Inlägg från: Anonym (blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomman)

7 månaden med försök.. Fler?

Nu verkar mensen vara över för denna gången. Verkar som munkpepparn ialf "återställde" min cykel. Jag tog ut en p-stav för 1,5 år sen å sen dess har min cykel blivit 3-4 dagar längre och mensen har varit 6-7 dagar istället för mina vanliga 5 dagar. Men denna cyklen var precis som förr. Så jag ska faktiskt prova munkpepparn denna månaden också. Jag hade ju utslag på ÄLtesterna i 3 dagar förra månaden med det så det e väl värt ett försök till. hehe.

• Anonym (blomman)
    Pommac skrev 2013-06-15 07:51:06 följande:
    Här kom mensen i torsdags ännu en gång. Nu blir det försök 15! Har beställt hem munkpeppar till mig och zink till min man som han får ta med folsyra. Har kikat på telefonnummer till Gyn dock har det så dåliga telefontider så det finns nästan ingen chans att ringa dit då jag inte vill berätta för dem jag jobbar med. Men jag ska försöka ringa dit så fort jag får tillfälle. Börjar bli smått less på att det skulle behöva ta så här många försök! Men vem vet. Vi kanske inte ens kan få barn. 

Det finns ingen gyn där du kan boka på nätet? Jag gjorde min bokning på nätet. Kolla upp det, så slipper du rätta dig efter telefontider. :)
  • Anonym (blomman)

Har precis haft ÄL, fick utslag 2 dagar i rad. I torsdags och fredag, så egentligen borde jag väl ha ÄL nu eller hur e det?

Jag tror inte så mkt på att det kommer ta, har helt tappat hoppet. Men vi får se. Dags för utredning i Augusti. 

• Anonym (blomman)

Här inväntar jag mensen, ska komma på måndag. Hoppas ju såklart att den inte kommer men har inte så höga förhoppningar. Min kropp har betett sig lite konstigt, eller ja... kan vara jag som inbillar mig.
    Jag brukar alltid ha super ont i brösten från ägglossning fram tills mensen kommer. Samma dag som mensen kommer så försvinner det onda. Men redan för en vecka sen så släppte det, brösten är bara svullna men har inte alls ont. Så har gott och väntat på mensen. Skit konstigt. Tom min sambo var chockad över att han kunde röra på dom utan att jag skrek. haha.

Bara för skojs skull så testade jag med ägglossningstest igår, även om jag redan haft ägglossning. Blev riktigt förvånad när det blev starkt positivt, trots att jag ska ha mens om några dagar. Det var mycket positivare än när jag väl har ägglossning. Riktigt skumt.

• Anonym (blomman)

Kunde inte hålla mig, sprang å köpte ett gravtest å jag är GRAVID!!! Kan inte fatta det! Omg!
    Vet inte hur jag ska berätta för sambon, vänta tills imorgon eller ta det ikväll. Herregud - är så lycklig! 

• Anonym (blomman)
    Juronjaure skrev 2013-06-28 22:39:03 följande:
    Men åh, GRATTIS!!! Vad kul med plus i tråden ibland!

Tack tack tack!
    Kan inte riktigt förstå det. hihi 
  • Anonym (blomman)
    Dracarys skrev 2013-07-06 07:44:05 följande:
    Testade med Clearblue idag och visst var det ett svagt streck där också. ^^

Så om allt går vägen borde det bli barn i början av mars!

Vet inte om jag har fattat än, världen känns inte annorlunda. Men det kommer nog!

GRATTIS!!
    Då kommer vi ha BF ungefär samtidigt. :) När jag räknar då borde jag ha BF den 8:e Mars.  
  • Anonym (blomman)

Hur går det för er?

Vi har fortfarande inte fattat att jag är gravid. Vi har fått tid för inskrivning. Vi valde en privat BM så vi kommer även göra ett VUL den 30:e Juli. Längtar! Kanske kommer man äntligen börja förstå då. :) 

• Anonym (blomman)

Åhh vad roligt att så många plussar. GRATTIS!!

Det var andra månaden jag testade med munkpeppar, vet inte om det som hjälpte eller om det bara var en tillfällighet.

Nu längtar jag till vecka 12 så man slipper oroa sig för missfall.    

• Anonym (blomman)

Till er som nyligen plussat, känner ni av några gravsymtom?

Jag har nog allt å lite till haha. Illamående, ömma å spända bröst, trött så trött, molvärk, känslig för lukt... haha, helt sjukt. Känner inte igen mig själv. Å vi ska inte tala om mina humörsvängningar. Stackars min sambo. hihi 

• Anonym (blomman)

Jag säger också hej till alla i tråden. Igår gick jag in i vecka 9 och imorgon är det dags för VUL.

Det tog sig för oss andra månaden jag åt munkpeppar å då hade vi provat länge innan dess. Vet inte om det var pga munkpepparen eller om det bara var meningen att hända. Men jag tror munkpepparen hade lite inverkan, inbillar mig det ialf. hehe.

Jag hoppas att det blir fler plus här i tråden. :)   

• Anonym (blomman)
    Thotis90 skrev 2013-07-29 09:42:21 följande:
    Tog du munkpeppar på tablett eller droppar? Jag har provat dropparna och jag pallade bara två försök då det smakade så förbannat äckligt... Vi är inne på 19:e försöket nu.

Jag tog droppar men tog fler droppar än det stod på flaskan. Tänkte, nu jäklar. ;) haha å det funkade. Jag höll för näsan å shottade det, var inte alls gott - smakade blomvatten.

Jag kan ju inte säga till 100% att det var just munkpepparen som gjorde det men jag hade nog gjort ett försök till med dom om jag var dig. Skölj ner det med någonting så kanske du kan få ner det. :)

Håller tummar och tår att ni snart får ett plus. Vet hur jobbigt och kämpigt det är. Jag lovar dig, helt plötsligt så kommer det att hända.

Jag har fortfarande svårt att tro på att jag är gravid, även om jag plussade för ca 5 veckor sen. hehe. Kommer nog bli mer verkligt imorgon när vi får se det lilla livet.      
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?