Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Juronjaure skrev 2014-05-14 10:06:03 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er? Ni kämpar på ser jag... Tittar in då och då och håller tummarna. Sommarplus vill jag se! I massor! Kram på er
    När är det dags för dig/er förresten? Du måste vara rätt stor nu?? Jag har känt fosterröreler i ca två veckor. Du lär väl ha en smärre vågmaskin??
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2014-05-15 21:41:28 följande:
    Haha! Ja, vågmaskin var inte så dumt beskrivet. Magen gungar som en vattensäng då och då när Putt rör sig. Är 5v kvar till bf nu...
    Spännande! Du ska se att går du tiden ut är du redo när det blir dags. Jag tror hormonerna fixar grejen. Det är bara att "åka med".
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-16 10:44:41 följande:

Åh va spännande! så nära :)

Jag fick precis besked att mina 4 befruktade ägg ser jättefina ut så jag ska få tillbaka en blastocyst på måndag :)
    Grattis! Vi lyckades aldrig få några blastocyster men det funkade ju ändå (till slut). Lär ju vara bättre odds om det är  en fin blastocyst så nu håller jag återigen alla tummar och tår!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-05-16 14:39:09 följande:
    Jag längtar verkligen tills vi får göra ivf! Hade ägglossning för en vecka sedan och nu har jag mensvärk i låren. Så jag antar att mensen är på gång igen som vanligt. Då haf vi försökt i två år och två månader nu. Så segt!
    Usch vad segt. Förstår dig verkligen! Vet att tiden seegar sig fram... Skickar en tanke, om det nu kan betyda något. Kram!
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2014-05-16 10:54:15 följande:
    Spännande och skitläskigt! Trodde verkligen man skulle känna sig redo när det närmade sig förlossning, men näe, har aldrig känt mig så o-redo ;)

Önskar att ni slapp gå igenom en massa krångel för att bli gravida. Tyckte att 1,5 års försök var en ren tortyr. Det enda jag kan säga är att när det väl GÅR, så känns verkligen inte den där tiden då man väntade på plus så ofantligt lång. Hoppas att det blir en bebis för er snart!
    Håller med. Man glömmer allt krångel och alla kringelikrokvägar då man fått plusset och det har gått ett tag och man vågar hoppas. Men det tråkiga är ju att tiden går och väntan som är så seeg tills det händer! Hur stora är oddsen för fler barn då man är 40+ liksom (nu när vi ändå verkar lyckas, jaja, halva tiden kvar men oddsen är höga)... Jaja, ni andra är ju yngre. Men väntan är lika seg ändå tror jag!
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-19 22:56:37 följande:
    Håll ut Pommac! Skönt att sommaren brukar gå snabbt iaf :)

Idag har jag fått tillbaka en blastocyst och är nu ruvare :) Dessutom fick vi två till frysen och ett som skulle utredas vidare (vet inte vad det innebär men vi skulle få besked på posten).
    Testdag är den 4/6 vilket känns ovanligt länge?
    Spännande! Grattis till fina blastocyster och lyckad insättning!! Jag tror, men vet inte, att den sista nog var halvdan (kanske inte delat sig helt normalt eller så) och då kan de vänta en dag till och se om den överlever. Det är ingen idé att frysa in något halvdant för det kommer inte överleva tiningen senare och man blir bara besviken (och tar resurser i onödan). Ett av våra som var "perfekt" innan klarade inte tiningen trots fint utseende innan och då är jag inte förvånad att det färska "syskonembryot" från den IVF-rundan inte ville växa i mig heller. Trots perfekta score vet vi ju inte kvaliteten riktigt (men har man lyckats få en blastocyst är det ofta mycket bättre kvalitet, annars hade de dött på vägen, är ju därför man gör långtidsodling, för att kunna sålla ut de bästa). Som tur var hade vi ju en chans till som förhoppningsvis blir guldklimpen..

Tror inte 4/6 är ovanligt länge för testdag även om min erfarenhet är att de gånger det ej tog sig så blödde jag innan Testdagen. Och den gången det tog sig tjuvtestade jag positivt innan TD. De vill väl ha ett säkert + och sålla bort "Kemiska graviditeter" och tidiga missfall.
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-31 07:08:24 följande:
    Idag på RD13 och BIM fick jag ett se ett riktigt fint plus för första gången :D
    Stort GRATTIS!!! Vad roligt! Ett plus är ett plus. Du kommer vänja dig
  • Anonym (tvålen)
    Heidi82 skrev 2014-05-31 10:31:23 följande:
    Grattis Calqyl!!! Härliga tider, vilket försök var du på? Har varit borta härifrån ett tag och förlorat överblicken. Jag har just satt igång med IVF3 efter tre månaders nedreglering.
    Heja heja Heidi! Hoppas på tredje gången gillt för er! Vi lyckades på tredje (4:e återföringen) så jag tror starkt på denna gång för er :)
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-06-19 12:19:58 följande:

Hej! Hoppas allt är bra med er som fortfarande tittar in här ibland.

Själv har jag väldigt dåliga nyheter, vi var på ultraljud idag och det visade att embryot stannat upp i utvecklingen och det gick inte att se någon hjärtaktivitet så ett missfall är på gång :(

Neej! Usch vad tråkigt!! Lider så med er! Hoppas den process som nu väntar går smidigt och lätt så ni sedan orkar samla kraft för ny insättning. Du får försöka tänka att det i alla fall fäste och det är ju bra och ni har flera kvar, men jag vet hur tungt det känns.... Kram i sorgen!
  • Anonym (tvålen)
    Heidi82 skrev 2014-06-01 20:28:52 följande:

Anonym: Tack, jag hoppas verkligen att det är min tur nu. Har ju plågat mig igenom 3 mån i klimakteriet nu så det SKA fungera, det måste, måste bli bra nu!

Hur går det för er Heidi???
  • Anonym (tvålen)
    Heidi82 skrev 2014-06-21 13:52:57 följande:

Tvålen: Jo tack, det knallar och går här. Men inte mycket att komma med i symptom väg. Rd 5 idag, td på torsdag.,, Känner mig inte det minsta gravid faktiskt. Brösten har slutat ömma och kroppen känns normal. Inga stick eller drag eller pirr :(

Jag håller mina tummar blåa för er. Jag kände ingenting speciellt innan jag tjuvplussade dagen efter jag vanligen ska ha mens. Men efter den officiella testdagen började det komma symptom som var tydligare än alla dessa "konstiga" jag överanalyserat tidigare. Lycka lycka till! Tänk positivt. Jag tror på det!
  • Anonym (tvålen)

Åh, dubbel lycka i tråden!!

Stort grattis Heidi. Hoppas nu det håller i sig "hela vägen"!
    Och grattis till tjejen Juron, det är ni väl förunt.
    Nu längtar jag också efter att få träffa min lilla boxare

• Anonym (tvålen)

Hej Calqyl! Jo nu har vi vår lilla tjej hos oss. Hon är helt underbar och sådär klyschigt som "alla säger" så har jag glömt allt blod svett och tårar som krävdes för att hon skulle bli till. Tänk att det var henne vi längtade så efter i nästan 6 år Fast tyvärr är jag lite labil i psyket nu efteråt. Orken har helt försvunnit och sömnen blir ju inte kanon med all amning. Hoppas verkligen det ska ge sig så vi kan njuta fullt ut!

Hur går det för er Calqyl? Och er andra??? Så länge sedan jag hittade till denna tråd. Har varit så "dött" här ett tag...

• Anonym (tvålen)

Calqyl: Jobbigt med mens efter FET Blev det 4 blastocyster eller hur blev det? Har ni fler kvar nu?? Om inte hoppas jag ni har kraft kvar för ny sprutomgång...

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2014-11-19 21:52:06 följande:
    Vi har inget annat val då jag idag fick diagnosen endometrios. Läkaren tyckte att jag ska börja med minipiller direkt eftersom jag sa att jag inte är redo för IVF ännu (han föreslog det om vi vill ha barn).
    Usch vad tråkigt! Är minipiller bra vid endo?? Hoppas ni kan landa i detta!
  • Anonym (tvålen)

Aha. Dubbel dos. Smart! Hoppas du kan nedreglera endon till dess ni är färdiga mentalt för IVF (eller allra bäst om det skulle vilja ta sig av sig självt så klart!)

• Anonym (tvålen)

Liite sent alltså men stort GRATTIS Calqyl!!

• Anonym (tvålen)

Nu försöker vi få syskon...

• Anonym (tvålen)

Det är lååångt mellan inläggen här.. Det går verkligen inget vidare för oss nu. Jag vet inte hur många embryon vi återfört och ungefär idag skulle vi haft BF om missfallet jag hade efter återföringen innan jul hade lyckats och inte blivit ett MA. Vi är gamla och får snart inte försöka mer och dessutom kostar det multum med pengar och är ganska påfrestande. Jag vill ge det en eller två chanser till men sambon är rätt negativt inställd. Vi kör hemmaförsök, vilket vi för övrigt gjort sedan någon vecka efter förlossningen men trots att jag är hoppfull varje månad händer inget.. Lite ledsamt. Jag vet att det måste ske inom 6-12 månader nu om det ska ske men jag börjar mer och mer ställa in mig på att det inte blir fler barn även om jag inte vill ge upp. hur går det för er?

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?