Inlägg från: Dracarys |Visa alla inlägg
  • Dracarys

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 14:39:32 följande:
    japp, surt som fan att missa 2 ggr. Känns som en evighet......... Konstigt hur det kan påverka en. Innan vi planerade barn så blev man ju aldrig så nedstämd som jag blir nu. Känns nästan som om det är 2 onödiga månader jag har framför mig. Otroligt löjligt av mig att tänka så.  Har ju egentligen så mycket annat bra som sker i mitt liv. Men barnalstrandet tar över allting just nu känns det som.

Ja.. Någon borde plussa. Kommer bli så glad för er skull och bara lite lite avundsjuk. (känns redan som om det är kört för mig denna månaden inser jag. ) :) 
    Låter jättesurt att missa flera försök på raken på det sättet! Två försök missade, och vem vet, du kanske är magsjuk när det skulle vara dags för tredje gången? Uärk. Jag skulle fått massor av sådana dumma tankar.
  • Dracarys

Jag har inte kommit längre än barnets födelse i drömmarna än. Kanske kan ha att göra med att jag har primär förlossningsrädsla och jag fortfarande bearbetar detta. Jag kommer inte att acceptera något annat än kejsarsnitt, och det är också det jag drömmer om. Det låter kanske lite konstigt, men när jag drömmer om att läkaren plockar ut barnet så känns det liksom som att plocka ut något ur en matlåda. Ni vet, ett fyrkantigt utrymme med en väldigt speciell plastig känsla. Och sedan stänger man locket. =) Känns knäppt att skriva, men bäbisen ligger verkligen i en matlåda i magen i drömmen och det är bara att öppna och plocka ut den. =)

• Dracarys
    Anonym (Väntar) skrev 2012-12-05 11:26:07 följande:
    Ska jag gissa tror jag att EN utav oss går positivt gravtest nu i december! Hur många är vi här inne? Typ fem? Ja, då gissar jag att en av oss lyckas nu :)

Själv ingen glad gubbe ännu.. Hoppas han ler mot mig imorgon!

Ska vi knåpa ihop en bim-lista?
    Det låter kul när vi är ett lite mindre gäng. =)

Jag har kommit fram till det där stadiet mellan ÄL och BiM när jag börjar känna lite symptom, men det är för tidigt att testa såklart. Jag brukar få lite illamående och värk i äggstockar och sådant mellan ÄL och mens. Lätt att missta för tidiga grav-symptom. Mycket irriterande.
  • Dracarys

Det finaste är illamående.

Jag tänker: hmmm, mår jag inte lite illa idag?

Så börjar jag tänka på spyor och plötsligt mår jag illa.

• Dracarys

Efter att mensen slutar så försöker vi ha varannan dag fram till jag får utslag på ÄL, och då är det varje dag som gäller i ca 3 dagar (dagens före + ÄL + dagen efter). Därefter tar vi det lite lugnare. =)

Jag tror inte att man ska hänga upp sig alldeles för mycket på själva ÄL-datumet, jag menar, grabbarna kan ju leva upp till en vecka, så om man kör varannan dag under hela veckan innan ÄL så har man ju högst troligen friska grabbar som campar där inne i väntan på ägget.

• Dracarys
    Ebba skrev 2012-12-06 10:51:07 följande:
    Tack för era svar! Får se om mannen orkar både ikväll och imorgon. :) Har ni andra ont under ÄL? Jag känner min supertydligt, men man vet kininet när ägget släpper för det! Jag började känna av det redan igår och set känns fortfarande idag.

Vet ni om man kan få positivt utslag på ÄL-tester även när ÄL har passerat? Eller är det bra att kolla ett par dagar till och när det är negativt veta att det varit?
    Jag har börjat känna min ÄL först det senaste året. Tidigare kände jag det aldrig. Jag gick på p-piller i ca 1 år och första ÄL efter det kände jag vansinnigt tydligt. Jag trodde att jag hade blivit gravid, för det var smärta och molvärk och illamående och allt. Sedan gick det ett antal månader och jag kände ingenting särskilt, men nu i oktober och november så har jag haft väldigt tydliga känningar.

Kanske är något som kommer med åldern? =) Jag började känna av ÄL när jag var 31,5 år.
  • Dracarys
    Ebba skrev 2012-12-06 12:37:21 följande:
    Ja jag kan inte minnas att det alltid varit så här, men jag har ju helt klart tänkt mer på det sedan vi började försöka skaffa barn. :)

Vet du om man får utslag på testerna när ÄL är över?
    Det där utslaget är ju inte riktigt som att slå på och av ljuset... det stegras upp under ett antal timmar innan ÄL (jag får t.ex. ofta mellanstarka streck dagen innan), sedan är det där värdet högt under en period och någonstans i det tidsfönstret så lossnar ägget. Därefter så börjar halterna att gå ner igen. Jag förutsätter att det är ganska individuellt hur fort halterna ändrar sig både upp och ner. Troligen kan du fortfarande få utslag ett tag efter själva ÄL. Jag har ett tidsfönster på ca 1,5-2 dygn när stickan ger utslag - exakt var i det tidsfönstret som det släpper, det kan jag inte veta.
  • Dracarys
    Ebba skrev 2012-12-06 13:32:22 följande:
    Tack för ditt utförliga svar Dracarys!

Då borde man med andra ord iaf vara förbi ÄL när man inte längre får positivt på testen?

Hur går det för dig, känner du nåt? Vilken dag är du på nu?
    Jag är på ÄL+7 idag, precis mitt mellan ÄL och BiM. Jag känner bara lite känningar där man tänker sig att äggstockarna sitter, men det är ganska normalt för mig vid den här tiden. Jag brukar bli lite illamående också till och från vid den här tiden i cykeln, men det har inte kommit än. Än så länge är allt som det brukar.
  • Dracarys
    Border skrev 2012-12-08 16:04:17 följande:
    Det är klart att man får ventilera, men det är inte så himla ovanligt att det tar upp till ett år att bli gravid.
    Där jag bor kan man söka hjälp som tidigast när man försökt bli gravid i sex månaders tid. 
    Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.

Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.

80% blir gravida inom ett år.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?