gör att vi lättare kommer få vårt efterlängtade plus! Håll tummarna för mig, snälla!

Hur går det för alla andra då? Hur ligger ni till i cykeln? Jag är på dag 5. :)

Ha en bra dag allihop! Jag håller tummarna för er alla! Kram!

• Ebba

Samma, jag håller tummarna!

Thotis - tack för det, nu fick jag lite hopp! :)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?