• Calqyl

7 månaden med försök.. Fler?

Lycka till imorgon Pommac!

• Calqyl

Klart man är nervös, det var jag idag fast jag varit hos gyn 100 gånger nu känns det som! Men det är ju så mycket känslor och funderingar så man blir ju helt snurrig..

Ja jag fattade ingenting.. Det kan väl inte vara så att man får kallelsen flera månader innan man verkligen ska dit?
    Jag tänker att jag ringer om några veckor och kollar så remissen kommit fram och passar på att fråga då.

• Calqyl
    Pommac skrev 2014-01-13 21:14:01 följande:
    Det låter som en bra plan! Haha! Ja konstigt. Men sjukhus är ju ingen rolig plats direkt. Jag antar att man känner sig som en hund eller katt som är hos veterinären. Grymt förkyld ídag och i morgon ska jag ligga helt stilla på magnetröntgen. Jag ringde dit idag och förklarade läget men hon som jag pratade med trodde att det skulle gå bra ändå. Så jag kör i morgon och hoppas på medicin snart så vi kan bli gravida sedan. Om det nu någonsin kommer bli så. Får jag veta att jag har en tumör så kanske man inte får bli gravid på ytterligare ett år. Är det inte en tumör så måste jag gå ner 12 kg så vi får göra ivf sedan. Tufft blir det hur som helst! Jag hoppas dock att jag få medicin mot mitt värde även om jag inte skulle ha en tumör. 

Hur gick det?
  • Calqyl

Skönt att det gick bra! Hoppas på bra svar nu då. Själv fick jag idag reda på att jag måste vaccinera mig mot röda hund och sen vänta 3 månader innan jag får påbörja ivf :( Dessutom ligger mitt sköldkörtelvärde för högt så det måste också bli bra först.. bara motgångar känns det som..

• Calqyl
    Heidi82 skrev 2014-01-20 20:50:32 följande:
    Calqyl: Samma hände mig när vi var i startgroparna i September. Kändes som en knytnäve i fejset! Lustigt, har även jag med fel på sköldkörteln och äter levaxin nu.
    Jaså?! Hur länge fick du vänta? Jag äter också levaxin, har gjort det drygt ett år och tidigare har värdet varit nere på 1 nånting men nu låg det av någon anledning på 4 nånting. Hur går det för dig? Du är mitt uppe i ett nytt försök nu eller?
    Pommac skrev 2014-01-20 21:49:03 följande:

Å nej vad trist. Typiskt! Alltid ska det vara nåt problem! Här väntar man ivrigt på svar och det dröjer nog minst tre månader innan vi får göra ivf också. Fortfarande 12 kg kvar... Vågen verkar så still trots att jag kämpar.
    Ja eller hur! När ska det någonsin bara flyta på...
    Kan tänka mig att det inte är så lätt att gå ner i vikt när man är mitt uppe i detta.. Men kämpa på!

• Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-26 21:30:24 följande:
    Hej!

Tillbaka igen. Tar ju mina pauser härifrån då och då av olika anledningar...

Välkommen (åter?) Heidi! Spännande. ÄP snart??

Hej Längtans!

Pommac: Vad skönt att MR-undersökningen gick bra. Har du fått svar ännu?? Hoppas på ett bra besked och snart!

Calqyl: Vad jobbigt. Ni som var så redo! Men jag får väl säga av egen erfarenhet att man tycker månaderna sniglar på i evinnerlighet och att man försökt i hundra år men till slut är man framme och börjar IVF och då gick det plötsligt rätt snabbt ändå.

Själv håller jag på och försöker få ett plus på ÄL-stickorna men det har ju varit omöjligt nu bra länge. På vår IVF-enhet har de tagit progesteron och de säger att jag har Äl trots att jag numera ej känner av det som förr. Men bra konstigt är det. Vill ju inte "slösa" vår frysis på ett halvdant försök. Vet inte hur många fler gånger vi orkar med sprutor och ÄP. Måste vi blir det nog en 4e gång men nu ska jag försöka fokusera på detta men FET. Håll alla tummar. De pratade om att ge en ÄL-spruta om jag inte får plus på stickorna men det känns lite osäkert när vi inte stimulerat innan. Slemhinna var iaf fin. Ja vi får se. Ha en fin vecka girls!

Hej!
    Kul att höra ifrån dig igen!

Ja de va segt men men nu har jag tagit vaccinationen iaf så check på den! Nu ska jag bara få ordning på sköldkörteln också så är vi på banan igen.

Håller absolut tummarna för er!! Håll oss uppdaterade om vad som händer!
  • Calqyl
    Pommac skrev 2014-01-26 22:42:01 följande:

Hej! Välkommen! Jag fick svar i fredags och de hade inte hittat någon förändring (tumör) jippi! Även om det inte hade varit någon farlig tumör så är jag ändå oerhört lättad. Nu är det full satsning på viktnedgång så att vi kan göra ivf senare. Har bim i morgon men tyvärr är jag helt hundra på att mensen kommer (har mensvärk i lår och mage) så typiskt! Men jag antar att det var menat.

Va skönt att det inte var någon tumör!! Måste kännas jätteskönt!

Hur gick det? Kom mensen?
  • Calqyl
    Pommac skrev 2014-01-30 05:24:51 följande:

Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.

Så tråkigt :(
    Bra att dom ska kolla om du har ÄL men har du inte fått göra det tidigare?

Själv fick jag riktigt goda nyheter idag! Det visade sig att mina sköldkörtelvärde var bättre igen så jag behöver inte ändra medicineringen :) vilket innebär att remiss till ivf skickades idag :D ÄNTLIGEN!!
  • Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-30 22:31:34 följande:
    Åh vad härligt! Det går framåt!! Vad roligt! Samla kraft nu för det behövs i IVF-svängen! Skäm bort dig själv och sambon.

Det var jättehärligt i ungefär 2 dagar sen blev jag otålig igen ;) Skämmer bort mig alldeles för mycket med soffhäng och onyttigheter. Tänker att det kan vara bra att ha lite fett på magen när man ska ta sprutorna ;)

Åh vad jag håller tummarna för dig! Hoppas hoppas!

Ja gud va man är trött på alla gravida.. Alla verkligen alla har blivit gravida under tiden vi försökt! och nu börjar en del komma till tvåorna.. Var på min systers babyshower igår, verkligen en utmaning som jag klarade med bravur så är väldigt stolt över mig själv ;) Tur dock att remissen skickats precis någon dag innan så jag var på hyfsat bra humör.
    Pommac skrev 2014-01-30 05:24:51 följande:

Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.
    Har du hört något? Eller är kanske lite tidigt än..

• Calqyl

Fortsätter hålla tummarna för dig tvålen! Hoppas hoppas!

Jag förstår inte hur ni kan låta bli att berätta, jag var tom nära att berätta för min chef igår. Är sämst på att ljuga och när hon för tredje gången frågade om jag mådde bra kunde jag inte låtsas längre. Men jag sa bara att jag går igenom något tufft och kommer berätta längre fram. Min provanställning går ut om nån vecka så känns bäst att inte säga något innan dess..

Man får ju inte göra ivf innan man försökt i 2 år om det inte hittats något fel på en, iaf där jag ska göra det. Förstår absolut hur du tänker men samtidigt är det vanligt att "felet" inte upptäcks förrän vid ivf. Därför vill jag inte vänta en dag till, eller ja även för att jag inte har tålamod att vänta en dag till ;)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?