• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-03-06 21:59:48 följande:
    Deppar lite här. Tycker synd om mig själv och mumsar choklad. Sambon på jobbresa 30 mil bort och ingen ÄL i sikte. Borde väl vara glad över detta, men det känns som ännu en anovulatorisk cykel. Börjar få nog av dem nu :S Ååååhhhh. Och inget trevligt "jag -är-bäst"-ägglossningshumör:( Håll tummarna för mig några dagar till. Hade som plan B att ta bilen och åka iväg över kvällen till sambon och överraska men nu skiter sig allt. Sååå trist! Varför??
    Usch, jag förstår att det är tungt! Men kan det inte vara så att du har ÄL lite senare och då kanske mannen tom hinner hem? Det kanske inte behöver vara en dålig sak? Jag håller definitivt tummarna för dig!
  • Ebba
    FideIi skrev 2013-03-07 09:10:47 följande:
    Tack för ert välkomnande! Känner igen mig så mkt i era känslor och det är skönt att inte vara ensam även om jag inte unnar någon detta! Känner mig märkligt nog lite mer positiv idag, har läst i bim-trådar här på fl och det är ändå en del som blir gravida efter en lite längre tids kämpande. Då många av mina vänner har haft jättelätt att bli gravida känns det som att "hela världen" är så, och att allt annat som tar mer än 3 månader är fel. Men så är det ju faktiskt inte. Att tänka så ger mig lite andrum. Vi kämpar på alla här inne och hoppas på plus för oss alla!!
    Vad härligt att läsa att du sett folk som plussar efter många försök! Det ger verkligen hopp! Och välkommen i tråden från mig också förresten!
  • Ebba
    Pommac skrev 2013-03-08 17:36:09 följande:

Nej. Tänkte testa i morgon så jag vet om jag kan dricka vin eller inte. Hur går det för dig?
    Spännande, hur går det?

Jag väntar på ÄL, så det händer inte så mycket alls... Förhoppningsvis blir det nån gång tis-tors nästa vecka. :)
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-03-07 22:55:42 följande:
    Hoppet överger mig aldrig men tyvärr verkar jag få anovulatoriska cykler nu. Känns jättetrist:( Känns som att man kan försöka i ett år utan att kunna försöka mer än hälften av gångerna (kanske överdriver liite nu då men något ligger det ju i det). Tyvärr är jag som en klocka så antingen blir det Äl vid dag 18 ca eller så blir det ingen. Men undantagen bekräftar ju regeln Jag hoppas du har rätt! Tack för tankarna! Blir med detta ännu mer konfys över detta med IVF. Nu finns kanske skäl att testa annat. Men samtidigt, vilket är det "säkraste" - jo, IVF. Ca 1 på 3 blir ju gravida med rätt förutsättningar (hoppas vi har det). Fortsätter in i drömmarnas värld med dessa funderingar i min ensamhet.
    Usch, jag förstår det! Hur går det nu då, inga utslag på ÄL-testen?

Jag förstår också dina tankar med IVF, jag börjar själv vackla lite i beslutet... Vi kontaktade ju vår klinik och sa att vi vill ge oss på IVF om det inte tagit sig efter 12 försök (går in på 11e nu) och allt gick då så fort, de har redan lagt upp en plan och vi behöver mer eller mindre bara komma dit i maj och börja behandlingen. Allt blev då så himla verkliget fr mig och jag vet inte om det är rätt beslut, de har ju ändå inte hittat nåt fel på nån av oss, så vi kanske lyckas med når´gra försök till. Men om vi inte gör det så skjuter vi bara allt på framtiden... Svåra beslut... Man undrar ju också lite om de verkligen kollat allt de kan kolla, jag fick ju tex be om äggledarspolningen själv. Usch jag vet inte... Hoppas verkligen att det tar sig innan dess så jag slipper besluta det. Ser fram emot ÄL nu till veckan.
  • Ebba

Men nu är jag inte med Pommac? Kom mensen?

Ja, nu närmar sig ÄL och det är ju alltid hoppfullt, det är iaf den tiden på månaden som jag känner mig mest harmonisk. Sen blir det jobbigt igen efteråt när man börjar känna efter och leta symptom...

Hur går det för er andra?

• Ebba

Jaha, sorry, jag missförstod! Så det var minus på testet? Konstigt...

• Ebba

Här verkar ÄL komma tidigt och det är ju alltid trevligt! Jag har lite oregelbunden cykel och Äl brukar komma dag 15-18. Är idag på dag 14 och igår var ÄL-testet verkligen negativt, men nu när jag tog ett var det nästintill positivt, men inte riktigt. Tog ett digitalt också för att vara säker och det blev inte glad gubbe, men kolla på testen nedan så der ni hur nära det är. Detta kanske också kan vara till hjälp för er som bara använder stickor, att se att detta alltså inte är positivt ännu.

Det översta är ett billiga tester från igår, näst överst är samma sorts test fast från idag. Det tredje är stickan från det digitala som ni ser så är strecken på det också nästa lika starka, men det digitala är negativt.

Men det blev mys både i fredags och igår, och nu lär vi väl köra på måndag, tisdag och onsdag och sen börjar väntan för den här månaden...
  • Ebba

Ååh hej Samma och välkommen tillbaka! Vad härligt att höra att ni haft det så bra och att ni fått till det så många gånger, det låter ju helt perfekt!!

Själv har jag ÄL troligtvis inatt/imorgon så bi ligger ganska lika då! Den här månaden är det vår tur! Detta är vårt elfte försök.

• Ebba

Pommac, det är klart att det är värt att testa, det kan ju ha varit en nidblödning! Men testa men ÄL-stickor också så att du inte missar sin ägglossning om det nu var din mens som kom! Jag håller tummarna ett tag till!

• Ebba

Japp, här är det fullt utslag både på billiga testers ÄL-test och cb-digital. Känns bra att vi fått till det både fredag, söndag och igår. Ich vi kommer fortsätta åtminstone idag och imorgon också.

Hur går det för er andra, det är väldigt tyst här!?

• Ebba

Hej alla tjejer!

Det har ju varit lite tyst från mig ett tag, det betyder inte att jag inte tänker på er eller att det har hänt något, men av någon konstig anledning är jag inte lika fokuserad på att känna efter och leta graviditetssymptom den här månaden. Har inte ens varit sugen på att testa, men gjorde det iofs igår för att jag skulle på fest, men jag är bara på ÄL+ 11 idag så det var ju tvärblankt. :) En annan konstig sak är att mitt väldigt dåliga PMS-humör (brukar bli väldigt lättretlig och deppig ca en vecka innan BIM) är som bortblåst! Är på superhumör och inte ett dugg lättretad och har dessutom mycket högre sexlust än jag brukar veckan innan mens. Nåja, är ändå helt säker på att mensen kommer komma på torsdag och även om det såklart är tråkigt så känns det inte alls lika tungt den här månaden vilket ju såklart är superskönt!

Dracarys, vad skönt att ni har tagit steget, det är alltid en lättnad att ha en lösning längre fram. Då kanske man också kan slappna av lite mer i bebisverkstaden och ha lite kul i sänghalmen, vilket iaf jag tycker börjar lite svårt, efter 11 försök...

Samma, hur har det gått för dig, du borde ha BIM vilken dag som helst va?

Thotis, skönt att höra att det går framåt för er!

Tvålen, intressant att höra att man kan inseminera både utan och med hormoner, varför är du så emot att ta hormoner för?

Imorgon ska vi till fertilitetskliniken och träffa en barnmorska som ska informera om hur IVF går till och visa hur man tar sprutorna etc och sen på tisdag har jag en telefontid med läkaren. Jag känner att de kanske "släpper till" lite för lätt, bara för att jag frågade om IVF så har de redan dragit igång karusellen, går ju privat så de fokuserar ju säkert på pengar, vilket är lite trist. Så jag vill prata med läkaren för att se om vi verkligen har utrett och testat allt som går, innan vi börjar med IVF. Men annars är det planerat att börja på ett första försök i maj... Börjar dock vackla i beslutet och funderar på att skjuta på det lite och försöka ett tag till själv. Vet egentligen inte varför det tar emot, men det är nånting med det där att lyckas själv. Vet att jag säger emot mig själv nu för jag är egentligen jättepositiv till IVF och är sååå glad att möjligheten finns, men det är nog det där med att man vill veta att man faktiskt inte kan själv, innan men ger sig ut på den resan. Men egentligen spelar det ju ingen som helst roll, vi vill bara ha ett barn nu! Hur tänker ni andra? Nån med lite pepp till en förvirrad själ?

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-24 09:37:58 följande:
    Hej Ebba.

Du måste berätta hur du gör för att inte leta symtom. Skrattande Vad mycket lättare dagarna skulle bli om man slapp det.

Denna månaden har varit den värsta för mig. Har aldrig varit så desperat och nedstämd som nu. Men men, nya tag snart. Väntar mig mensen på onsdag tror jag. sen är det bara att börja ligga i igen. :)

Ska ta tag i träningen igen på måndag. Har inte varit på gymmet sen december månad. Ställde mig på vågen i morse och har gått upp 7 kg sen december. Förvånad  Hur fasiken gick det till.... Nu samlar jag iofs vatten. Det är konstigt, brukar alltid kissa extremt mycket innan bim. Går upp flera gånger per natt. Nu sover jag nätterna igenom och är knappt kissnödig på morgonen ens. Så jag hoppas att en del av de 9 kg är vätska som kommer att släppa snart. 
    Ja du, om jag det visste hade jag börjat med det för längesen, det har bara blivit så. Och som sagt så känner jag inte alls mig så nedstämd och lättretad den här månaden som jag brukar göra heller, vet inte vad det beror på...

Usch, jag vet hur det känns när det är så där tungt och man känner att inget annat spelar nån roll, skickar några tsyrkekramar åt ditt håll!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?