Inlägg från: Anonym (samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma.)

7 månaden med försök.. Fler?

Dracarys skrev 2013-01-30 09:49:52 följande:
    Nu närmar vi oss ÄL igen... borde vara ca tisdag-onsdag nästa vecka. Ska köpa nya stickor från testlagret idag, hoppas att de hinner hem innan helgen. Mannen håller på att bli sjuk dock.... =/ Uärk, mysa med en förkyld karl är.... mindre mysigt.
    Vad gör man inte för att få till det i sänghalmen. :) Hoppas att han hinner bli frisk så att ni får till det många gånger. 

Idag dippade min temp. Är på dag 11. Jag brukar ha en dipp just på den dagen för att sedan få ägglossning 3-4 dagar efter. SÅ det verkar som om min kropp gör som den brukar trots munkpepparn. Det innebär ju tyvärr också att mannen hinner inte hem innan ägglossningen är över. Men det känns ok nu. Är ju inställd på det och är inställd på att vi inte kommer få till det nästa ägglossning heller. Men April däremot. Jag ska plussa i Maj!!! 
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-31 17:15:06 följande:
    Nu har jag fått tid för äggledarspolning. På måndag redan. Känns skönt att få det gjort, men också nervöst efter alla skräckhistorier man läst om hur ont det gör. Nu hoppas jag bara att detta kan hjälpa oss lite på traven till det där fina lilla plusset vi alla längtar efter!
    Va skönt Ebba att ni kom till så tidigt.  Kan man inte ta en värktablett innan? Jag gjorde det när jag skulle byta min spiral. Första gången jag satte in en så höll jag på att dö av smärta. Bestämde mig där och då att jag aldrig skulle skaffa barn för den smärtan måste vara betydligt värre. :) Andra gången tog jag citodon av min mor och kunde hantera smärtan mycket bättre. Men för vissa känns det ju ingenting att sätta in en spiral. Så bara för att det gjort ont för andra betyder ju inte att det blir så för dig. :)

Jag håller tummarna att det inte gör allt för ont och att det kommer att hjälpa er på traven. 
  • Anonym (samma.)

Är idag på dag 12 i min cykel. Och shit vilka ägglossningsflytningar jag har fått. Har aldrig lagt märke till dessa flytningar som alla pratar om. Har ofta funderat på om avsaknaden kan försvåra för mig att bli gravid. Men nu alltså. Munkpepparn har gjort något bra med min kropp iallafall. Så jäkla synd bara att jag inte hinner få till det denna månaden. Tror att det hade varit bra chanser. Hoppas att munkpepparn gör så att jag får likadant nästföljande månader. Så än så länge gör jag tummen upp för munkpepparn. :)

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-02-04 19:14:21 följande:
    Hej tjejer!

Då var man nyspolad då. Det var inte så farligt, mest lite nervöst och obekvämt. Läkaren förde upp en kateter i livmodertappen och sen sprutade de koksaltlösning (det här gjorde ont!). Allt verkade vara ok så det var ju skönt. Jag har läst att det kan skölja undan partiklar som man inte ser på ultraljudet och underlätta för att bli gravid, så det är det vi hoppas på nu.
    Håller tummarna att det var detta som behövdes för att göra er gravida.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-03 22:14:45 följande:
    Spännande Ebba! Men vad konstigt att de agerade som de gjorde när ni ju redan hade betalt för detta. Har hört både om smärtsamma och väsentligen problemfria spolningar. Verkar göra ondast om man har stopp så det hoppas vi väl att du inte har. Och har du det hoppas jag verkligen att spolningen ger effekt!! Du får berätta mer sedan! Ska tänka på dig imorgon!

Låter bra! Jag blir mer och mer nyfiken på den där Munkpepparn. Blir nog snart att prova för mig/oss med. Det är bara kvinnan som äter va?!

Själv är jag lite låg idag. Borde varit ÄL så det bara sjöng om det men denna månad verkar bli en "upp-och-ner"-månad. Hoppas bara att allt är försenat. Så brukar ju aldrig jag vara men det där med att sova mer och stressa av har ju spelat mig spratt förut. Konstiga kropp! NI får hålla tummarna att de reder upp sig för ett försök vill jag ju i alla fall få till denna månad. Det där med anovulatoriska cykler gör mig gaaaalen!! Annars går livet sin gilla gång. Två nya bebbar i bekantskapskretsen förra veckan och en ny graviditet. Jättekul, men, som ni vet, lite prövande också. Vi fortsätter jobba på i det tysta:)

Har börjat fundera lite på djupare saker i livet. Vet att vi pratat om det förut i tråden. Någon som också är inne på det nu? Borde jag ändra på saker i mitt liv för att lättare kunna nå det mål jag/vi vill nå? Svåra frågor som känns nog så viktiga i detta långlopp, men där funderandet kanske är viktigare än slutsvaret. Jobba mindre? Stressa mindre? Sova mer? Byta jobb? Mycket i mitt lilla huvud

Skickar ett hej till Blomma om du kommer in här något längre! Går allt bra?! Du får skicka lite grav-hormoner till oss andra!

Det är kvinnan som äter det. Eller jag har ju droppar så jag dricker det. Ja, den har gjort något bra för mig iallafall. Hade väldigt väldigt mycket ägglossningsflytningar.. Har jag aldrig haft innan. De första 3 dagarna jag drack det var hemskt. Jag hade huvudvärk, var jätterisig i magen. Så om du ska börja så rekommenderar jag att du börjar när du har nära till toalett om du skulle råka ut för biverkningarna. Nu efter drygt 2 veckor har jag inga biverkningar kvar. 

Den har ju inte heller sabbat min cykel. Var lite orolig för det då den är väldigt regelbunden. Men den verkar funka som den brukar.

Idag fick jag min temphöjning så ägglossningen var väl inatt eller igår. Mannen kommer hem imorgon vid lunch.:(
    Så jäkla typiskt. Även om ägget skulle överleva 24 h så missar vi det med några timmar. Tror att det hade varit ett bra försök med. Alla dessa flytningar plus att jag och mannen har inte setts på 2 månader så det är nog en rejäl bunt spermier som hade kommit. :)

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-02-05 12:44:07 följande:
    Samma! Tack för dina lyckönskningar!

Men hoppa på mannen iaf, man vet ju inte exakt när ägget släpper eller hur länge det överlever! Jag håller mina tummar att ni hinner!!
    2 månader ifrån varandra. Vi lär hoppa på varandra även om jag inte har ägglossning. :)
  • Anonym (samma.)

Grattis till plusset............... Vilket försök var ni på?

Jag tillhör väl också en av de äldre. 36 år och mannen är 38 och vi jobbar på första barnet. Missade ägglossningen denna månaden med. Så tradigt.

Men munkpepparn har gjort något med min kropp. Jag hade rikliga ägglossningsflytningar som jag aldrig haft. Och nu har jag jäkla mkt pms. Iofs inte så positivt, men iom att munkpepparn ska reglera hormonerna så är det kanske positivt, jag har aldrig pms.  Jag och mannen kan ha en ganska rå attityd till varandra, rå men kärleksfull. Igår sa han något och jag satt och grät hela jäkla dagen. :) En kommentar som jag aldrig brytt mig om annars.  

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-02-15 16:11:31 följande:
    Negativt test idag på BiM - 5, men det är nog lite väl tidigt....
    Testat något mer?

Här inväntas bim som borde vara på onsdag eller torsdag. Jag har en fruktansvärd pms denna månaden. Har aldrig pms annars. Så munkpepparn har gjort något med hormonerna i min kropp. Fick ett vredesutbrott på min man igår då han kallade mig g-man istället för gumman.  Det är inte likt mig att reagera på något sådant. :) Har även fått finnar, vilket jag inte har vanligtvis heller.

Så nu hoppas jag att nästa ägglossning blir en bra en och att vi får till det flera gånger. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (vendel) skrev 2013-02-17 11:15:56 följande:
    Ursäkta en oförstående, men är det så att många planerar in sina samlag för att bli gravida??? Är det för att ni och partnern är trötta på varandra, eller för att ni anser att ni vetenskapligt kan öka chanserna att bli gravida???

Jag kan inte låta bli att tänka att väldigt många TÄNKER för mycket på hur man ska bli gravid... och på att man inte lyckats bli gravid. Det är en ond cirkel som jag tror leder till stress, som i sin tur leder till sämre resultat än om man kopplade bort problemet. Stress är en bidragande orsak till svårigheter att bli gravid. Många anstränger sig kanske för mycket och litar mer på vetenskapliga metoder än på sin egen kropps signaler?

Men, det kanske är oerhört svårt att koppla bort problematiken när längtan efter ett barn är så stor!

Det är inte sant. Stress är inte en anledning till att det inte blir barn. Har man ägglossning så kan inte stress göra så att ägget inte befruktas eller fäster. Så kom inte in i en tråd med folk som kämpar för att bli med barn och far med osanningar.

Och tror ingen av oss började vårt barna alstrande med att kolla när man exakt hade ägglossning och ligga därefter. Men när man har haft sex som vanligt i snart ett år och det inte tar sig så börjar man nog schemalägga det lite mer. Leta efter de optimala tillfällena att ha sex på. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-17 10:45:47 följande:
    Nejmen vad hände nu? Någon spökskickade innan jag skrivit klart..
    Tänkte skriva att jag hamnat i en sits liknande den du varit i samma.  Min sambo som nästan aldrig jobbar borta ska iväg på jobb när nästa Äl planeras vara. Och den cykel som varit var ju anovulatorisk så det känns sååå jobbigt! Sitter och väntar på mensen och känner mig som en trasa så den är väl på väg även om det åär några dagar över tiden. Det enda bra vore om den dröjde riktigt länge så nästa cykel förskjutes med någon vecka men det tror jag inte händer. Det blir nya tag i april då istället känns det som:(

Hur går det för er andra??
    Nej vad tråkigt... Det är så frustrerande att missa ägglossningen helt och hållet. Hur länge innan och efter är han borta? Du får hoppa på honom på morgonen innan han åker. :)

Jag har sagt till min man att jag kräver att vi har sex på semestern även om hans föräldrar sover en bit bort. Vi får vara tysta. Har ju missat 2 ägglossningar på rad och det är så tråkigt nu innan bim. Finns en liten charm med att sitta och leta symtom. :) 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?