Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2013-03-21 10:51:25 följande:
    Vad tråkigt att din man har den inställningen!

Även om ni har blivit gravida en gång förut så kan det ju ha hänt någonting sedan dess. Han kan ha fått försämrad kvalitet på sin produkt, du kan ha fått någon blockad i äggledarna, eller så kan du ha ont om bra ägg osv. Saker kan ju hända med kroppen, även utan bilolyckor!
    Jag vet. Skittråkigt. Jag kan ju alltid kolla upp så att det inte är något fel på mig. Men min man är  urtypen av en gammeldags "riktig" man. Det kan alltså inte vara något fel på honom. :) Löjligt jag vet.. Kanske är något kulturellt, han är inte svensk och hans definition av manlighet skiljer sig från svenska män. Vi har haft många heta diskussioner om det då han tycker svenska män är tofflar.  Vi tycker lika olika där han och jag.  Förutom det är han perfekt. :)
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-21 22:55:56 följande:
    Godnatt alla kämpar därute. Ni kan väl hålla en tumme för mig imorgon?! Kanske berättar mer här senare. Viktig dag för mig imorgon. Borde ha sovit för länge sedan. Kram
    Håller alla tummar och tår för vad det nu är som händer idag. Kram.....
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-21 22:36:25 följande:
    Usch vad trist!! Stor pepp-kram, en sån du brukar kunna skicka i min riktning. Det är ju vårt år och ljuset är här!! Själv har jag dag 3 med mens, men är såå glad för det. Det betyder ju att vi kanske kan hinna pricka nästa ÄL. Vågar knappt skriva det (sssch). Oftast brukar min cykel bli 2-3 dagar längre då jag ej har ÄL men nu blev den 2 dagar kortare. Tack för det Televerket!
    Tack. Just nu känns det som om jag bara vill lägga mig ner och sova bort resten av månaden. FIck verkligen upp hoppet denna månaden. 

Totalt nerdeppad. Inte ens glad att vi äntligen har hittat en perfekt lägenhet som vi fått och flyttar till om 3 veckor.. 4 med 2 terasser och öppen spis med utsikt över en flod. Borde vara genomlycklig.  Men jag bryr mig inte. Varför ska vi ha fler rum, det blir ju inga barn ändå. 
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-03-22 12:59:34 följande:
    Jag är sååååå glad! Vi har inte plussat eller så, men idag (dag 9) har jag flytningar som liknar äggvita. Det är första gången sedan vi började försöka för 15 månader sedan! Måtte det ta sig nu. 
    Håller tummarna. Hade du gjort något speciellt nu för att få det?

Här inväntas mensen. 4 dagar kvar tror jag. Har ju en väldigt lång lutealfas.. Drygt...... 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-23 22:33:47 följande:
    BiM -3 idag. Har inte testat den här månaden än.

Men idag ställde vi oss i alla fall i adoptionskö. Det känns jättebra att ha det som backup ifall det inte skulle funka för oss! Vi vet ju inte vad utredningarna kommer att visa och vi lär ju inte veta om det fungerar med olika metoder genom vården förrän om många månader.

Och i vilket fall så är jag jättepositivt inställd till adoption. Det är en sån där sak som jag alltid har drömt lite om att få göra, ända sedan jag var liten. Det är en lättnad att vi har tagit en köplats nu i alla fall.
    Vad skönt det måsta vara att ställa sig i kö..  Är också på bim-3. testade på äl+13, var ett stort fett minus. Så jag har gett upp för denna månaden. Var så säker på att det var något denna gången. Men icke.
  • Anonym (samma.)

Hej Ebba.

Du måste berätta hur du gör för att inte leta symtom. Skrattande Vad mycket lättare dagarna skulle bli om man slapp det.

Denna månaden har varit den värsta för mig. Har aldrig varit så desperat och nedstämd som nu. Men men, nya tag snart. Väntar mig mensen på onsdag tror jag. sen är det bara att börja ligga i igen. :)

Ska ta tag i träningen igen på måndag. Har inte varit på gymmet sen december månad. Ställde mig på vågen i morse och har gått upp 7 kg sen december. Förvånad  Hur fasiken gick det till.... Nu samlar jag iofs vatten. Det är konstigt, brukar alltid kissa extremt mycket innan bim. Går upp flera gånger per natt. Nu sover jag nätterna igenom och är knappt kissnödig på morgonen ens. Så jag hoppas att en del av de 9 kg är vätska som kommer att släppa snart. 

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-03-24 16:22:04 följande:
    Ja du, om jag det visste hade jag börjat med det för längesen, det har bara blivit så. Och som sagt så känner jag inte alls mig så nedstämd och lättretad den här månaden som jag brukar göra heller, vet inte vad det beror på...

Usch, jag vet hur det känns när det är så där tungt och man känner att inget annat spelar nån roll, skickar några tsyrkekramar åt ditt håll!
    Tack. Börjar kännas bättre nu. Denna månaden ska jag plussa........ Ska ha sex varje dag från mensen nu. Inte en endaste liten spermie ska jag missa. 
  • Anonym (samma.)
    längtareftermiraklet skrev 2013-03-25 20:44:39 följande:
    Hej tjejer!

Det var länge sen jag var här inne och är jätte nyfiken för hur det har gått för er alla? Och till dig blomma om du ser det här, hur går det för dig pch bebis?

För mig går allt fint! är i vecka 11 nu. ska på mitt första ultraljud den 8 april, Längtar ihjäl mig!
    Jag vill tacka så mycket för all stöd jag fick från er innan jag blev gravid och när vi fortfarande försökte! och jag känner att det är min skyldighet att finnas där för er precis så som ni har gjort för mig. så jag är fortfarande kvar här och tittar in jätte ofta och önskar er alla verkligen ett jätte stort lycka till!

Kram på er!
    Gud vad tiden går snabbt. Här går det dåligt. Tempdipp idag, vilket betyder att mensen kommer idag eller i morgon. Ännu ett misslyckat försök. Jäkla skit.

Låg och funderade på det här med ivf igår. Blev ännu mer deprimerad då. Min man är ju inte svensk, han är inte ens från europa. Han har ett arbetstillstånd i frankrike. Men ivf är väl uteslutet för oss då? Någon som vet hur det fungerar. Antar att han måste vara svensk, eller ha svenskt uppehållstillstånd för att vi ska kunna få det genom sjukvården. Räcker knappast med mig? 

Eller man kan kanske göra det någonstans i europa där det inte kostar en förmögenhet. Hans land är uteslutet med då jag inte är medborgare där. Många funderingar nu. 

• Anonym (samma.)

Och nu kom mensen. Suck...... Har ingen mer munkpeppar hemma. Har varit runt i varje hälsokost och apotek här. Det finns inte. Fasiken. Jag kände ju att det gjorde så mycket bra i min kropp.

FÅr köpa upp ett lager när jag kommer hem till Sverige igen.

Om cirka en vecka ska jag och mannen ligga i ordentligt. Försöka få till det 2 ggr per dag. Nu har vi försökt, varje dag, varannan dag, var tredje dag. Inget verkar fungera riktigt.  Nu tänker jag prova att 2 ggr per dag. Så mycket spermia som möjligt denna gången.  Och från den dagen mensen slutar, även om det egentligen är rent för tidigt. hHar ju inte ägglossning först 10 dagar efter mensens slutar. Men här ska inte missas några tillfällen.

Denna månaden ska det ta sig. Sista chansen att få ett barn 2013. 

• Anonym (samma.)
    Anonym (Man) skrev 2013-03-27 09:41:22 följande:
    Nånstans har jag läst att varannan - var trejde dag är det optimala. Att det inte är någon idé att försöka oftare, för det blir bara mindre sperma per gång. Men kanske två gånger pe dag funkar bäst för just er, inget som hindrar att ni försöker. Om mannen har kapacitet bara...
    Jag har läst det med. Fast jag har för mig att om man inte hade några problem med sin spermia så var det inga problem att ha sex varje dag. Men jag vet inte. Men vi har provat varannan och var tredje. Nu ska det bli varje och helst både morgon och kväll. Mannen orkar definitivt. Kanske kommer han i slutet inte orka 2 ggr per dag men 1 är inga problem.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?