Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Här kom mensen idag, precis som jag räknade med iom min tempdipp igår.  Sur och ledsen idag. Mannen min berättade precis att antagligen blir hans utlandsresa förlängd med 3 veckor. Så då är det nästa 2 ägglossningar som jag går miste om. Fan....... Inte nog med att jag saknar honom, jag förlorar ytterliggare 2 månader av barnalstrande. 

Thotis, de jag läste om åt alla vitaminer men la till ren d-vitamin. Kan ju inte skada i solfattiga Sverige. Jag har brist på det från början. Har ju hypotyreos med. Men mina värden har de senaste månaderna legat bra så då ska det inte försvåra chansen för att bli med barn.  

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-20 19:48:35 följande:
    Ånej, jag beklagar Samma! Förstår att humöret dippar... Hoppas verkligen att hans resa inte blir förlängd!! Och det finns ingen chans att du kan följa med? Vi har sagt att om den ena måste åka får den andra försöka följa med. Nu har vi iofs jobbs om gör att vi kan ta med oss datorn och arbeta lite var som helst och det kan ju inte alla...

Jag äter Mitt val kvinna som innehåller både folsyra och massa olika vitaminer, bland annat d-vitamin. Dock har det ju inget med hur lätt man blir gravid att göra utan folsyran äter man ju för att man ska ha ett bra förråd av det i kroppen när man blir gravid för det motverkar att bebisen får ryggmärgsbråck. Jag pratade som sagt med vår fertilitetsläkare, t.o.m. två st oberoende av varandra, och de sa båda två att det finns absolut inget man kan göra eller äta för att påverka chanserna att bli med barn. Mer än om man har ett uppenbart problem som kräver medicinsk behandling förstås.
    Mannen är i Kina för tillfället. Har varit där och det är inte ett land jag uppskattar direkt. Sen åker han vidare till Australien, om resan blir förlängd. Jag är ju hemmafru så visst hade jag kunnat följa med. Och det hade varit skönt med lite sol. Men det är en sån jäkla lång resa. Har gjort den några gånger innan. Så det känns som ett stort projekt, 20 timmar flyg, jetlagen. Samt, vi bor ju inte i Sverige, så jag träffar inte min familj speciellt ofta. Så det är ganska skönt att vara hemma. Så även om jag hade velat träffa honom och kan göra det så kommer jag att stanna hemma med familjen istället.  Men visst är det surt. 2 ägglossningar känns oehört mycket. Och tänk om månaden därpå är en månad utan ägglossning. Vill inte ens tänka på det.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-21 12:53:26 följande:
    Ska kolla upp om det finns zonterapi någonstans i hyfsad närhet till där vi bor. Har även dragit ut "självhjälpspapper" på internet. Hoppas halmstrået funkar. Jag är eg inte sugen på IVF (fast vem är det??)
    Men ska nog ta tag i det där med ev IVF då jag inte tror jag har lika mycket tid som er övriga i denna tråd. I alla fall kolla upp hur långa köerna är nu och så. Har en kompis där det bara tog 3 mån från första besök till behandling och då är det ju bra att veta vad man vill. Man måste ju i så fall förbereda sig och så.
    Fattar det som att jag är äldst här?! Men ålder är ju såklart inte allt. Har flera gamla mödrar i släkten. Känner mig inte så gammal men dagens stress kanske sätter sina spår. Har ju stressat sedan tonåren.
    Jag fyller ju 36 om ett halvår. Vill ju gärna hinna med ett par barn. :( Men min mor var nästan 45 när hon fick sitt sista barn, så det känns ju bra för mig.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-21 12:57:43 följande:
    tråkigt i dubbel bemärkelse:(

Har också läst om D-vitamin. Funderar på att prova, fast det vore ju intressant att ta ett prov och se så att man har en brist eller relativt lågt värde.  Jag är lite rädd för att stoppa i mig "för mycket" som kroppen inte "behöver". Kör "bara" MittVal kvinna och omega-3. MittValen innehåller ju också D-vitamin.
    De flesta svenskar har brist på d-vitamin. Tror att det är ganska svårt att överdosera det. Läs här. www.kostdoktorn.se/d-vitamin/

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-21 21:33:20 följande:
    Hörni brudar! Nu är det snart avresa för mig och jag vill därför bara kika in och önska er en riktigt god jul!! Jag kommer säkert kika in här emellanåt men inte lika frekvent som nu! Nu håller vi tummarna, januari är vår månad!

Kram på er!!
    Detsamma. Ha en trevlig resa...
  • Anonym (samma.)

Hoppas att ni hade en bra jul allihopa. jag har nog varit snäll för jag fick massvis med julklappar. 

Tråkigt att ingen fick plus i vår lilla tråd. Men det betyder ju bara att desto fler kommer få det i år. :)

Någon som närmar sig ägglossning?

Nu är mannens resor bekräftade. Han kommer hem 3 dagar efter min ägglossning. Så himla typiskt. Så jag får vänta tills början av mars innan mitt nästa försök påbörjas. Känns nästan som om det är halva 2013. :(

Men men, det är ganska lugnt, jag känner på mig att det kommer fungera nästa år.

God fortsättning allihopa... 

• Anonym (samma.)

Håller tummarna för er alla denna månaden. Här närmar jag mig ägglossning. Och mannen är på andra sidan jorden. :( Så meningslöst. Om man nu ägglossningen ska utebli ett par gånger per år varför sker det aldrig vid såna här tillfällen.

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-03 21:38:27 följande:
    Oj vad ni skriver. Ska läsa ikapp:) Gott Nytt År på er alla förresten! Visst pratade vi om drömmar för "ett tag sen". Jag drömmer att jag får tvillingar i någon sorts dagdrömaktig historia. Vet inte om det är något jag vill eller fasar för eller om det bara är uppgivenheten för att det inte tar sig. Hursomhelst känns livet rätt bra just nu, men snart sätter ju berg-och-dalbanan igång ingen. Suck!
    Spännande om det snart kommer ett plus i tråden!
    Jag har fortfarande mina drömmar. Jag har en bebis, men jag skadar alltid den. Tappar den eller så åker huvudet i väggen när jag går genom en dörr. skitskumt och jättetråkiga drömmar. 

Köpte Amelia igår då där var en artikel om barnlöshet. Blev helt deprimerad när jag läste den. Började kännas som om det aldrig skulle ta sig för oss. Jag är ju 35, känns helt plötsligt så gammalt trots att jag inte känner mig gammal. Jag åldras ju ganska  bra, får fortfarande visa leg om jag köper cigaretter eller lotter. :) Så jag hoppas att min insida åldras lika bra. :) Ska sluta röka den 28 februari. Hoppas att det kommer att hjälpa mig.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-03 21:40:43 följande:
    Någon mer med väldigt mycket ÄL-värk? Börjar fundera på om det alltid varit så här eller om det är nytillkommet. Har ont i 2 dagar nu- riktigt ont stundtals. Känns skumt. Eller är det att jag tolkar kroppens signaler mer. Har ju alltid haft koll på min ÄL men nu är jag ju tim-analyserande Tempningen är så spännande!
    Jag tycker också att tempningen är skitbra och spännande. FF satte ut min ägglossning nu efter 3 dagar med förhöjd temp. Man lär sig väldigt mycket om sin kropp. Plus att jag har sån tur att jag alltid får en tempsänkning dagen innan ägglossning, så jag vet när den kommer och missar därför inte den. Jättebra.
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-01-03 21:43:59 följande:
    Nej, såklart inte. En av fördelarna med att vänta på utredning, och när den väl är igång, är att vi inte behöver tänka lika mycket på att pricka in ägglossning och ha sex för att det skall resultera i en graviditet. Jag tror att vi kommer att kunna slappna av mer ni när vi vet att vi kommer att få hjälp... inte för att det skulle öka chanserna att bli gravid (det är bara bullshit), men det skulle kännas bättre rent allmänt. 
    Skönt att ni ska på utredning. Hade velat kolla upp mig med. Får ringa till sommaren om det inte har tagit sig. Eller kanske kolla här i Frankrike där jag bor. Finns kanske något här som man inte behöver vänta ett år på.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?