Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Åh herrejösses! Varit på KUB idag. Var inställd på halvdåliga värden pga min ålder men hoppades att de skulle vara så bra att jag ändå kunde slappna av och slippa FVP. Döm om min förvåning när jag hade värden som en 20-åring. Svävar på moln. Och så fick vi se den lille/a krabaten som var mycket livlig och precis så lång och stor som väntat. Så skönt!! Hoppas ni andra får må lika bra snart (eller gör det redan nu)! Kram!

• Anonym (tvålen)

Åh, håller mina tummar blåa för er! När man minst anar det... Vilken fin vårpresent det vore!!

• Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-04-21 20:43:14 följande:

Tack vad snäll du är. Hur går det för dig? Hur mår du?
    Tackar som frågar. Är trött, trött,trött. Trodde det skulle ge sig snart... Illamåendet är i princip över. I övrigt inga vidare besvär, jo förresten, kan inte springa som förut. Känns jätteolustigt när det trycker på "nedåt" så jag promenerar mest och springer kortare sträckor i lugnare tempo. Men jag klagar inte. Inne i andra trimestern nu. Känns skönt! Jag hoppas verkligen att ni snart är här. Ni är så värda det!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-04-22 21:56:42 följande:

Ojoj vad fort det går. du får sova lite extra! Här tror jag dock att det är kört. Har fått bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Men jag är bara på ÄL + 8 idag. Antar att jag får ringa gyn på torsdag och höra mig för.
    Vad händer? Hur gick det? Trevlig Valborg hursom. Nu har jag kommit över den värsta tröttheten. NU är jag mest huuuungrig. Äter et kylskåp. Maten är slut heeela tiden
  • Anonym (tvålen)

Hur går det för er andra? Något nytt på bebisfronten?? Eller någon annan front ?

• Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-04-30 21:35:57 följande:

Jag fick mens som jag misstänkte och den varade i hela nio dagar! Ringde gyn angående min korta lutealfas men det var tydligen inget man skulle oroa sig över. Ändå står det överallt på nätet att minsken att bli gravid minskar och att den helst ska vara 14 dagar. Men jaja. Jag går väl lyssna på min läkare då? Eller vad tror ni? Borde man kräva att få hjälp? Det är dock svårt att gå till någon annan då jag bor i en liten stad.
    Ska ni ändå köra IVF så spelar det ingen roll oavsett för då sätter de allt det egna ur spel liksom... Hur kort är den exakt. Ner mot 10-11 dagar har jag hört är normalt.

• Anonym (tvålen)

Pommac>> Jag körde Agnus Castus och fick förlängd lutealfas med någon dag och "kraftigare" ÄL-symptom. Fast kör bara en sak i taget. Rosenrot ska väl göra detsamma

Calqyl>> Spännande! Skäm bort dig själv och ta det lugnt under de här veckorna så ska det väl baske mig få lyckas för er på första försöket. Håller tummar och tår!

• Anonym (tvålen)

Hur går det med sprutandet Calqyl? Snart Ultraljudskoll??

• Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-13 20:07:15 följande:

Det har gått bra, äggplock imorgon så håll tummarna för mig!
    Hur mår du?vilken vecka är du i?
    Åh, redan så dags. Vad kul! Vad har du sprutat med? Håller såklart tummarna extra hårt! Det kommer du/ni fixa fint! Hoppas på många ägg och många som blir befruktade! Är i vecka 18 nu. Tiden går fort (fast samtidigt, konstigt nog, lite långsamt).
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-14 19:14:49 följande:

Jag har sprutat med gonal-f, oralgutran och ovetrielle eller vad dom nu heter.. Allt gick bra idag, känner mig trött, öm och lite bakfull bara. Det blev 7 ägg och ska ringa dit imorgon för att höra hur det gått med befruktningen. Så håll tummarna för mig! Hoppas vi får några till frysen ifall det inte tar sig första gången för jag är inte så sugen på att göra om äggplocket även om det gick bra..

Då är du ju snart halvvägs! Så härligt! Kan du njuta av graviditeten eller hur känns det?
    Hur har det gått idag?! Hoppas på 7 befruktade, men åtminstone något brukar väl ofta falla bort. Jag har hur som helst hållit tummarna allt vad jag kunnat! Långtidsodlar de där ni gör er IVF eller är det 2 dagar som gäller oavsett antal? Vi satsar på att det ska ta sig direkt för er :D Du sprutar med samma som jag gjorde IVF 1 och 3. Gillade nålen på Gonal-F och "pennan". Orgalutranet var lite jobbigare och jag fick sådana reaktioner rutn sprutstället. Men nu är det slut med det (förutsatt att ni får något fint befruktat, men de ska ni väl få). Nu har du bara "kladdet" och den oliiidliga väntan kvar. Lycka till!

Jag känner faktiskt ingen oro men det är så mycket annat i livet just nu så jag har inte heller hunnit njuta. Hoppas jag hinner ifatt lite under semestern. Maj är en underbar men hektisk månad!

Hej Juron. Hoppas du har det bara bra!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?