Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

strumpan123 skrev 2012-12-09 01:08:12 följande:

Jag har fått sånt här starkt spök en gång förut fast på annat test så vågar inte tro nåt. Gjort ett till test nu som det var lika svagt som spöken på dom här testen. Jobbig väntan nu
    Spännande. Håller båda tummarna att det blir starkare imorgon... Fortfarande inga symtom, inga pms. Känner absolut ingenting. Hm, undrar om det kan vara ett symtom. :)
  • Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2012-12-08 22:12:43 följande:
    Försök 7 här, mf i oktober och BiM närmsta vecka. Hoppas så på plus!!! Kanske lite mer än alla andra månader, för att jag varit så inställt på att bli gravid innan jul. Men blir det inte så så får det väl bli starkvinsglögg istället...
    Välkommen. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-09 16:10:13 följande:
    Kunde inte riktigt hålla mig idag, gjorde ett test. Negativt, såklart... är ju fortfarande 5-6 dagar kvar till BiM. Varför kan man aldrig hålla sig?
    Jag vet.. Testade 2 ggr idag. :) Så negativt det kunde bli. Tog ett klockan 12, negativt. Men då tyckte tydligen min hjärna att det var en bra idé att testa 2 timmar senare. Som om det skulle blivit positivt då. :)
  • Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2012-12-09 21:13:02 följande:
    Är det ett gravtecken jag inte känner till? :D
    Allt som man inte brukar ha innan bim tolkar jag som gravtecken. Glad
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-10 07:57:48 följande:
    Hihi, ja det är ju svårt att hålla sig! Men ge inte upp tjejer, det är ju som sagt väldigt tidigt att testa! Samma, vilken dag är du på nu?

Själv är jag på ÄL+4 så för mig är det varken lönt att känna efter eller testa och det är ganska skönt tycker jag. Försöker koppla bort det så mycket det går, och sysselsätter mig mycket. :)
    Antingen är jag på äl+7 eller 10. Testade negativt imorse igen. Så är jag på äl+10 så är det nog kört. Så tråkigt.... En lång väntan tills vi kan försöka igen. Januari månad finns det absolut ingen chans till att vi kan försöka. Hoppas hoppas att vi är tillsammans under ägglossning i  februari månad.. Jag har fortfarande inga symtom. Inte ens ömma bröst som jag brukar få runt denna tiden innan mens. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-10 10:54:47 följande:
    Nu mår jag illa också.
    låter lovande..... Har du testat igen? Kanske trådens första plus är på gång. Håller tummarna. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-10 12:48:41 följande:
    Brukar må illa vid den här tiden efter ÄL. ;-P
    Aha. Jag tycker att det är jättekonstigt att jag inte har mina vanliga pms. Det får mig att tro att ägglossningen var senare än vad ff satte ut. Iså fall är jag bara på äl+7. Lite mer hopp då iom att jag testade negativt imorse.
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-10 14:59:00 följande:
    Och samma, jag har hört om många som haft just inga symptom som deras graviditetssymptom! Så det kanske är jättebra!
    Får hoppas att jag är en av de som inte har symtom då. :) För jag känner verkligen ingenting. Jag brukar ha väldigt ömma bröst veckan innan mens.

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-10 15:28:00 följande:
    Det låter ju iofs lite skumt, är du säker på att du vet när ÄL sker? Lutealfasen brukar som mest variera 1-2 dagar mellan cyklerna. Däremot mellan mens och ÄL kan det variera rejält om man har otur.
    Håller med Ebba. Lutealfasen brukar väl vara konstant?  Hade kollat upp det om jag var dig. 
  • Anonym (samma.)

Va inte meningen att skrämma dig. Förlåt....... Tänkte mer att du kanske inte har ägglossning? Därför blir inte lutealfasen konstant. Det är väl en anldedning till att fasen kan diffa. Att man har positivt på ägglossningstest och flytningar betyder ju inte att äggen släpper. Men nu har ju de flesta ett par månader per år som man inte ägglossar tydligen.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?