• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2012-12-20 16:03:04 följande:
    Här kom mensen idag, precis som jag räknade med iom min tempdipp igår.  Sur och ledsen idag. Mannen min berättade precis att antagligen blir hans utlandsresa förlängd med 3 veckor. Så då är det nästa 2 ägglossningar som jag går miste om. Fan....... Inte nog med att jag saknar honom, jag förlorar ytterliggare 2 månader av barnalstrande. 

Thotis, de jag läste om åt alla vitaminer men la till ren d-vitamin. Kan ju inte skada i solfattiga Sverige. Jag har brist på det från början. Har ju hypotyreos med. Men mina värden har de senaste månaderna legat bra så då ska det inte försvåra chansen för att bli med barn.  
    Ånej, jag beklagar Samma! Förstår att humöret dippar... Hoppas verkligen att hans resa inte blir förlängd!! Och det finns ingen chans att du kan följa med? Vi har sagt att om den ena måste åka får den andra försöka följa med. Nu har vi iofs jobbs om gör att vi kan ta med oss datorn och arbeta lite var som helst och det kan ju inte alla...

Jag äter Mitt val kvinna som innehåller både folsyra och massa olika vitaminer, bland annat d-vitamin. Dock har det ju inget med hur lätt man blir gravid att göra utan folsyran äter man ju för att man ska ha ett bra förråd av det i kroppen när man blir gravid för det motverkar att bebisen får ryggmärgsbråck. Jag pratade som sagt med vår fertilitetsläkare, t.o.m. två st oberoende av varandra, och de sa båda två att det finns absolut inget man kan göra eller äta för att påverka chanserna att bli med barn. Mer än om man har ett uppenbart problem som kräver medicinsk behandling förstås.
  • Ebba

Ja GOD JUL! Hoppas att vi alla kan njuta av den trots alla minus. Nästa år är vårt år!

Här är hoppet ute också, helt negativt test i morse på ÄL + 15 och jag känner att mensvärken ligger och lurar bakom hörnet. Nu blir det till att njuta av semestern och hoppas på att man kan göra en liten utomlandsbebis!

Kram på er alla!

• Ebba

Hörni brudar! Nu är det snart avresa för mig och jag vill därför bara kika in och önska er en riktigt god jul!! Jag kommer säkert kika in här emellanåt men inte lika frekvent som nu! Nu håller vi tummarna, januari är vår månad!

Kram på er!!

• Ebba

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter en välbehövlig och underbar semester! Jag har kikat iin via telefonen emellanåt och läst vad ni skrivit, men har inte tagit mig tid att skriva själv. Kändes så skönt att koppla bort alla tankar på bebisar och Familjeliv ett tag.

Min ÄL kom ganska sent den här månaden så jag är nu bara på ÄL+3, så med andra ord finns inga symptom att redovisa. :)

Hur går det för er andra, något nytt?

• Ebba

Tråkigt Tvålen! Kram till dig!

Dracarys: Hur går det? Har mensen hållt sig borta?

Själv är jag på ÄL+7 idag så det är lite tidigt att känna efter. Tiden seeeeegar ju verkligen sig fram. :)

Hur går det för er andra?

• Ebba

Men ååååååååååh Blomma!!! Så glad jag är för din skull!!!! STORT grattis! Och hurra för trådens första plus! Nu följer vi andra efter, eller hur tjejer!?

Var det nionde försöket Blomma? Har du haft några symptom?

Själv testade jag negativt idag ÄL+9 BIM-7... Bara att fortsätta vänta.

• Ebba

Dracarys, min cykel är denna månad på 35 dagar, så jag hade gärna fått lite kortare cykel... Så länge lutealfasen inte blir för kort så det blir svårt för ägget att fästa så skulle jag bara varit glad för det!

Åh Samma, vad jag hoppas att ni kan få chansen nästa ÄL, håller tummarna superhårt!

Själv testade jag idag på ÄL +11 men det var tokblankt... Så det är väl bara att ställa in sig på att mensen kommer på lördag... Suck!

Jag har funderat över det här med äggledarspolning som vissa verkar göra dör att sen bli gravida på studs, är det nån här som kan nåt om det? Jag tror inte att de kollade det under vår utredning nämligen... Jag menar, är det stopp där så kan ju aldrig ägget och spermien mötas och då är det ju inte så konstigt att service blir något...?

• Ebba

Tvålen, tack för svar och ursäkta alla stavfel, skrev från mobilen. :)

Jag vet inte om det är något man ber om att få kolla upp själv, jag vet inte heller om det är något som syns på ett vanligt VUL. Nån som vet? Jag skickade ett mail till den klinik där vi var och kollade oss för att höra vad de säger, men har inte fått något svar än.

Är det någon här som vet nåt om sån här äggledarspolning?

När det gäller "egenbehandling" med diverse naturläkemedel och bisolvon etc skulle jag vara väldigt försiktig! De läkare vi pratat med och de artiklar skrivna av läkare som jag har läst har alla sagt att man under inga omständigheter ska ge sig in i det. Om det är något som är fel med ens kropp så vet vi ju ändå inte vad, och då kan det ju hända att du gör något som gör det problemet ännu värre än det var från början.

Nej, försök naturligt är mitt råd och funkar inte det, vänd er till någon som jobbar med att hjälpa till med den här typen av problem och som vet vad de gör.

Kram på er alla kämpande och sov gott!

• Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-21 23:40:38 följande:
    Ingen fara med stavfel Ebba:) Jag tar igen det själv en annan (eller tredje) gång

Äggledarnas öppenhet syns ej på vanligt VUL. Man måste ge kontrast (=HSG). En del sprutar in koksalt och kollar inne i livmodern (efter polyper och så) men om jag förstått det rätt ser man inte äggledarna då heller. Som jag har förstått det ingår det som "rutin" i infertilitets-utredning i flera län men inte i alla. Privat görs det säkert en hel del. Det ger ju pengar

Är inne på samma idé som du att köra "naturligt" så långt möjligt. Ännu har det ju inte gått sååå länge även om det är frustrerande. Jag tror mycket på sol och avslappning så framåt maj kanske Det här med just munkpeppar har jag dock läst en del om och skulle jag prova något förutom mina MIttVal och Omega3 så skulle det möjligen vara det men i och med att jag blivit  gravid med enkelhet då jag var yngre tror jag tyvärr bara det är åldern som spökar och då tror jag bara vi ska ha tålamod och vänta på "guldägget" hur jobbigt det än är. Trots att det tråkigt att säga det börjar jag så smått förbereda mig på att det inte blir fler barn. Vill ju såklart gärna att naturen visar att jag har fel men känner som att jag inte faller lika hårt om jag ställer in mig på motsatsen.

Kram och godnatt!

Åh, tack för info! Jag har inte fått svar från kliniken ännu, men jag lovar att berätta när jag fått det!

Ja, men varför inte framåt maj! :)
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-21 22:20:03 följande:
    Har också funderat på det där med spolning. Känns som något jag skulle vilja kolla men har bestämt mig för att vänta någon eller ett par månader till. Berätta om du gör det och om det var lätt få tid för det. Kanske borde boka genast om det är lång väntetid.
    Jag berättar absolut när jag vet mer!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?