Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

7 månaden med försök.. Fler?

Pommac skrev 2013-03-05 12:06:09 följande:
    Ebba: ja, det är väl på bröllopsresan det ska ske. ;)
    STORT grattis till brölloppet! Så fantastiskt Håller tummarna det blir en liten brölloppsbebis
  • Anonym (J)
    Ebba skrev 2013-03-12 19:29:20 följande:
    Japp, här är det fullt utslag både på billiga testers ÄL-test och cb-digital. Känns bra att vi fått till det både fredag, söndag och igår. Ich vi kommer fortsätta åtminstone idag och imorgon också.

Hur går det för er andra, det är väldigt tyst här!?
    Här inväntas BIM inom nån vecka. Senaste cykel började jag få spottings dag 36 och mensen kom dag 39. Annars har cyklerna legat på max 35 dagar. Är idag på dag 25 och fick en lite ljusröd skvätt i trosan i morse...öööööööh? Min kropp spelar mig ett spratt!
    Innan barnen hade jag regelbunda cykler på 25-27 dagar, nu är det helskumt!

Så TIPS till er som vill ha syskon efteråt, börja försöka så tidigt som möjligt! Man vet aldrig hur lång tid det tar...
    Thotis90 skrev 2013-03-13 14:01:07 följande:
    Någon här som har provat Bisolvon i tablettform? Jag tänkte börja med det nu (fick mens idag), men vet inte hur många tabletter jag skall ta och om jag skall ta alla på samma gång eller sprida ut det under dagen. 
    Jag blev gravid direkt med andra barnet när jag åt bisolvon (1a försöket öht), men denna gången testade jag bara 1 mån och såklart inte gravid... inte orkat testa nå mer, kroppen får nog fixa det själv...

• Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-15 17:03:14 följande:
    Äl+6 idag. Känner ingenting. :( Men var alldeles täppt i näsan när jag vaknade imorse. Snöt mig och det var blodblandat. Hm, undrar om det kan vara ett symtom. 

4 dagar tills jag tänkte testa för första gången. 

Med mitt första barn blödde jag näsblod tidigt i graviditeten, så det kan ju absolut vara ett tecken har också varit heltäppt i näsan hela båda mina graviditeter X-|

Jag är på äl+12 idag och började få bruna flytningar i onsdags och massor av värk, så jag får nog mens inom några dagar. Förra cykeln hade jag bruna flytningar 4 dagar innan mens kom en vecka för sent och nu är den en vecka för tidig :-S

Så konstigt en kvinnokropp kan ändras, har aldrig haft spottings eller ens sen mens innan...
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-17 11:13:04 följande:
    Ägglossning +8. Imorse hade jag en rejäl tempdipp. Gick under min coverline. Har aldrig hänt innan! Nu blev jag ännu mer hoppfull då jag läst att när ägget fäster kan man få en tempdipp.. Hoppas, hoppas...... Nu kan iofs tempen hoppa ändå, behöver ju inte betyda någonting. Fan, vill ju inte få för stora förhoppningar.....

Annars inga symtom, men fäste ägget inatt så är det ju för tidigt för det.

Nä, ska inte tänka så, då kommer jag bli besviken om/när jag får negativt. Bättre att vara inställd på att det inte har tagit sig denna månaden heller. Minska besvikelsen. Men det är så förbannat svårt när man får upp hoppet lite.

Hur går det för er andra?? 

Håller tummarna att det var ägget som fäste! Haha jag är nog lika nyfiken som du när du får såna "symtom"
    Thotis90 skrev 2013-03-17 11:19:36 följande:
    Vi skall till kvinnokliniken imorgon och få svar på blod- och spermaprov. Det skall göras ett VUL på mig också. Jag är SÅ JÄVLA NERVÖS!

Spännande skulle jag se det som, att äntligen få svar! Slappna av, det kommer gå bra

Själv började jag blöda ordentligt idag. Så jävla tråkigt att det aldrig blir nått! Men en sak är bra iaf och det är att denna cykel bara var 29 dagar, mer normalt än 39 som förra var :-S

Satsar på äl om 2 veckor och då har jag tom hunnit bli faster....vi som började försöka innan dom...känns så surt bara så blandade känslor...
  • Anonym (J)

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Ingen gravid än?

Har själv fått reda på att jag har pco, därav min hemska behåring och en förklaring till varför jag inte blivit gravid än.

Läkaren tror iaf jag har ägglossning så jag får ingen hjälp. Testar positivt med älstickor varje månad men har inte fått någon temphöjning än denna månad och är idag på cd 18... Vet ju inte om jag haft äl då?

Lika hände 2 mån sen men förra mån fick jag pos ältest cd 14 och temphöjning dag 15, mens dag 29...

Kan man ha haft äl trots ingen temphöjning?

Jag är så jävla less... Jaja jag har väl BIM mellan 14-20 april.

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-04-01 11:26:23 följande:
    BIM-8 idag. Jag känner mig inte gravid för fem öre... Om mensen kommer börjar jag med munkpeppar och grapefruktjuice.

Vad hjälper grapefruktjuice till? Aldrig hört talas om att det kan hjälpa att bli gravid så berätta gärna
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-04-03 14:26:46 följande:
    Grapefruktjuicen ger immunförsvaret en extra kick (en positiv sådan, såklart) Jag har hört/läst om kvinnor som har fått mer fertila flytningar av juicen (flytningar som liknar äggvita. Det är dessa som spermierna föredrar).

Ah okej tack för infon! Kanske jag går och köper mig lite grapejuice nästa mens då
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-03 15:26:01 följande:
    Jag tror att man måste få en temphöjning efter att ägget har släppt. Säkert finns det undantag.  Stickorna visar ju bara att där finns ett ägg som är beredd att släppa. Inte att det släpper. 

Ja det är väl som du säger och som jag fattat det, att när väl ägget släppt höjs tempen...

Ringde gyn igår och frågade varför jag inte fick älstimulerande, men då sa hon att nä du har ju egen äl så det kommer inte hjälpa. Och så sa hon att vi skulle sluta med tempning och stickor.. Blev lite putt då!
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-03 22:27:48 följande:
    Hej J! Kram till dig! Vad jobbigt med PCO men bra att du/ni fick reda på det i alla fall så kanske det går att göra något åt det. Tror tyvärr inte att en cykel utan tempstegring innebär ÄL. Har själv varit med om min tredje sådana på raken:(

Ville de inte ge dig Pergo om du har PCO och inte har ÄL eller vill de kolla mer först eller vill du inte ha några hormoner?!

Åh det var ju dig jag skulle svara ang pergon, men nej dom vill inte ge mig det för jag har redan äl själv. Och när jag sa att tempen inte stigit så sa hon att jag skulle sluta med det där för det skulle man bara ta med en nypa salt. Jag kommer inte få pergo.

Får ta mig i kragen och försöka gå ner några kilo istället, väger futtiga 3kg mer nu än med dom andra barnen och skulle inte göra något enl läkaren. Men det tror jag. Har så jävla svårt att gå ner i vikt, får hemska hungerkänslor så jag kan inte äta mindre...blä!

Och det blir ju inte bättre att mitt syskon har precis åkt till förlossningen och ska ha bebis närsomhelst...
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-04 12:38:56 följande:
    Har läst att munkpeppar är som typ naturens pergo. Kan kicka igång ägglossningar. Kan ju vara värt att prova. 

Testade det en månad, äl dag 17 och fick mens dag 39 :-S alltså ännu längre än jag brukar ha så jag hoppar den...

MEN idag fick jag temphöjning, så kanske hade jag äl igår dag 19? Jaja vi har då fått till det rätt regelbundet nu så hoppas! Det dryga är väl bf 25 dec men sånt går ju inte att bestämma...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?