• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Thotis90 skrev 2013-02-13 12:21:27 följande:
    Här är mensen på ingång. Jag fick bruna flytningar i förrgår (får det alltid 2-3 dagar innan mens), så idag eller imorgon går vi in på 14:e försöket. 
    Ånej, vad trist!

Kram till dig!
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-02-13 09:15:30 följande:
    6 dagar kvar till BiM. Känner mig ovanligt normal den här gången. Inga "spöksymptom" som det brukar vara, med lite illamående och känningar till och från. =/
    Men det kan väl vara bra tecken! Nånting är annorlunda iaf! Håller tummarna!
  • Ebba
    Missrebecca skrev 2013-02-13 12:24:37 följande:

Jodå vi använde ÄL tester hela tiden och tänkte på "allt" som man skulle tänka på. Men alla sa bara släpp tänkesättet att ni vill ha barn nu så kommer det av sig själv. Men hur lätt är det att släppa det tankesättet då? Det är ju det enda man tänker på!
    Eller hur, man tänker ju på det hela tiden! Jag tror dessutom inte ett dugg på att det spelar nån roll, tanken kan inte få ägget att släppa mer eller mindre, om det inte handlar om extrem stress och i så fall är nog ens ägglossning det sista man ska oroa sig över.

Så kul att höra att det tog sig för er! Stort grattis igen!
  • Ebba
    Pommac skrev 2013-02-13 21:39:32 följande:

Å vad skönt att höra att det är fler!! :) är det ert första barn? Tack för peppningen! Det kör vi på. :) när har du Bim?
    Japp, första barnet - sååå spännande! Om det bara ville hända nån gång! Jag har BIM 26/2, så det är en stund kvar. Är på ÄL +5 idag. Du då?
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-02-14 21:37:03 följande:
    Eftersom jag är på BiM-5 så är det väl dags att leta symptom igen. =) Och nu har jag ett som jag inte brukar ha...

Akne.

Blääää. Jag brukar ha ett par pippor, lite värre då och då under månaden, men jag medicinerar med antibiotika just nu och de senaste månaderna har det varit bättre än normalt. Men den här veckan... värsta breakout någonsin! Uärk, har fullt med pippor i hela jäkla nyllet. Hormonellt?
    Hmm, jag tycker det låter lovande! När ska du testa? :)
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-02-15 08:34:06 följande:
    BiM är ju tisdag, så jag smygtestar nog någon gång i helgen.

Jag kanske bara har ätit för mycket snask?

Har inte ätit så ovanligt mycket godis dock... och här pratar vi finnar som man kan föreställa sig efter att man har mufflat i sig 3 chokladkakor på raken.
    Spännande - håller tummarna!!!
  • Ebba

Men blobba, det är ju ett solklart plus!!! Stort grattis!!! Vilket försök tog det sig på?

• Ebba

Tvålen, jag tycker du svarade vendel så himla bra för oss alla, det känns väldigt okänsligt att trampa rakt in i en tråd och kasta ur sig sånt där, så skönt att du svarade så bra! Tack för det! <3 Och jag håller verkligen tummarna för att ni inte ska missa nästa ÄL!!

Och samma, tack du med för bra svar till vendel! <3 Hur har du det?

Själv är jag precis hemkommen från en härlig helg, vi har bott på hotell och haft det mysigt, så jag har inte hunnit tänka så mycket på eventuella symptom vilket ju är skönt som omväxling. :) Men det som är lite konstigt är att jag i bilen på vägen hem började få lite småont i magen, långt ner liksom, lite liknande mensvärk, men mycket lightare så att säga... Jag trodde att byxorna kanske var lite tajta så jag knäppte upp dem, men det hjälpte inte och efter ett tag märkte jag att jag satt och höll ut bältet en bit från magen, för att det gjorde lite ont... Man har ju läst mycket om att molvärk långt ner i magen kan vara ett tidigt graviditetstecken, men jag är ju bara ÄL+7? Vad tror ni, kan det vara nåt?

• Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-17 21:49:08 följande:
    Vad gullig du är Ebba! Stort tack! Tycker det är kallt, mörkt och allmänt trist just nu. Då värmer små ord bra!

Min sambo brukar säga att tror gör man i kyrkan... Han är inte den man ska diskutera diffusa symptom och dylikt med Jag tror inte så mycket. Jag är så luttrad att jag väääntar. Tråkigt men sant. Men jag hoppas hoppas hoppas att det verkligen är symptom på det vi alla hoppas och tror! Vore inte en dag för tidigt! Låter härligt med miljöombyte btw!!

Ha en fin vecka alla!
    Vad kul att jag kunde glädja dig lite! Jag håller med, det är verkligen mörkt ute nu, man längtar verkligen efter våren och lite sol!
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-02-18 09:54:25 följande:
    Jag hade världen jäkla PMS-humör igår på BiM - 2, så jag testade igen (negativt). =(( Räknar därför inte med någonting den här månaden heller.

Det här var väl ca 10e försöket på 14 månader.

Den 13 mars ska vi till sjukhuset för ett första samtal för utredning, och någon gång i veckan (när det är hlet säkert att menshelvetet har kommit) ska vi ta ett nytt samtal med varandra om att ställa oss i adoptionskö, som en försäkring inför framtiden.
    Fast PMS-humör är ju även typiska graviditetssymptom, så man vet ju aldrig... Jag håller tummarna en stund till. :) Kram på dig!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?