-
Tråkigt. December är vår månad. :)Anonym (Väntar) skrev 2012-11-27 19:13:13 följande:Här blev det ytterligare ett misslyckande.. Har varit ett vrak i ett par dagar, nu väntar jag på äl.. sen bim igen.. suck vilken berg och dalbana detta är..
-
Jag gillar verkligen att tempa. Blev helt fast efter första gången. Det tar ju så lite tid. Termometern på nattduksbordet sen en check innan man stiger upp. Sen skriver du in tempen på fertilityfriend så sköter den resten. Finns jättemycket bra information på den sidan.Anonym skrev 2012-11-27 21:58:13 följande:Kanske skulle börja tempa Känns ju som en grej till att kolla, vilket känns som ett - men samtidigt, en sak till som kan optimera.
Sen är det så skönt att kunna se att man faktiskt har haft ägglossning. -
Jag har en vanlig muntemp från apoteket. Det viktiga är att man tar på samma sätt och samma tid för att kunna se ett mönster.Anonym (Väntar) skrev 2012-11-28 13:04:43 följande:Vad använder man för typ av termometer?
-
Va skönt. man känner ju sig lite onormal när det inte går på första försöket. Verkar inte som om någon jag känner verkligen får försöka att bli gravida. De bara bestämmer sig, slutar på preventinmedel, sen är de gravida månaden efter typ utan att ha koll på ägglossning eller något. Känns lite surt. :(Ebba skrev 2012-11-28 14:51:15 följande:Hej allihop!
Ursäkta att jag varit lite frånvarande men det har varit några hektiska dagar! Hur går det för er, nån som närmar sig ÄL eller BIM?
Själv är jag på väldigt gott humör idag, vi var tillbaka till läkaren igår som tagit alla prover och allt såg jättebra ut! Vi har ju "bara" försökt i 6 månader, men jag var ändå väldigt orolig att något skulle vara fel och tänkte att jag hellre skulle veta det på en gång i så fall.
Läkaren vi träffade var helt underbar, hon tog sig verkligen tid att svara på alla våra mer eller mindre dumma frågor. :) Det bästa jag fick med mig därifrån var känslan av att det verkligen inte är något konstigt att det tar ett tag och det är en enorm lättnad!
Så alla ni som försöker, kämpa vidare, snart är det vår tur!!
Jag närmar mig ägglossning nu. tror att det är cirka fem dagar kvar. Så vi har sex för fullt nu. Ska minsann inte slösas några spermier här inte. -
Jag hade 17 innan, men sen jag började med rosenrot och bidrottningsgele så har den legat på 15. Har bim den 20, så samma som dig då. Spännande.Ebba skrev 2012-11-28 19:27:54 följande:Ja, det känns jätteskönt att veta att det kommer få en dag! Jag hoppas ju såklart på att det blir denna gången. :)
Vad roligt att du snart har ÄL, det har jag också, troligtvis om 6 dagar, hur lång lutealfas har du? Min är på 15 eller 16 dagar så jag har väl BIM runt den 20 eller så.
-
ja, vi kör varje dag nu. Har vi gjort sen mensen slutade. Jag fick äl sekret redan på dag 7 i min cykel. Så vet inte om ägglossningen kommer tidigare denna månaden. Tänker iallafall inte missa den. Förra månaden körde vi varannan dag men denna gången ska jag testa varje dag. Tar det inte sig denna månaden så går vi nog tillbaka till varannan eller när vi har lust sex. Blir lite tråkigt att ha sex när man egentligen inte känner för det. Igår var jag så trött. Sa till mannen att det fick bli en snabbis, inget gullegull. Bara rakt av. :) Inte så romantiskt.
-
idag dippade min temp. Andra månader har den gjort det ungefär 3 dagar innan ägglossning. Fick mer ägglossningsflytningar idag så den är nog på gång snart. Jag använder inte ägglossningstest längre. Gjorde det ett par månader bara för att kolla ungefär var jag låg. Nu vet jag det och tempar istället för att i efterhand kunna se att ägglossning skett. Den brukar hålla sig till dag 14. Är på dag 11 idag, så nu är det snart dags.. Hoppas hoppas att det tar sig.
Känner igen det med humörsvägningarna.När mensen kommer vill jag bara gå och dö. SÅ besviken, så arg och vill bara ge upp. Sen är det dagarna innan ägglossning då man är full av förväntan, nu jäklar ska det ta sig.
Vet att det inte är något fel på oss. Blev gravida för fem år sedan när jag gick på ppiller till och med. Det slutade i missfall. Sen dess har vi inte provat först nu. Så vi kan ju bli gravida. Nu är jag förvisso fem år äldre men hoppas att det inte ska betyda så mycket. Min mamma fick sitt sista barn när hon var 44 så hoppas att det är ärftligt. -
Jag tror att jag precis har haft ägglossning. Flera dagar tidigare än vad jag beräknat. Så ledsen pga det. Missade därför att ha sex på ägglossningsdagen och dagen innan ägglossning. Men hade sex alla dagar innan dess och 2 gånger dagen efter ägglossning. Men så surt att vi missade precis innan och på dagen.
-
Jag fick en temphöjning. Den sker efter ägglossning. Vi hade ju sex varje dag efter mensen slutat. Men sen fick jag migrän en dag och kunde inte ha det. Låg bara och kräktes. Dagen efter så var min man borta på jobb och kom inte hem först efter jag somnat. Tänkte att det var ju ändå flera dagar tills ägglossning så det skulle vara lugnt. Men icke. Äter ju rosenrot och bidrottningsgele denna månaden. Det kan ju korta ner cyklen. Vilket iofs är positivt. Då är det ju inte så länge mellan ens försök. Har normalt en cykel på 31 dagar. Om min ägglossning har kommit tidigare så kommer jag ner till 27 dagar.Ebba skrev 2012-12-03 22:10:07 följande:Ånej vilken osis! Hur kommer det sig att du tror att du hade det då? Det är precis det jag är rädd för, så nu kör vi varje dag tills vi är säkra på att ÄL har varit. Men jag tror egentligen inte att du behöver vara orolig, ni hade ju sex både före och efter så det borde räcka! Jag håller tummarna!
-
Håller tummarna för dig. Hoppas verkligen att det har tagit sig för oss med. Jag kommer att missa nästföljande 2 ägglossningar. Ena månaden är mannen borta och nästa månad är jag borta. så hela 3 månader tills nästa försök. Känns som ett år. :(Dracarys skrev 2012-12-04 08:40:03 följande:Jag väntar nu på BiM ca 14 december. =)
Hoppas verkligen att vi träffade den här gången... det skulle vara så skönt att fixa det här utan att behöva dra igång en utredning. Det här är sista chansen för oss innan det har gått ett år sedan vi började försöka, men i praktiken är det bara försök nummer 7.