Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Pommac skrev 2013-04-21 09:32:05 följande:
    Det går seeeegt! Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Testen tog slut mitt i allt och det är två dagar jag inte har kunnat testa.. Plus att jag har haft en mellanblödning precis då som varade i 6 dagar. Jag tempade mig i morse innan jag klev ur sängen och tempen låg på 36.3 i vanliga fall brukar jag ha 35,9. Så jag får väl anta att jag har haft ägglossning då? Eller? Blir helt galen snart! Ska ha mens den 29.e men det återstår väl att se... Testade i morse och jag får fortfarande Hög fertilitet på min monitor. 
    Innan ägglossning på mig kan tempen hoppa upp och ner. Fortsätt att tempa, det är ju inte först efter 3 dagar med förhöjd temp som man kan utläsa om man haft ägglossning.

Men om du ska ha mens den 29 så borde du väl haft ägglossning?  Annars blir det ju en väldigt kort lutealfas.

Min tempkurva denna månaden var vad som fick mig att tro att jag var gravid. Den brukar vara väldigt hoppig upp och ner efter ägglossning. Nu låg den på stadiga 36,7. Varje dag samma temp. Är tydligen vanligt när man blir gravid, jämna hormoner.
  • Anonym (samma.)

Tack. Äntligen tog det sig. Ett år sen vi började försöka. Trodde aldrig att det skulle gå vägen, nu ska den lille bara stanna med. Men det är positivt att vi blev gravida...

• Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2013-04-21 11:09:16 följande:
    Grattis Anonym!!! :)
    Tack. Känns så skönt. Har ju varit med i denna tråden sen den startades, trodde aldrig att det skulle ta sig.
  • Anonym (samma.)

Va bra. Rekommenderar verkligen vit grapefruktjuice till er som kanske inte har så mycket ägglossningsflytningar. Mina ökade markant. Tror även att den kan ha påverkat slemhinnan där ägget ska fästa. Mycket bra och billig och ofarlig metod.

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-04-22 08:39:35 följande:
    Jättegrattis och kram! Vad kul att någon kommer framåt!

Hoppas att allt går bra nu. Blir det en julklappsbäbis?
    Tack så mycket. Är väldigt orolig då jag har noll symtom. Självklart googlar man då en massa och de flesta länkar som kommer upp handlar om missfall. Inga symtom = oftast missfall. MEN, vi kan ju bli gravida vilket är superskönt att veta.

Om uträkningarna stämmer så blir det nyår. :) 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-22 21:50:50 följande:
    Tjolihooo!!! Ikväll kom mensen. Trodde aldrig jag skulle bli så glad över detta som jag är nu!! Det betyder att det kanske kanske kan bli ett försök på ett januari-februari-barn för egen maskin om det nu blir någon ÄL och annars betyder det dessutom att vi hinner prova IVF innan sommarstängningen (om vi bara vågar). Nu när du plussade samma så känner jag ny tillförsikt att det kanske kan gå på naturlig väg. Jag blir då samtidigt återigen kluven i mitt förhållningssätt till IVF. Jaja, ingen mer analys. Nu kör vi på:D Jag är på tåget igen!
    Va skönt. Håller tummarna för att du får ägglossning nu. Tror inte att denna graviditeten kommer gå vägen. Testade ett cb-digital precis och fick gravid 1-2. Samma som jag fick för 3 dagar sen. Är ju på äl+17 nu så borde vara 2-3 tycker man. Det och avsaknaden av symtom känns inte speciellt bra.  Men vi kan ju bli gravida i allfall. något positivt.

Prova grapejuicen. Jag tror faktiskt att det var den som gjorde att jag plussade.  
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-04-22 22:10:51 följande:
    Här är vi på ÄL+7. Har inga förhoppningar den här gången, direkt. Den 8 maj ska vi till läkare och göra kontrastundersökning samt prata om våra provresultat. Ser inte fram mot kontrastundersökningen... först stod det i infobrevet att "det gör oftast inte så ont" och i nästa mening står det att jag ska knarka ner mig med mängder av alvedon och ipren i förebyggande syfte.
    Jag klarar inte smärta för fem öre. Hade knarkat ner mig totalt med. Satte in en hormonspiral för många år sedan. Grät när jag låg där och bestämde mig för att aldrig skaffa barn när jag gick därifrån. Gjorde så ont. Och de flesta säger att det känns inte så mycket.

Jag trodde verkligen inte att jag skulle plussa denna månaden. Kände absolut ingenting. Mycket mindre symtom än vad jag brukar ha.  
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-04-23 20:29:05 följande:
    Luuuuugn nu! Ta inte ut något i förskott. En sak i taget. Varför skulle det ändra sig så snabbt?! Tänk positivt! Skulle det hända något tar du det DÅ! Jag tror det kommer gå bra! Kör positivt tänkande nu!!

Blev så himla risig i magen av den men den är ju supergod. Ska tänka över det igen:)
    I och för sig tror jag mest på att "det blir när det blir" och att inga dunderkurer mer än sol och ett allmänt balanserat leverne är det som krävs, men det kan ju oavsett vara bra för psyket att hänga upp sig på något om inte annat:)
    Tack. Ska börja tänka positivt. Ingenting jag kan påverka ändå. Trodde aldrig att jag skulle vara så här orolig. Är ju helt säker på att jag ska få missfall. Men låg och tänkte igår, det är kanske min hjärnas sätt att tänka så att om jag får det så blir jag inte så besviken som jag blivit annars? Så även om jag är säker på missfall så är det inte säkert att jag får det. Lite snurrigt men hoppas ni fattar vad jag menar.

Skulle verkligen funderat över juicen. Den gjorde någonting i min kropp iallafall. Fick betydligt mer flytningar, vem säger att den inte påverkar strukturen där ägget ska fästa när den påverkade flytningarna? Ta ett glas proviva på morgonen innan du tar den så kanske magen klarar sig.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-04-25 20:32:37 följande:
    Jättestort GRATTIS till dig (samma) vad härligt att vi får något plus i denna tråd i alla fall! Jag har heller inte haft några graviditetssymptom i början på någon av mina 2 graviditeter innan så du ska inte vara orolig. Jag började få ömma bröst frammåt v 7-8 någon gång med båda, och ungefär samma veva supertät näsa (spray hela graviditeterna) och halsbränna.

Jag har också börjat dricka grapejuice är på dag 11 idag så jag bör ha ägglossning i helgen, har köpt fler älstickor som kommer imorn. Hoppas så innerligt på ett plus denna månaden...BIM 13-14/5.

När har ni andra BIM?
    Tack. Jag försöker att inte oroa mig. Det är svårt. Men det finns ju inget man kan göra ändå om man får missfall. Så egentligen dumt att oroa sig hela tiden. 

Hoppas på plus för er få resterande i tråden. Sakta, sakta plussar ju en efter en här. :) 
  • Anonym (samma.)

Jag håller tummarna för er alla. 

Tiden går så sakta. Bara vecka 5+2 och fortfarande väntar jag på att få något slags symtom som faktiskt visar att jag är gravid. Hade jag inte tagit ett test så hade jag aldrig kunnat gissa det.  Sjukt orolig för att jag inte känner något... 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?