Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (Försöker också) skrev 2012-12-12 20:54:20 följande:

Jag börjar fundera på om ÄL-testerna ger positivt för sent.. Jag har inte tempat samtidigt men det borde jag förstås gjort, men jag fick ägglossningsflytningar 6 dagar innan testen sa att jag skulle ha ägglossning, men samtidigt som jag skulle haft ägglossning enligt testen så hade jag ofruktsamma flytningar.. What?

Tänker alltså att de kanske ger positivt efter att ägglossningen redan skett.. Någon som hört talas om det?

För mig är det tvärtom. ÄL-flytningarna börjar innan LH-peaken (som är låång) och ÄL sker sent under peaken. Har läst någonstans att för äldre att det kan vara så att stickorna visar + för sent men det stämmer inte på mig. Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste om detta. Kanske någon annan vet. Annars får du googla
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-14 10:35:45 följande:
    Jag trodde det kunde vara något sådant första gången... men nu är det typ tredje gången som mensen inleds med liiiiten rosa historia. Så jag hoppas inte på någonting, men det skulle ju vara väldigt trevligt om det var så.
    Hur går det Dracarys? Själv håller jag på att tappa hoppet innan jag ens är på BIM. Varför skulle det ta sig nu liksom. Har ju inte lyckats på x antal gånger nu och det känns ju precis som vanligt med stenhårda ömmande bröst och så. Tror tyvärr det är mina PMS-tankar som är på G. Känns trist. Tempen är dock stadigt parkerad på 36,8 och håller den sig där till på tisdag så har ett under skett. Idag har vi haft det helkörigt på jobbet och hemma likaså. Är väl julrushen som är i antågande. Hoppas det kan avdistrahera mig lite så det kanske blir ett plus av bara farten. Sköt om er alla!
  • Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2012-12-14 08:18:02 följande:
    ÄL+8 idag och tog ett test på skoj. Konstigt nog syns det ett väääääldigt svagt plus, men jag tror att det bara är det stället där strecket ska vara som har råkat få lite färgrester i sig.

Jag känner mig precis som jag brukar göra mellan ÄL och mens så därför tror jag inte att det blivit nånting den här gången heller. Men man vet aldrig, den som lever får se. :)

Hur går det för er andra?
    Spännande Ebba!!!!!
  • Anonym (tvålen)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-14 22:39:59 följande:
    Hej! Mitt första barn tog 2 år att bli till. Började gå på zonterapi och efter några månader blev han till. Med mitt andra barn blev jag besatt och det tog 1 år ungefär. Jag vill rekommendera zonterapi, alternativmedicin. Jag har alltid haft oregelbunden mens, men zonterapin gjorde min mens mer regelbunden. Zonterapeuten klämmer på punkter som drar igång hormonerna och gör dig mer fertil. Det tog trots allt 1 år men jag tror det satt i huvudet, jag tror att man kanske inte blir gravid när man tänker för mycket på det (?) En dag vaknade jag upp och tänkte: jag vill inte ha några fler barn, jag skiter i det här. Samma månad blev jag gravid. Det är iaf ett alternativ. Googla zonterapi och läs, det är så spännande och bra tycker jag. Lycka till alla. Det. är hemskt när man verkligen vill ha ett litet barn.
    Har läst massor men ej kommit iväg. Lite långt bort har det känts som. Har skrivit ut egna "övningar" som jag provat men tror det är skillnad om någon annan gör dem. Kanske skulle kolla upp detta lite mer igen.

Sedan är det väl åldersstressen jag känner. Vill lyckas snabbt och tar de för lång tid har jag nog tänkt vända mig till den traditionella medicinen innan jag/vi är för gamla för att få tillträde där
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-15 09:04:43 följande:
    Jag vaknade i morse och var lite freakad över att mensen var en dag sen, trodde att det hade blivit något kanske, men femton minuter senare så kom mensen. Så, nej, det blev ingenting 2012. =(

Och så är det plusgrad nu också, så den fina snön slaskar ner från träden. Blä.
    Sååå ledsen för dig/er!!! Fast som det känns här får vi fortsätta kämpa tillsammans även nästa år... Hoppas ljusare tider gör gott för barntillverkningen

Här är det över en halv meter snö!
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-15 11:39:08 följande:
    Den lite utdragna processen börjar få andra effekter på mitt liv också. Jag har varit uttråkad på mitt jobb en längre tid, men så började vi försöka göra barn och jag ville inte börja byta jobb mitt uppe i det och kanske behöva påbörja en ny anställning med att avslöja magen på första fikarasten. Men nu när det uppenbarligen drar ut på tiden och samtidigt omorganiseras på jobbet (till det starkt sämre) så känner jag att det börjar bli akut att hitta ett nytt jobb också. Fuck, liksom. Ville inte behöva söka och byta jobb med allt som det innebär mitt uppe i allt. Men nu har det gått 1 år och jag kan inte längre hålla paus-knappen i karriären i väntan på att bli gravid. Några månader upp till er år kan man ju stanna på ett tråkigt jobb, men allt har ju sina gränser.

Hur är det med er andra? Några andra livsplaner på andra områden i livet som har fått ändras pga att det tar tid med barn?
    Jag skulle vänta pga jobbet (och delvis maken också i och för sig) men då tiden för denna väntan gick ut började vi försöka (faktiskt tom lite innan det var "okej") och nu står vi här och jag vet inte hur jag ska göra med jobbet. Försöker ta de hela med ro men ibland susar det runt i skallen. Känner att jag försöker leva, leva och inte tänka och planera. Inbillar mig att allt ska lösa sig som i en saga då, vilket säkert är naivt, men lättare att hantera.
  • Anonym (tvålen)

Här är det bara klagovisor idag. Lika ont i brösten och allmänt PMS-ig som vanligt. Hade hoppats att vi skulle slippa gå över nyåret i denna berg-o-dalbana men det verkar inte så. I morse hade tempen gått ner med 0,3 grader mot innan (0,4 jämfört med toppnoteringen igår). Bim onsdag (eller möjligen tisdag inser jag nu, verkar ha snurrat till mina anteckningar). Verkar inte båda gott - tyvärrr. Känner mig så ledsen trots att jag vet att det inte är konstigt men det känns bara så frustrerande. Någon som varit med om tempnedgång trots graviditet *hoppas*??

• Anonym (tvålen)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-17 21:25:00 följande:

Ok, man ska aldrig säga aldrig. De ggr jag varit gravid så har jag förstått det innan testet (även första gången). Jag kanske har haft grava symptom tidigt i graviditeten (alla är ju olika) men jag fattade att något stod på... Mådde så konstigt! Men jag vet fler som inte haft symptom alls. Och om du aldrig varit gravid tidigare så vet du ju inte hur det blir för dig. Vi får hålla tummarna för dig helt enkelt!
    Håll tummarna för mig med snälla. Vill inte mer. Vet att det nog bara är PMS-tankar men jag har verkligen deppat ner mig nu. Skulle behöva en riktig energi-boost. När jag ändå håller på och önskar kan jag väl dra till med ett plus på stickan också. Eller varför inte; en snart fullgången graviditet. Kan någon vara snäll och fixa det, pleeezz! Då ska jag vara snäll hela nästa år och inte begära fler orimligheter! Är det INGEN som kan plussa i vår tråd?!
  • Anonym (tvålen)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-17 21:43:32 följande:
    Hörrni!!! Nu har jag hittat tre alternativa (förhoppningsvis), superpiller; Någon som äter nåt av dessa? Vill beställa någon, eller kan man dra i sig alla tre :) ? Arctic Root När stressen dämpar orken och lusten Arctic Root är ett traditionellt växtbaserat läkemedel använt som adaptogen vid nedsatt prestationsförmåga såsom trötthet och svaghetskänsla. Arctic Root stärker kroppen, både mentalt och fysiskt ? just när du känner dig sliten, stressad och lättirriterad. Dessutom har Arctic Root som enda rosenrot fått motta priset som Sveriges bästa naturmedel/kosttillskott fyra år i rad. Bidrottninggelé - naturens under! Att hålla sig ung och vital handlar ofta om krämer - men skönhet kommer också inifrån. Bidrottninggelé är bins naturliga, proteinrika sekret som de använder för att mata andra bin och speciellt bidrottningen. Detta sekret har blivit populärt att använda för skönhetsvård, så även i Apiforce från A.Vogel. Efamol Rik på essentiella fettsyror i form av GLA - gammalinolensyra Efamol är producerat ur jättenattljusolja och innehåller essentiella Omega-6 fettsyror och är extra rik på GLA (gammalinolensyra.) Rik på GLA - gammalinolensyra från nattljusolja Omega-6 fettsyror från nattljusolja Vad som skiljer denna olja från de flesta andra vegetabiliska oljor är den ovanligt höga halten av fettsyran GLA. Denna fettsyra ingår i få födoämnen och därför måste kroppen vanligtvis producera den genom att omvandla den mer vanliga linolsyran.
    Låter intressant men jag är så feg att sabba mina regelbundna cykler med LH-peakar och ÄL så jag vet inte om jag vågar. Kanske när det gått 1 år och vi är lite mer "onormala" Berätta gärna vad som verkar bra och vad du tycker om det du inhandlar!! Spännande!
  • Anonym (tvålen)

Tack alla ni underbara som bara känner "tvålen" och det jag skriver här. Det betyder mycket! Idag kom den röda faran och guuud vad jag har lipat i smyg av och till. Känns så fånigt men jag är väl så hormonell så jag inte kan tänka förnuftigt. Livet går såklart vidare men jag är så down nu. Förlåt, vill inte dra ner er i skiten men ni är ju förutom jag och sambon de enda som vet. Övriga tror ju att vi inte försöker NU. Kram alla fina!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?