Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Ebba skrev 2012-12-17 10:32:00 följande:
    :) Haha, ja ganska roligt sätt att tänka! Lycka till - lova att uppdatera om du testar! Har du barn sen innan eller är det första?

För mig är det första och jag är sååå redo nu!
    Första barnet för mig. Har varit redo i säkert fem år. Mannen var lite segare. 

Tror att man kan ha ömma bröst utan att det syns på testerna. Beror väl på hur känslig man är för hormoner. Man börjar väl producera hcg redan när ägget är befruktat, men det kan inte synas på testerna förrän ägget har fäst och man får hcg i urinen.  
  • Anonym (samma.)

bim-3 för mig med. testade i lördags. negativt. Fortfarande inga symtom alls för mig. Har alla andra månader gått och önskat mig att jag inte skulle vara skengravid. Har ju alltid väldigt mycket pms som kan misstolkas för graviditetssymtom. Denna månaden har jag inget. Och nu önskar jag mig symtom. Aldrig kan man vara nöjd. :)

• Anonym (samma.)

Testade precis. Negativt. Hade bara hållt mig i 2 timmar. Men på äl+12 så borde man väl kunna ana någonting i alla fall?  inte minsta lilla antydan till ett streck. 

• Anonym (samma.)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-17 21:43:32 följande:
    Hörrni!!! Nu har jag hittat tre alternativa (förhoppningsvis), superpiller; Någon som äter nåt av dessa? Vill beställa någon, eller kan man dra i sig alla tre :) ? Arctic Root När stressen dämpar orken och lusten Arctic Root är ett traditionellt växtbaserat läkemedel använt som adaptogen vid nedsatt prestationsförmåga såsom trötthet och svaghetskänsla. Arctic Root stärker kroppen, både mentalt och fysiskt ? just när du känner dig sliten, stressad och lättirriterad. Dessutom har Arctic Root som enda rosenrot fått motta priset som Sveriges bästa naturmedel/kosttillskott fyra år i rad. Bidrottninggelé - naturens under! Att hålla sig ung och vital handlar ofta om krämer - men skönhet kommer också inifrån. Bidrottninggelé är bins naturliga, proteinrika sekret som de använder för att mata andra bin och speciellt bidrottningen. Detta sekret har blivit populärt att använda för skönhetsvård, så även i Apiforce från A.Vogel. Efamol Rik på essentiella fettsyror i form av GLA - gammalinolensyra Efamol är producerat ur jättenattljusolja och innehåller essentiella Omega-6 fettsyror och är extra rik på GLA (gammalinolensyra.) Rik på GLA - gammalinolensyra från nattljusolja Omega-6 fettsyror från nattljusolja Vad som skiljer denna olja från de flesta andra vegetabiliska oljor är den ovanligt höga halten av fettsyran GLA. Denna fettsyra ingår i få födoämnen och därför måste kroppen vanligtvis producera den genom att omvandla den mer vanliga linolsyran.
    Jag äter både bidrottningsgele och rosenrot. Jag har en normal cykel. Regelbunden +-1 dag. Det har inte sabbat min cykel. Är lite piggare av rosenroten och kände av min ägglossning betydligt mer första månaden jag åt dem.

Jag har också lagt till d-vitamin. Läste om någon som inte blivit gravid på över ett år trots att hon knaprade hälsokost och gjorde allt rätt. Sen la hon till d-vitamin och blev gravid direkt.

Jag har ätit dem i 2 månader, har inte blivit gravid ännu men tror att de hjälper iom att jag känner av min ägglossning betydligt mer. 
  • Anonym (samma.)

Testade negativt idag igen. Så nu är det definitivt kört. Är på äl+14. Så även om jag inte testade med morgonurin så borde det absolut ha visat något nu. Inväntar mensen torsdagmorgon. Men det känns ok. Nästa år är mitt år.

Vi har ju blivit gravida för fem år sedan. Gick på ppiller då och det blev missfall. Men jag vet ju att vi kan bli gravida. Nu är jag förvisso fem år äldre, men jag har ju fortfarande ägglossning och regelbunden mens så det ska bara träffas rätt med.  

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-17 22:31:05 följande:
    Håll tummarna för mig med snälla. Vill inte mer. Vet att det nog bara är PMS-tankar men jag har verkligen deppat ner mig nu. Skulle behöva en riktig energi-boost. När jag ändå håller på och önskar kan jag väl dra till med ett plus på stickan också. Eller varför inte; en snart fullgången graviditet. Kan någon vara snäll och fixa det, pleeezz! Då ska jag vara snäll hela nästa år och inte begära fler orimligheter! Är det INGEN som kan plussa i vår tråd?!
    Håller alla tummarna. Nä, det verkar inte som vi plussar här. Kanske inte så konstigt med tanke på att vi alla har försökt ett tag så det verkar inte som om vi har lätt för att bli gravida direkt. Men nästa år är vårt år.........

Namnlös- Grapefruktjuice... Ett glas på morgonen för att få bra fertilt flytningar. Ska tydligen fungera bra. Ett billigt tips som kanske kan fungera. Men tydligen måste det vara den vita grapejuicen. Den finns inte i det landet jag bor i, bara röd så jag har inte testat det själv. 
  • Anonym (samma.)
    Calqyl skrev 2012-12-18 12:46:59 följande:
    Jag har Bim imorgon och är supernervös! Brukar få små blödningar dagarna innan men det har jag inte fått än så hoppas hoppas! Kommer dock bli sjukt besviken om det inte är något nu när kroppen fått mig att hoppas..
    Hur går det för dig blomma?
    Du har inte testat något alls?

Jag har bim på torsdag. 
  • Anonym (samma.)
    strumpan123 skrev 2012-12-18 13:47:43 följande:
    Inte orkat varit inne på nån vecka igen. Bim+2 ingen mens inget plus. Blir så ledsen om kroppen ska krångla. Den är så regelbunden den bara kan bli. Har hoppat en gång av stress en vecka månaden innan mitt plus
    Usch vad tråkigt. Klart att det ska börja krångla precis när man inte behöver det.  Hoppas att du får ett plus snart.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-18 23:10:44 följande:
    Allt är ju relativt. Vi har försökt som de flesta härinne. Sedan i början av sommaren. Således inte superlänge men det går inte snabbt och smidigt heller. Mitt/vårt problem är dock att vi inte är lika unga som övriga här. Har inte upplevt det som något problem förut men det känns så hånfullt nu. Känner lite tids-stress men försöker ta det lugnt och inte stressa på själv. Det SKA lösa sig. Bara så tråkigt med alla dessa 10 år yngre kvinns som ynglar av sig (med all rätt, inte dem jag är sur på) men att det ska behöva ta sån tid för att man är lite äldre. (Borde väl börjat i bättre tid men det är inte så lätt ju) Dessutom vet man ju inte om det någonsin går mer. Nej, prata med mig om två veckor så är jag på topp igen. Borde kanske gå i ide och inte förpesta tråden för er andra när jag är så här svart. Ska ta tillvara de goda råden att göra roliga grejer - fast de är ju det jag försöker med hela tiden. Får göra det ännu mer!! Och snart kommer solen - då ni!!!
    Får jag fråga; gick det på naturlig väg för er båda gångerna och hur gamla var ni. Gjorde ni något speciellt då när det tog sig?
    Jag köper helt det där med att slappna av men det är ju lättare sagt än gjort såklart
    Du får vara hur negativ du vill. Det har du rätt till att vara. Jag förstår dig precis. Känner som du. Jag är också äldre, 35. Blir lite bitter när man läser om alla ungdomar som blir gravida titt som tätt när de inte vill. Slarvat lite med skyddet och självklart så är de gravida. Inte kul för dem, det förstår jag. Men det känns så surt när man själv gör allt man kan och så fungerar det inte. :(

Idag störtdök min temperatur. Ner under coverline där den ligger innan ägglossning. Så jag väntar mig mensen idag eller imorgon bitti.  Är precis som du tvålen. Ingen vet om att vi försöker. Inte mina vänner och inte min familj. Vill inte berätta för dem heller.  Så jag går med ett leende mot min familj och försöker vara precis som vanligt samtidigt som jag bara vill lägga mig ner och spola fram några månader. 

Så försök nummer 9 blir det för mig i slutet av januari eller början av februari. Om min kära man har kommit hem från utlandet då. Annars blir det månaden därpå. Lång väntan.............. 
  • Anonym (samma.)
    Calqyl skrev 2012-12-19 06:45:21 följande:
    Här är en till som är väldigt nere.. Testade negativt på Bim :(
    Nej..... Men du har inte fått din mens ännu? Fortsätter att hålla tummarna.

Annars, nästa år är vårt år... Hoppas jag iallafall.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?