Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

japp, surt som fan att missa 2 ggr. Känns som en evighet......... Konstigt hur det kan påverka en. Innan vi planerade barn så blev man ju aldrig så nedstämd som jag blir nu. Känns nästan som om det är 2 onödiga månader jag har framför mig. Otroligt löjligt av mig att tänka så.  Har ju egentligen så mycket annat bra som sker i mitt liv. Men barnalstrandet tar över allting just nu känns det som.

Ja.. Någon borde plussa. Kommer bli så glad för er skull och bara lite lite avundsjuk. (känns redan som om det är kört för mig denna månaden inser jag. ) :) 

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-04 17:06:47 följande:
    Låter jättesurt att missa flera försök på raken på det sättet! Två försök missade, och vem vet, du kanske är magsjuk när det skulle vara dags för tredje gången? Uärk. Jag skulle fått massor av sådana dumma tankar.
    Mm, känns jättesurt. Men inget att göra åt. Skulle inte förvåna mig ett dugg om mannen måste åka på en jobbresa eller något månaden därpå. 

Har ni andra konstiga drömmar? Varje månad strax innan mensen så drömmer jag att jag har en liten bebis. Det är bara det att jag kan aldrig ta hand om den. Tappar alltid den eller slår huvudet i dörrkarmen när jag går in, bebisen blir alltid skadad.. Alltid samma drömmar varje månad strax innan mens.  Börjar nästan tro att det är min kropp som säger mig att nä, detta ägget var inget bra, lite skadat. :) Knäppt, jag vet.. :)
  • Anonym (samma.)

japp. Vi får tänka positivt. Någon ska ju plussa. Kan va vem som helst av oss.

Tempa är verkligen jättebra. Om du inte har laddat ner appen fertilityfriend så gör det. Den är super. Och väldigt mycket information på deras hemsida.

Känner igen det med en pressad sambo. Jag berättar inte för mannen att jag närmar mig ägglossning. Fast tror han inser det endå, Hans sexlust är ju betydligt större än min, så runt ägglossning är enda gången då han får komma till så mycket han vill. :) 

• Anonym (samma.)

Nu kommer den dryga väntan fram till bim. Men också den mest spännande. Att vakna varje morgon och hoppas att man ska få något symtom som man inte brukar ha innan mens.

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-05 17:49:29 följande:
    Ja! I eftermiddags log den lilla gubben not mig! Nu blir det humpa humpa! :)

Jag är lite osäker på BIM, men troligtvis 21 dec!
    Ha så skoj... :) 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-05 12:19:24 följande:
    Det låter kul när vi är ett lite mindre gäng. =)

Jag har kommit fram till det där stadiet mellan ÄL och BiM när jag börjar känna lite symptom, men det är för tidigt att testa såklart. Jag brukar få lite illamående och värk i äggstockar och sådant mellan ÄL och mens. Lätt att missta för tidiga grav-symptom. Mycket irriterande.
    Jag är också där nu. Enligt ff är jag fem dagar efter ägglossning. Enligt hur det har varit andra månader är jag 1 dag efter. Men, men återstår att se.. Jag tycker att det är så spännande nu, symtomletare som man är...
  • Anonym (samma.)

Min man orkar varje dag. Han orkar flera gånger varje dag. :) Tyvärr orkar inte jag det. Jag gillar kvällssex mer. Känns som om spermierna får längre tid på sig där inne då. :) 

Tvålen, ja tempen ska gå upp direkt efter ägglossning. Viktigt är att du tar tempen vid samma tid varje dag. Det är ju det som är så klurigt med ägglossningstest. Man kan ju ha positivt test utan att släppa något ägg.  Det är skönt med tempning för man får liksom ett kvitto på att man har släppt sitt ägg. Denna månaden hade jag konstiga temperaturer, men jag har också sovit väldigt dåligt. 

Jag vakna med huvudvärk idag. har varit gravid en gång för länge sen med samma man, slutade i missfall. Då var mitt första symtom huvudvärk. Men jag har ofta huvudvärk så det symtomet är inte så mycket att hänga i granen. Kanske om den fortsätter. Det konstiga var att den gången blev jag gravid på ppiller. Så jag trodde att det skulle gå hur lätt som helst när vi väl började försöka.

Ebba, jag hade kört på varje dag. Jag missade ju 2 dagar och det grämer mig. Känns som om ju fler spermier ju större chans.  

• Anonym (samma.)

jag vet inte hur man uppdaterar bim listan. men har antagligen bim den 16 eller den 19 beroende på när min ägglossning var.

Här är man symtomletare. Satt precis och googlade om svullen mage var ett gravtecken. Detta trots att jag vet att min svullna mage beror på de 14 clementinerna jag tryckt i mig i kväll. :) Desperat efter tecken tror jag.  

• Anonym (samma.)
    Border skrev 2012-12-07 13:21:41 följande:
    7 månader är ju ingenting. Det är inte jätte ovanligt att det tar upp till åtminstone ett år. För oss tog det 2,5 år.
    Det är möjligt att 7 månader inte är någonting. Men det betyder inte att vi inte får vara frustrerade och behöva ventilera lite. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-08 17:13:28 följande:
    Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.

Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.

80% blir gravida inom ett år.
    Och vi kommer att tillhöra de 80% :) :)

Hur känns det för er idag? Fortfarande inga symtom här.  Iom att jag inte tror att det har tagit sig denna gången så känns det ganska så lugnt. Jag verkar inte vara skengravid för en gångs skull. Ganska så skönt. Och fick precis reda på att kanske kanske kommer vi bara att missa nästa ägglossning isjtället för nästa 2. Känns lite bättre. 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?