Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

7 månaden med försök.. Fler?

God fortsättning!!!

Snart nytt år, nytt hopp, nya möjligheter. Pressen över att bli gravid 2012 har man kunnat släppa, och satsar på "gravid 2013" ist. Och för att nå DET målen har vi 12 månader på oss ;)

• Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-01-06 17:39:47 följande:
    bara så jag inte får noja på fel dag här framöver...

Den 2a (eftermiddag) så testade jag positivt på ÄL-sticka. Men det var först den 4e på eftermiddagen som jag kände mig "ägglossig". Skarp värk + ... eh... att jag kände mig ovanligt "romantisk" på samma gång.

Kan man få faktisk ÄL så långt efter att testet visar plus?
    Fick du positivt när du kände symptomen också? Jag litar inte riktigt på testen längre, för förra månaden fick jag plus, sedan gick det en vecka och så testade jag igen, för att jag hade ÄL-flytningar, och då var det plus igen... Märkligt. Skulle inte lita helt på test om jag var du, ligg regelbundet ;)
  • Juronjaure
    Border skrev 2013-01-06 19:48:44 följande:
    Om det är något fel på ett test så brukar det vanligast vara så att det visar negativt trots att man är graviditet. Eftersom testet mäter ett visst hormon i urinen (kommer inte ihåg vad det heter) så kan knappast ett test visa positivt om det inte är så. Dock kan man få positivt på tester ett ganska bra tag efter missfall.
    Ja, men hur kunde då mina test visa positivt med en veckas mellanrum? :) De brukar visa positivt i exakt tre dagar för mig. Men jag kanske hade en superhormonmånad i december ;)
  • Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-01-09 15:24:11 följande:
    Jag gick över med typ 90 dagar i höstas. Jag fick komma in till kvinnokliniken och fick någonting med gulkroppshormon progesteron utskrivet för att kickstarta cykeln igen. Man kan få så att kroppen bygger upp men liksom inte släpper blodet. Det är ganska vanligt. Om du försöker bli gravid och inte har haft mens på 2 månader så tycker jag att du ska ringa en kvinnoklinik. Det finns piller för det där.
    Nämen! Det har jag aldrig hört talas om! Vad elaka kroppar kan vara ibland...
  • Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-01-14 11:25:45 följande:
    BiM ca -5.

Jag kunde inte hålla mig, utan testade i helgen eftersom jag hade så ont i magen. Negativt såklart - men inte mycket idé att testa på -7. Tur att testen är billiga. =)

Jag "känner" mig lite gravid. Det känns lite "tungt" i buken på något vis. Har haft ont i magen och mått illa. Fortfarande för tidigt att testa (morr). Säkerligen kommer den där jävla mensen på fredag, lagom till helgen.

Tycker verkligen att det borde komma något plus i tråden snart...
    Imorrn kan du testa med clearblue ;) Är väl 50% chans att de testen visar rätt 4 dagar innan BiM? Eller är det bara 25...? Nåväl, hoppas att det blir plus iaf!

Håller med om att det är på tiden att folk börjar plussa nu...!!!
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-16 22:27:04 följande:
    BIM idag. Hm. Bara fortsatt PMSig men ingen mens. Väntar mig mens imorgon. Hur går det för er andra som fått till försök denna månad? BIM-tid. Alla tysta som i graven. Betyder det att ni känner er som jag eller... Natti!
    Är på Äl+5 och börjar bli deprimerad för att jag inte känner några gravsymptom, hehe ;)
  • Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-01-17 11:02:27 följande:
    Tror verkligen att det är mens på gång... får alla mina vanliga symptom. =(

Om den kommer så ringer jag kvinnokliniken imorgon eller på måndag för att boka tid för utredning. Nu har det gått lite över ett år.

Piss.
    Hoppas att ni slipper lång kötid, och att de hittar nåt lättfixat problem, så det kan bli ett plus snart!
  • Juronjaure

Hur fungerar det här med äggledarspolning? Är det nåt som görs rutinmässigt när man konstaterat att nån har svårt att bli gravid (efter utredning?), eller ser man med ultraljud eller nåt om behovet finns? Noll koll ;)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?