Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2013-02-19 19:51:41 följande:
    Men (samma), *gasp* det förstår du väl att om han inte är med på förlossningen så kommer han aaaaldrig att få någon relation till barnet och du förnekar honom det bäääästa i hela livet. ;-P Eller hur det nu brukar låta!

Ha det så bäst på semestern!

JO, vi hoppas på att det är något som går att fixa med en spolning eller någonting, men jag är inte sådär jättesugen på en massa gynekologiska experiment på min kropp. Ungen ska i vilket fall inte ut genom snippan, jag tänker inte amma och jag ser verkligen inte fram emot graviditeten, så om man måste ha avancerad medicinsk hjälp även med tillblivelsen så känns det lite som att jag i ärlighetens namn hellre adopterar. Jag är inte så "kroppslig" av mig på något sätt. Det är inte så viktigt för mig att skapa mitt barn själv och använda min kropp till detta. Funkar det så funkar det, men jag tänker inte gå till några extrema längder för att tvinga fram det.
    Jo det brukar ju låta så. Stackars min man som aldrig kommer att kunna knyta an till sitt barn. :)

Jag önskar att jag hade kunnat ha din inställning, men för mig känns det viktigt att föda och bära mitt eget barn.  Eller föda är inte så viktigt. Det är väl mer något som jag måste gå igenom för att få mitt barn. Hade gärna haft kejsarsnitt.  Min man har ett stort........... Stort.......... huvud.... Han förstörde allt på sin mamma på sin väg ut. Fasar lite för det. Hoppas att barnet får mitt normalstora huvud. :)

Blir det inga egna så tror jag inte att vi kommer att adoptera. Tyvärr. Kanske kommer min inställning att ändras men det känns tyvärr inte så.  
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-19 20:48:35 följande:
    Ha det så jättebra på semestern och njut riktigt så löser sig nog det andra med! Stor kram!

Alla äger sin egen åsikt och den ska respekteras. Jag respekterar dig till fullo och känner mig så glad när du "anförtror" oss en känsla som är viktig för dig! Jag har själv känns en så stor tacksamhet för att ni finns därute i världen och "lyssnar" på mig! *tack*
    Sedan kan man såklart få mothugg men det ska vara schysst och ärligt. Så är det tyvärr inte alltid på nätforum är min känsla. Stå upp för din känsla. Och man har alltid rätt att ändra sig!! Det är det som är det fina. Man kan faktiskt ibland göra kovändningar - utan att behöva göra en pudel:)

Jag känner mig så kvar i alstrandet och en ev graviditet att jag inte funderar så mycket på en ev förlossning. Har drömt om att få vara med på min systers förlossning eller någon nära väns men så har det av olika anledninqar inte blivit och nu hoppas jag mest få vara med om en själv inom snar framtid:)

Sitter nu bara och väntar på taxin som ska ta oss till flygplatsen. Äntligen. Här ska det njutas och badas och solas. Och förhoppningsvis liggas. :)

Alla har rätt till sina åsikter, tyvärr är det väl så på ett forum där man kan vara anonym att det är väldigt lätt att bli ful i mun om man inte tycker lika. Har inte så höga tankar om sådana människor. Ska man tracka ner på någon så borde man kunna stå för det.  Så länge jag och min man är överens om hur det ska gå till på en eventuell förlossning så förstår jag inte varför det ska störa andra så mycket. Jag tvingar ju inte på mina åsikter på andra. 

Så alla, tillbaka om 3 veckor. Vill läsa många sidor med glädjeskrivningar.

Kram till er alla. 
  • Anonym (samma.)

Tillbaka på land efter vår seglingssemester. Fösta dagen med internet. Har inte hunnit läsa igenom alla sidor. Något som har plussat?? Hoppas det.

Förra månaden, första med munkpepparn kom min mens 3 dagar sent. Vet inte om det var munkpepparn som fördröjde den eller om det var allt resande över tidszoner precis när mensen skulle komma.

Nu har jag precis haft ägglossning. Dricker munkpeppar denna månaden med, fick ägglossning natten mellan lördag och söndag. Jag vaknade alltså av smärta! Har aldrig känt av min ägglossning innan, så något gott gör munkpepparn iallafall. Nu är det den långa väntan till bim. Lyckades få till det, mån, tis tors, fre, 2 ggr lör och söndagen. Så nu har jag gjort vad jag kunnat denna månaden. :)

Så hur går det för alla? 

• Anonym (samma.)

Detta är försök 10 för oss tror jag.. Kommer inte riktigt ihåg längre. 

Det var en härlig semester. Hoppas att den avslappnande atmosfären ska hjälpa till denna månaden och munkpepparn ska hjälpa till. Lite jobbigt att vara utan internet, ville ju veta hur det gick för alla. Jag är ju en av de äldre i tråden. 35 år, så har inte tiden på min sida direkt.

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-03-11 20:00:01 följande:
    Ååh hej Samma och välkommen tillbaka! Vad härligt att höra att ni haft det så bra och att ni fått till det så många gånger, det låter ju helt perfekt!!

Själv har jag ÄL troligtvis inatt/imorgon så bi ligger ganska lika då! Den här månaden är det vår tur! Detta är vårt elfte försök.
    Tack. Inte riktigt tillbaka i europa ännu. Fortfarande drygt 2 dagar innan jag landar hemma, drygt...... Hoppas att ni får till det ikväll. Spännande att vi ligger så lika. Håller alla tummarna, klart detta är vår månad. Någon gång ska det ju ta sig. :)
  • Anonym (samma.)

Så, äntligen hemma i lägenheten efter vår semester. Är idag på äl+3 eller 4. Har mensvärk! Va fasiken är det? Och varför nu?  Vet inte riktigt vad munkpepparn gör med mig men allt blir tydligare. Kommer bli så besviken om det inte blir plus denna månaden. Man läser alla lyckohistorier om folk som har försökt flera månader och sen plussar första gången de testar något naturmedel. Varför skulle inte jag göra det?? Kommer nog bli en månad med många test, och många besvikna morgnar. 

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-03-13 18:15:09 följande:
    Han säger att han är OK med det, så då får han göra ett försök. Jag tycker att det låter mindre stressigt än att åka hem från jobbet, runka loss direkt när man kommer innanför dörren och sedan skynda till sjukhuset i ilfart med ett ljummet spermaprov nedstoppat i kallingarna, och behöva leta parkeringsplats med den stressen hängande över sig.
    Får lite komiska bilder i mitt huvud nu. :) Det låter väldigt stressande. Har de inte något mysigt runkrum på sjukhusen? Eller det är bara i amerikanska serier man har det?
  • Anonym (samma.)

Äl+6 idag. Känner ingenting. :( Men var alldeles täppt i näsan när jag vaknade imorse. Snöt mig och det var blodblandat. Hm, undrar om det kan vara ett symtom. Skrattande

4 dagar tills jag tänkte testa för första gången. 

• Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-03-15 22:06:11 följande:

Med mitt första barn blödde jag näsblod tidigt i graviditeten, så det kan ju absolut vara ett tecken har också varit heltäppt i näsan hela båda mina graviditeter X-|

Jag är på äl+12 idag och började få bruna flytningar i onsdags och massor av värk, så jag får nog mens inom några dagar. Förra cykeln hade jag bruna flytningar 4 dagar innan mens kom en vecka för sent och nu är den en vecka för tidig :-S
    Så konstigt en kvinnokropp kan ändras, har aldrig haft spottings eller ens sen mens innan...
    Nu ger du ju mig hopp. :) Äl+7, inga symtom ännu. Fan, tänk om det inte har tagit sig denna månaden heller. var så taggad och säker. 
  • Anonym (samma.)

Ägglossning +8. Imorse hade jag en rejäl tempdipp. Gick under min coverline. Har aldrig hänt innan! Nu blev jag ännu mer hoppfull då jag läst att när ägget fäster kan man få en tempdipp.. Hoppas, hoppas...... Nu kan iofs tempen hoppa ändå, behöver ju inte betyda någonting. Fan, vill ju inte få för stora förhoppningar.....

Annars inga symtom, men fäste ägget inatt så är det ju för tidigt för det.

Nä, ska inte tänka så, då kommer jag bli besviken om/när jag får negativt. Bättre att vara inställd på att det inte har tagit sig denna månaden heller. Minska besvikelsen. Men det är så förbannat svårt när man får upp hoppet lite.

Hur går det för er andra?? 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?