Ebba skrev 2013-03-05 09:40:13 följande:
Hej allihop!
Det har varit tyst från mig ett tag, har följt med sambon på en jobbresa och sysselsatt mig med andra saker och försökt att inte tänka så mycket på bebisverkstan på en stund. Under mensen finns det ju ändå inte så mycket att göra... :) Jag har dock följt er här inne lite emellanåt, så jag har inte glömt er! :)
Tråkigt J att det blev bråk och inget mys på ÄL-dagen! Men ni hade ju sex i lördags och det kan ju faktiskt räcka! Jag håller iaf tummarna för det!
Pommac - skönt att du tar det så bra och fokuserar på det positiva! Och vem vet, det kanske blir en liten semesterbebis! :)
Ja, visst är det skönt att vi har varandra här inne, som ett litet lufthål liksom. En av mina bästa vänner är nu gravid typ halvvägs. Hon vet vilken jobbig resa jag går igenom just nu och ändå så pratar hon bara om hur jobbigt det är att vara gravid och jag kan inte låta bli att bli lite irriterad (och faktiskt sårad) av det. Hon har själv haft en ganska jobbig väg till graviditeten med flera missfall så hon vet ju hur det är att vara i bebisverkstan utan att få en bebis, men ändå så pratar hon bara om det. Klart att jag är superglad för hennes skull och förstår att hon också måste få prata om sina jobbigheter, men ändå... Eller tänker jag fel?
Ja vi håller tummarna för alla hela tiden!
Jag tycker ni är tuffa som berättar för omgivningen, eller ja iaf era närmsta vänner om era problem. Det kanske är fel på mig men jag känner mig bara så misslyckad om jag skulle säga något till någon. Är tyvärr så i övrigt och vill gärna verka felfri inför andra men så inte är fallen. Men en sån känslig grej håller jag för mig själv. Men i oktober sa min sambo till några personer inkl hans syster lite glatt att vi jobbar på ett till barn och jag bara tittade på honom och gapade! Ogillade det så sjukt mycket
ännu mer press känns det som...