• Blomma

7 månaden med försök.. Fler?

Hur går det? Någon som testat?! Själv är jag på bim-3 och har inte haft en tanke på att testa.. Men nu börjar jag fundera på att testa imorgon.. Känner fortfarande knappt nåt.. Förutom lite molande i ryggslutet som kommer och går.. Tror tyvärr mensen är på gång även fast jag helt saknar molvärken jag brukar ha.. Har de flesta passerat sin bim eller hur ligger vi till?

• Blomma

Kopierar bim listan.. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - BIM-lista Juronjaure - 13/12 Thotis90 - 14/12 Dracarys - 14/12 Anonym (samma.) - 16 eller 19/12 Tvålen 19/12 Calqyl 19/12 Blomma - 20/12 Ebba - 21/12 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

• Blomma

Jag har testat både Nattljusolja och rosenrot. Nattljusoljan testade jag i två månader och den enda skillnaden jag märkte var att jag fick betyligt mindre pms och mensvärk. Rosenrot har jag ätit i 4-5 omgångar både denna gång och förra gången vi försökte bli gravida.. kände att jag blev piggare, nog det enda.. min mens cykel blev lite längre, ett par dagar, och de ville jag ju inte så slutade med dem. Sen så läste jag någonstans att det kanske inte alls var så bra med rosenrot om man försökte bli gravid, eftersom man verkligen inte ska äta dem när man väl är det...Var nåt om att det kunde göra så att ett befruktat ägg fick svårare att fästa..

Nä jag tror inte på några mirakelpiller.. hade det bevisligen funkat så hade det ju inte funnits mycket till barnlöshet i världen.
    Det enda jag äter nu är "Mitt val - kvinna" vitaminer från apoteket. De rekomenderade min barnmorska mig att äta under hela graviditeten och hon tyckte det var superbra om man ätit de ett par månader innan också, eftersom de innehåller folsyra, som är mycket bra för fostret och motverkar skador. Att man dessutom får i sig alla vitaminer man dagligen behöver måste ju vara bra för kroppen och göra så att den lättare vill bli gravid =)

• Blomma

Hur går det för dig Ebba? Är det bara jag och du som har kvar vår bim??

Var är alla våra plus i tråden!??!

• Blomma

Ebba - åå så härligt med utomlandsresa! Skönt med annat att tänka på! Har du fått mens ännu?

Själv så befinner jag mig på bim.. Får se hur detta artar sig..Molar i ryggslutet så jag antar mensen kommer under dagen.. Men hoppet lever ju lite svagt i bakhuvudet så länge det inte kommer nåt..

• Blomma

Här är hoppet som bortblåst och deppigheten är tillbaka.. mensen har kommit. Är så less och helt nerslagen.. Blev ingenting i år och det känns tyngre än nånsin.

Hoppas tråden lever vidare och att nästa år blir bättre än vad detta varit!

Tar paus från allt en stund och ska bara fokusera på att leva i nuet.. och hoppas att min tur kommer..

Ha de gott allihopa och GOD JUL!

• Blomma

Här inväntas äl.. Borde komma måndag eller tisdag! Konstigt hur hoppet byggs upp varje månad, trots att man blir så nedslagen vid varje mens! Trots allt borde ju varje månad innebära ett steg närmare plusset! Nu måste det snart vara våran tur!

Nu håller vi alla tummar, tår och äggstockar att denna tråd får sitt första plus i januari! :)

• Blomma

Sorry att jag inte är så aktiv i tråden, mycket annat för tillfället..

Väntar på bim.. igen! känns som det alltid är den tiden.. Borde vara någongång mellan 15-17 januari, lite osäker på när äl va. Körde inte med några stickor alls denna månad..

Någon som börjat känna av nåt?

• Blomma

Vissa månader har jag hur mycket symptom som helst! Andra månader inte nåt alls.. Och får varje månad positivt på ältesterna. Så jag tror det kan vara olika från gång till gång..

Var det någon här inne dom hade fler än 1 barn sen tidigare.. Lite nyfiken på hur graviditet 1 och 2 skiljt sig åt.. Olika första symptom? Vilken dag man plussade osv.. Någon??

Har inga förhoppningar alls denna månad. Känner ingenting som jag inte känt förut. Önskar att man bara kunde stänga av hjärnan lite!

• Blomma
    Dracarys skrev 2013-01-14 08:16:06 följande:
    Hur går det för er? Det är ju stora BiM-veckan nu för tråden. =)

Befinner mig på bim -2.. Antar att mensen dyker upp även denna gång, även fast brösten ömmar dubbelt så mycket som de brukar dessa dagar.

Var är trådens alla plus?! Vore ju helt osannolikt om ingen skulle få positivt snart!
  • Blomma
    Thotis90 skrev 2013-01-14 10:36:51 följande:
    Det blev ingen bebis den här gången heller... Jag har mensvärk och mörkbruna flytningar (började igår). Jag tror dock att jag vet vad som kan vara fel! Jag gjorde en abort juli-08 och hade en könssjukdom april -09 och jag har läst att aborter och könssjukdomar kan ställa till det i äggledarna. Det är bara att hoppas på att det är något sådant och att det kan åtgärdas med en äggledarspolning. Jag har i alla fall bett om att få göra en sådan.

Är äggledarspolning något man bara kan be om? Eller är det något som endast görs vid utredning?

Ni som redan har barn, hur tänker ni kring eventuell utredning? Gå privat eller? För hjälp via landstinget får man väl inte om man redan fått barn?
  • Blomma
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-14 11:13:49 följande:
    Det undrar jag med!

Är det ingen här som plussat sen den här tråden startades???

SNART borde någon.

Kikar man på "statistiken" så blir 85% (tror jag?) gravida inom ett år.....  

Nä ingen har plussat.. Borde ju komma nu snart tycker man..
  • Blomma

Ursäkta för min frånvaro i tråden! Men jag har väntat.. Och väntat och väntat på mensen.. som aldrig kom!!!!

Trådens första PLUS är här!! :)

Så ofattbart lycklig!!

• Blomma

Tackar! Känns helt fantastiskt! Tog sig på det 10e försöket!

Hoppas verkligen det smittar av sig på er andra!

Har i stort sett haft precis som vanligt innan mens.. Bara ännu mer ömma bröst och molande i ryggslutet. Men mensen kom aldrig, vågade inte testa förrän imorse på bim+4 :)

Kommer självklart fortsätta titta in här och hålla tummarna för er alla!

• Blomma

Hej på er tjejer!

Tittar in här ibland och följer er med spänning! Hoppas verkligen att någon utav får ett plus snart!

Själv så har jag precis gått in i v8 och mår lite halv risigt emellanåt, skickar ett gäng med gravidhormoner till er och hoppas att det tar sig denna månad!!

• Blomma
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-10 07:47:10 följande:
    omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg jag skakar söönder!

jag fick ett plus!!! jag är gravid!!!!!

Jaaaaa!! Hurra! Mera plus åt tråden!

Underbart stort GRATTIS!!!
  • Blomma

Hej alla! Både roligt och tråkigt att se att tråden lever vidare.. Hade självklart hoppats att ni alla skulle ha plussat vid de här laget.. Men ni är starka lämpar som aldrig ger upp, plötsligt händer det!

Själv så befinner jag mig i v17 och tiden går faktiskt otroligt fort! Håller alla tummar jag har att ni alla ska lyckas snart! Kikar in här lite då och då och kollar hur det går!

Kram på er

• Blomma

Kämpar ska de ju självklart stå, inte lämpar :)

• Blomma

Hej alla! Väldigt länge sen sist! Skönt att se att ni fortfarande stöttar varandra på resan mot plus! Och grattis till er som redan lyckats!

Tänkte bara meddela att trådens första bebis är född! Jag fick en dotter förra veckan :)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?